onzeker over drinkgedrag

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Oek oek, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oek oek

    Oek oek Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    hoi

    Lars is nu bijna 2 mnd en heeft nog steeds 7 flesjes (kv) per dag. Ik probeer soms om 4 uur tussen een voeding te laten maar na 3 uur heeft hij echt alweer erge honger.
    snachts houdt ie het wel 4 uur vol (soms bijna 5)
    Ik biedt hem iedere keer 135 cc aan (120/4) maar hij laat er meestal 50 van staan. krijgt ie wel genoeg en is het erg dat ie nog 7 flessen krijgt? ik denk dat hij ongeveer 5 kg weegt....
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Welk drinkgedrag heeft je zoontje.

    Ilja
     
  3. Oek oek

    Oek oek Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    eh.. wat bedoel je precies? :oops:
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoe drinkt hij de flesjes leeg. Snel,langzaam, knoeit hij veel etc etc

    Ilja
     
  5. Oek oek

    Oek oek Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    oh, nou hij is extreem gulzig. Dus hij zuigt heel hard, ik heb al meerdere spenen gebruikt, en heb nu eindelijk eentje waarbij het niet zo snel naar binnen "spuit". Want als ik het gaatje iets groter zet waardoor hij meer tegelijk krijgt dan verslikt hij zich steeds. Hij knoeit niet echt heel veel.
     
  6. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Probeer minimaal 20 minuten over de fles te doen. Het kan best zijn dat hij op langere termijn geen voldaan gevoel heeft na het snelle drinken, maar door de gulzigheid wel snel vol zit. (snap je hem nog?)

    Desnoods tijdens het flessen door even een pauze inlassen om vervolgens weer de rest te geven. Als hij dan de flesjes goed leeg drinkt mag je 150 cc aanbieden. Waarschijnlijk laat hij dan ook 4 uur ertussen waardoor je op minder flesjes uitkomt.

    Ilja
     
  7. Oek oek

    Oek oek Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    ok, dankje.. en dan dus 150 water en 5 schepjes? (dat maakt dan toch 165 voeding?)
     

Deel Deze Pagina