Rietjesbeker hoe uitleggen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Koraal82, Jul 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,282
    1,443
    113
    Ik heb voor mijn zoontje een rietjesbeker gekocht maar hij snapt niet hoe hij hier uit kan drinken :D. Hij stopt het rietje wel in zijn mond en tilt de beker op maar er komt niets uit....
    Is er een manier hoe ik dit kan uitleggen of moet ik gewoon wachten tot hij het op een gegeven moment door heeft?

Ik vind het overigens ook geen probleem om gewoon een tuitbeker te geven maar hij houdt zo een beker steeds op zijn kop en dan is alles weer nat. Vandaar dat een rietjesbeker mij wel een mooie oplossing leek.

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Een goede tuitbeker kan toch gewoon op zijn kop zonder lekken?

De rietjesbeker heb ik uitgelegd door een sapje te geven. Rietje in haar mond en dan duwen op het pakje, zodat het er vanzelf uitkwam. Daarna had ze het meteen door.

3. Maia

Maia Niet meer actief

Ik heb het mijn dochter ook 'uitgelegd' door een pakje en daar zachtjes in te knijpen. Tim snapte het direct zonder pakje.

4. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,282
    1,443
    113
    Ik heb al een paar merken geprobeerd maar tot nu toe lekt alles als je ze op de kop houdt. Heb oa die van Avent geprobeerd en die van Nijntje (weet niet hoe dat merk heet). Op alle bekers staat zo een antilek teken maar als je hem op de kop houdt loopt het er gewoon uit (uit het tuit gedeelte)

Tip met het pakje ga ik proberen!

5. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

Nov 21, 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Hier weekt de tip met het pakje fruitsap niet. Dl snapt niet dat ze haar mond rond het rietje moet sluiten...

6. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

Jan 24, 2013
    204
    0
    0
    tuitbeker van de hema is fijn! Bij ons lekt hij totaal niet.

Drinken uit rietje eerst inderdaad door middel van een pakje drinken waar je in kan knijpen. De rietjesbeker komt daarna vanzelf (ook al heb ik wel voorgedaan hoe je moet drinken)

7. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Huh een tuitbeker die op zijn kop lekt? Ik kocht echt zo'n supergoedkope bij de DA, kostte iets van 2 euro. Die lekte ook nooit. Er komen wel enkele druppels uit die dan net boven de rubber zitten, maar dat is bij onze rietjesbeker van bijna 8 euro wat erger.

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Ik heb dl met 6 maanden een rietjes beker gegeven. Ik heb haar ermee laten spelen. Na een paar dagen kreeg ze er per ongeluk iets uit en sindsdien snapt ze het.

9. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Mijn zoon snapte de rietjesbeker meteen gek genoeg. Ik stond er echt van te kijken.
    De harde tuitbeker van mepal begreep hij dan weer niet.
    Ik heb hem ondersteboven gehouden om te laten zien waar er vocht uitkwam. Maar hij vond het maar een raar ding en moest er niks van hebben. Toen de rietjesbeker maar gekocht. die vond hij wel leuk, want als je een slok had genomen bleef er vocht in het rietje achter en hij had vrij snel door dat je het kan "afvuren"met je vinger. Misschien dat je kleine dan merkt dat er water uit kan komen.

Of misschien dat een andere beker voor hem wel werkt.

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik heb de anti-lek rietjesbeker van Nuby een week of 2/3 geleden gekocht, want ik vond de tuitbeker van hetzelfde merk niet echt een succes. Ik hoefde eigenlijk niets uit te leggen... het enige wat hij door moest krijgen, was dat hij een klein beetje op het rietje moet bijten met zijn tanden tijdens het zuigen. Dat had hij vrijwel direct door. Het fijne is dat hij deze beker niet "op de kop" hoeft te houden om uit te kunnen drinken (dat ging lastig bij de tuitbeker) Geef hem gewoon de beker en laat hem er maar een poosje mee stoeien. Kinderen zijn echte uitvindertjes ;)

11. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

Oct 29, 2013
    1,046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon niet aan beginnen.. leren ze ook sneller uit een gewoon glas te drinken. Die rietjesbekers zijn daarnaast ook nog slecht voor 't gebit.. hier geen rietjesbekers..

