hallo allemaal ik heb even iets wat ik even wil rondvragen ik heb nu voor de 3de keer in 2 jaar een spiraal. de eerst mirena spiraal zat een jaar lang, maar zat niet helemaal goed,dus die is eruit gehaald, toen aan de pil, en daarna toch weer een spiraal. 2de spiraal was een koperspiraal, bij controle bleek deze in mijn baarmoederhals te zitten ipv in mijn baarmoeder, toen ff helemaal niets en nu heb ik weer een mirena. maar nu ben ik bang dat ook deze niet goed blijft zitten, of dat ik hem (ongemerkt) misschien verlies, en daardoor zwanger raak. nu moet ik 5 okt voor controle echo om te kijken of hij goed zit, nu was mijn vraag, of het een domme vraag zou zijn of ik 1x in het half jaar mag komen om te kijken of hij goed blijft zitten, want ben er best wel bang voor. wie is hem ook (ongemerkt) verloren en zwanger geraakt wat dus eigelijk niet de bedoeling was, en wat was jullie reactie? alvast bedankt voor jullie tijd
Je kan bij de mirena aan de touwtjes ook voelen of hij nog goed zit.. Niet aan de touwtjes trekken of wat, maar in princiepe als je de touwtjes voelt zit hij goed.. De touwtjes moeten niet al te diep zitten als ik het goed begrepen heb
nou bij beide keren voelde ik de touwtjes wel zitten maar toch zat hij niet goed, dus vandaar mijn bezorgdheid ook, want nu ook ik voel de touwtjes wel net als bij de vorige 2 maar kan dus niet zien of hij wel of niet goed zit, snap je?
Ik had ook jaren geleden een mirenaspiraal bij mij zat het spiraaltje ook niet goed heb hem toen laten verwijderen, Daar na nooit meer een spiraal gebruikt vond het maar een rot ding eerlijk gezegt. groetjes
ik heb ook de mirena gehad zat bij mij prima.. ik denk dat je gewoon om die extra controle kan vragen ze hebben volgens mij liever dat je daar wat vaker komt om te controleren ipv om dat je ongewenst zwanger bent.. succes groetjes Hellen