Wil je stoppen met werken???

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lilly, 6 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ga je na de bevalling stoppen met werken??

1. JA

2. NEE

3. Wil het wel maar het kan financieel niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hoi Allemaal,

Was benieuwd naar hoeveel van jullie van plan zijn na de bevalling helemaal te stoppen met werken en waarom jullie daarvoor kiezen????

Lief Lilly

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik wil niet stoppen met werken, simpelweg omdat ik mijn werk veel te leuk vindt!!
    Ik ga wel van 60% naar 50%, dus een paar uurtjes minder :)

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik zou het ook niet kunnen, stoppen met werken. Ik ben inmiddels weer een paar weken aan het werk en ik vind het heerlijk! Ik zou ook niet meer willen werken; ik werk nu 3 dagen, maar deze combinatie werkt voor mij perfect!

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik ben van 32 uur naar 24 uur gegaan na de zwangerschap van lisa.
    Wil nog wel wat minder uren werken, maar dat redden we financieel nog niet...

5. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik heb al een half jaar geen ban meer... Vlak voor dat ik wist dat ik zwanger was had ik mijn baantje opgezegt en wist dat ik wel weer een nieuwe baan zou krijgen... Toen ik daar dus uiteindelijk weg ging was ik zo rond de 12 weken zwanger...

Na mijn verlof sta ik écht weer te springen om te gaan werken!! Het zou weer zo'n fijn gevoel zijn om weer gewoon me eigen centje te verdienen en niet afhankelijk te zijn van zo'n k*t ww-tje!! Ik ga alleen niet heel veel werken want ik wel natuurlijk ook van me kleintje genieten, ik denk dat ik zo'n 3 dagen per week ga werken ;)

xxx Marijke

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik ben twee jaar geleden na de bevalling van mijn eerste van 28 naar 16 uur gegaan. Dit doe ik nu nog steeds en het bevalt mij prima.
    Zou er zelf niet aan moeten denken om hele dagen thuis te zitten (ondanks de kids). Nee, geef mij maar op zijn tijd mijn werk, collega's etc anders zou mijn wereldje wel erg klein worden.

Kwebbel

7. Cinderella

Cinderella Bekend lid

20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Ik blijf werken na de bevalling. (32 uur)
    Harry gaat straks 12 uur werken.

8. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Ik ga van 40 uur naar 32 uur....meer gaat financieel niet :cry:

9. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Voor Lotte werkte ik minimaal 40 uur per week. Na Lotte ben ik 24 uur gaan werken. Na de bevalling van ukkie 2 weet ik het nog niet. Ik wil best wel blijven werken, heb een goede baan maar als ik bereken wat we kwijt zijn aan kinderopvang kosten dan weet ik niet of het wel rendabel is voor mij om buitenshuis te blijven werken!

Dus dilemma..

10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ga vier dagen in de week werken, tenminste, dat is de bedoeling. Nu werk ik full time. Mocht het financieel haalbaar blijken, dan zou ik wel graag drie dagen in de week gaan werken. Wij hebben vorig jaar een huis gekocht en ik heb een eigen paard. Dat wil ik wel graag zo houden.

11. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik ga niet stoppen met werken, ik ga wel minder werken van 32 naar 28 uur en het eerste jaar met ouderschapsverlof 24 uur mocht het me daarna teveel zijn kan ik altijd nog kijken wat ik doen maar kwerk nu nog veels te graag en vind mezelf te jong om al helemaal te stoppen,

12. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik ga naar de bevalling van 32uur naar 24 of 20 uur...
    Ik moet nog even kijken wat haalbaar is op het werk omdat ik graag vaste late dienst wil gaan draaien.
    Ik zou niet kunnen dat ik hele dagen thuis zat.

13. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik zou wel willen stoppen met werken maar gaat helaas niet :(
    Ik ga 3 dagen werken zo'n 6 uurtjes per dag.

14. Ik ben van 36 naar 32 naar 24 naar 16 en nu 12 uur gegaan, en vind het meer als zat. Werk onregelamatig en vind mijn werk in de zorg ook leuk.
    Ik zou kunnen stoppen maar dat doe ik niet.
    Ik heb de luxe positie dat ik nu kan kiezen . Toen de eerste geboren werd had ik nog een keus.
    Nu mijn man een eigen zaak heeft, heb ik die keus wel en maak er dankbaar gebruik van. :D

kus Esje

15. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ik ga van 28u naar 24u, maar als we mazzel hebben krijgt mn hubby misschien een andere baan (ploegendienst), en dan verdient hij meer loon en issie vaker thuis, dus dan kan ik misschien nog minder werken.

16. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Ik zou graag van 40 uur naar 20 uur/24 uur gaan, maar moet nog kijken of dit mogelijk is op mijn werk. Zie er ook wel tegenop om het te gaan vragen, maar ja, kan het niet dan gaan we gewoon wat anders zoeken.

17. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik wil wel stoppen met werken, ik ben van mening dat ik er zoveel mogelijk moet zijn voor mijn kindje. In dat opzicht ban ik misschien nog wat ouderwets. Mijn man heeft een eigen bedrijf dus kan niet parttime gaan werken. Ik heb op een of andere manier iets tegen kinderdagverblijven, maar goed, dat is natuurlijk iedereen persoonlijk.

Mijn contract loopt precies af als mijn zwangerschapsverlof erop zou zitten dus dat komt mooi uit!

Marian

18. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ik ben al een tijd op zoek naar een baan, maar ben er nog niet in geslaagd. Als het ons lukt om zwanger te worden ga ik lekker fulltime voor de kleine/kleintjes zorgen. :D

19. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Om heel eerlijk te zijn denk ik ook zo, alhoewel ik niks tegen kinderdagverblijven heb, ben blij dat ze er zijn.
    Alleen ben ik erg bang dat wij het financieel niet zouden redden op 1 salaris, dus ik zal wel moeten maar dat vind ik wel erg jammer, had liever de keuze gehad.

20. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    ik zou graag 24 uur willen werken maar dan wel over 3 dagen
    werk nu 32 uur over 5 dagen verdeeld omdat het niet anders zegt mijn werkgever.
    vind het soms erg vervelend.

hoop als ik zwanger ben en na de zwangerschap dat ik 24 uur kan werken bv: dinsdag, donderdag en zaterdag. wil dan voor mijn kindje zijn.

Deel Deze Pagina