Hallo, Mijn dochtertje is nu 2 maanden en ze krijgt normaal gesproken 5 voedingen van 150/5. Dan komt ze op 750cc per dag, heel normaal voor haar leeftijd/ gewicht. Normaal krijgt ze de laatste voeding om half 11 's avonds en de laatste week wordt ze dan rond 5 uur 's nachts weer wakker (ze heeft ook aantal keren doorgeslapen tot 6 uur/ half 7) Nu sinds gisteren en vandaag is ze al om 4 uur/ half 5 wakker.. lijkt wel steeds vroeger. Dan kom ik echt niet met 5 voedingen weg, want dan zou de laatste al om 9 uur 's avonds zijn. Gisteren heb ik haar als extra voeding 90/2 gedaan en ook vandaag zou ik haar een extra voeding moeten geven. Maar wat is beter; een 6e voeding geven van 150/5 (wat ik haar de hele dag geef) of toch een kleiner flesje? Want als ik haar nog een voeding van 150/5 geef, zit ze al op 900cc op 1 dag en is dat niet teveel? Als het nu 1 keer voorkomt, is het denk ik niet zo erg, maar wat is wijsheid? Hoe doen jullie dat? Word hier best wel onzeker van. Aan de ene kant; wil ik niet dat mijn kindje honger lijdt en het moet ook niet zo zijn dat ze overvoedt raakt/ teveel krijgt. Haar gewicht is namelijk wel goed: 4380 gram! Hoop dat jullie adviezen voor mij hebben, bedankt alvast! Groetjes Mariƫlle
Misschien kan je proberen om de laatste fles wat op te hogen, bijvoorbeeld naar 180/6. Kan best zijn dat ze daarmee wel de nacht weer doorkomt. En zo geef je niet een hele fles meer. Succes!
Het is zeker een goede tip.. maar zoals vandaag heb ik dan de laatste fles al om 19.30 uur. Wel een beetje erg vroeg om daar de nacht mee door te komen. Hoeft ook niet de hele nacht.. maar kom anders niet met 5 flessen weg...
Dan geef je haar vanavond om half elf gewoon zoveel voeding als ze lust en vanaf morgen probeer je op vaste tijden te gaan voeden. Qua leeftijd en gewicht kan ze dat best al. Er mag 3 tot 4 uur tussen elke voeding zitten. Je kunt dan de eerste fles 180/6 doen als ze bijvoorbeeld erg vroeg wakker is. De laatste fles geef je ook 180/6 en de flesjes ertussen doe je nog 150/5. Het is niet teveel, zolang je niet boven een liter voeding uitkomt per dag. Als je niet wegkomt met 3 tot 4 uur, ga je ook de voedingen tussendoor ophogen. Na iedere voeding gaat mijn meisje een half uurtje tot een uur in de box, of het wipstoeltje tot ze slaap krijgt en dan gaat ze een uurtje of 2 slapen. Mijn meisje krijgt 180-6 8.30 12.00 15.30 19.00 22.30 Om 18.30 uur in bad, pyama aan, de fles en dan hup naar bedje toe. Om 22.30 moet ik haar dan wel uit haar slaap halen en dat gaat niet altijd even makkelijk en daarom neem ik haar mee naar beneden. Dan wordt ze wakker genoeg om de hele fles leeg te drinken. Daarna slaapt ze weer makkelijk in. De volgende ochtend wordt ze meestal door mij wakker gemaakt om 8.15. Hoop dat het gaat werken voor je.
Ik zou gewoon meer voeding per fles aanbieden. Ze kan het hebben vanaf 2 maanden. Dan blijft ze op 5 flessen zitten, want het zou toch zonde zijn als je weer 6 flessen gaat geven. Twijvel je, zou ik gewoon even het CB bellen. De meesten hebben een telefoonnummer waar je iedere dag heen kan bellen.
Bedankt voor je antwoord. Jouw dochtertje is een maandje ouder dan de mijne, dus zal ook wat langer doorslapen. Ik weet dat je overdag 3 tot 4 uur tussen de voedingen mag laten, maar 's nachts is dat toch maximaal 8 uur? Misschien op een gegeven moment niet meer.. Mag je er overdag ook evtueel 4 en half uur tussen laten of is dat te lang? Moeilijk blijft het allemaal wel
Ach ik til daar niet zo heel zwaar aan hoor. Gewoon lekker laten slapen 's nachts. Al is het langer dan 8 uur. Qua gewicht en leeftijd kan jou dochter dat best hebben hoor. Overdag is het ook niet zo dat als ze om 3 uur de fles wil dat ze dan moet wachten tot half vier. Een beetje flexibel zijn binnen je ritme kan best. Overigens ben ik hier ongeveer een maandje geleden mee begonnen, zou oud als jouw kindje nu is. Daarvoor voede ik op verzoek. Als er een keer 4,5 uur tussen de fles zit zou ik daar ook niet om malen als ze lekker ligt te slapen 's middags. Je moet alleen even in de gaten houden dat je dan nog wel uitkomt met je fles 's avonds.
Ik zou als ik jou was de nachtvoeding minde geven!]ZO hebben ze mij geadviseerd, als de kleine s'nachta komt minder voeding aanbieden en niet mee tellen bij de voedingen! Dat is dus gewoon als extra en zo leren ze het snelst af! Ik zit op 5 voedingen, ochtendfles altijd 200cc en de rest van de dag of 180cc of 165 cc drinkt niet altijd alles op namelijk! Succes!
Oh trouwens mijn zoontje is 2 weekjes ouder zie ik en die krijgt de laatste tegenwoordig al om 20.00u ongeveer!
ccwomen; als jij je zoontje om 8 uur 's avonds al de laatste fles geeft, wordt hij dan niet 's nachts wakker voor een extra voeding? Of slaapt hij al tot de volgende ochtend door? Heb het cb gebeld en ze hebben me geadviseerd om de voeding nog niet te verhogen. De voeding is ook sinds vorige week pas verhoogd. Beter is, als ze 's nachts komt, dan een extra voeding geven.. Ook vertelde ze me dat er helemaal niet perse 3/4 uur tussen een voeding hoeft te zitten.. mag ook gerust 5 uur zijn, als je kindje lekker ligt te slapen. Als ze maar op 5 voedingen overdag zit.
Ja hij slaapt door! Komt nooit s'nachts voor een voeding, als hij komt dan is t meestal al vroeg in de ochtend rond 6.00u en wil dan graag zn speentje en slaapt daarna meestal nog even door! Eergister kreeg hij om 19.30 zn laatste fles en ik moest hem s'ochtends om 7.50 wakker maken! Heeft dus de klok rond geslapen.... Vond t wel een beetje eng hoor hihi was de eerst keer dat hij echt de klok rond geslapen heeft.... Lag dus vanaf 5.30 al te waken en ben telkens gaan kijken...haha
Ideaal dat je zoontje de klok al rond slaapt. Dan kun je inderdaad de voeding 's avonds ook wel wat eerder geven. Ik had mijn dochtertje gisteravond de laatste fles om 22.45 uur gegeven en vanmorgen was ze pas om 7.15 uur wakker! Had ik niet verwacht, omdat dit de laatste weken niet meer voorgekomen is. Maar het is nog wel erg onvoorspelbaar.. Zal naar verloop van tijd wel beter worden.