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Zoonlief snapte het heel lang ook niet en ineens...
    Snapte wel een knijpzakje fruit. Een rietjesbeker met een vrij dik rietje ging ineens wel.
    Wel apart van die tuitbekers die lekken....een paar druppels is niet raar. Maar moet niet zomaar leeg kunnen lopen

13. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Kleine man hier zuigt dus pertinent NIET aan iets wat geen speen heeft. Hij heeft nu het tuitbekertje van de hema waar gewoon wat uitdruppelt als je 'm omhoog houdt. Daar help ik dan bij. De antilek tuitbeker van de hema drinkt hij niet uit, want daar moet je aan zuigen en dat doet hij dus niet. Hetzelfde met de Avent antilekbeker met zacht mondstuk, die vindt hij al helemaal niks. Gewoon bekertje werkt ook (nog) niet. Dus drinken gaat hier best lastig eigenlijk. Denk er nu ook over om nog een rietjesbeker te proberen (eerst eens kijken of het lukt met een pakje).

14. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,623
    2,405
    113
    wij hadden laatste voor het eerst onze dochter (16 mnd) wat drinken met een rietje voorgezet. Snapte ze ook eerst niet. Maar toen kneep ik erin zodat er wat in haar mondje kwam en daardoor begreep ze het! Misschien werkt het voor jouw kindje ook?

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Onze oudste snapte het gewoon echt niet, elke keer op zijn kop om te willen drinken.
    Zelf vind ik het ook vrij onlogisch. Je gaat van tuitbeker (zelf omhoog brengen) naar rietjesbeker (laag houden) naar open beker (zelf omhoog brengen).
    Toen een 360 graden beker gekocht en dat snapte hij redelijk snel (anti-lek er 1x uit). Pas na 1,5 jaar snapte hij hoe een rietje werkt.

De jongste is kwa dat net wat makkelijker. In een keer snapte hij een rietje (restaurant, rietje erin, duim op de bovenkant, rietje eruit en onderkant in zijn mond). En even later thuis gewoon de 360 graden beker gegeven en zonder uitleg oid snapte hij het.
    Gewone beker kan hij ook.

16. tuc

tuc Niet meer actief

uitleggen heeft niet zoveel zin....ze moeten het echt zelf doorkrijgen, dus steeds maar weer aanbieden, ineens hebben ze de pak.

De tip met het pakje kende ik ook, maar ik vond onze zoon te klein voor de inhoud van die pakjes dus dat ging hier ook niet.

17. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,143
    0
    0
    Hier een los rietje gepakt en dmv rietje in drinken, met mijn vinger op het ene gaatje zodat er onderin het rietje drinken blijft zitten, dat naar zijn mond gebracht en bij de eerste beste "zuigachtige beweging" vinger van het gaatje waardoor het drinken eruit komt. Nou daarna snapte hij het meteen...

18. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,143
    0
    0
    Oh en btw mij is geleerd dat een rietjesbeker niet slecht is en in ieder geval veel beter dan een tuitbeker of fles! En goed uit een beker drinken lukt nou eenmaal nog niet..

19. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Een tuitbeker of een fles is slechter voor het gebit dan een rietjes beker.

TS: eerst met een gewoon pakje geprobeerd. En vrij snel daarna snapt hij hoe de rietjesbeker werkte.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is helemaal niet waar. Doordat het uit een rietje komt komt het gelijk achterin de mond en raakt het niet alle tandjes. En het zuigen aan een rietje is heel goed voor de mondmotoriek itt fles en tuitbeker. Die laatste 2 zou ik afraden.

Share This Page