Onzeker over 'kleine' buik bij 17 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nelroos, 14 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelroos

Nelroos Lid

15 sep 2014
    91
    0
    6
    Ontwerpt en maakt handmade trouw- & geboortekaarte
    het Noorden
    Ha meiden,

Vandaag 17 weken zwanger van mijn eerste. Nu de misselijkheid weg is (hoera!) en het allemaal wat meer bezonken is komt er ineens een irritante onzekerheid opzetten. Namelijk de grootte van mijn buik. Ofwel, ik vind 'm klein! De misselijkheid bevestigde voor mij toch vaak 'zie je wel, echt zwanger'. Daarom zie ik ook heel erg uit naar het moment dat ik haar voel bewegen, al zal dat ivm de ligging van de placenta vast nog even duren (placenta ligt aan de voorkant).
    Ik ben vrij lang, 1,78 ongeveer en heb een normaal postuur. Wanneer kregen jullie buiken de eerste mooie groeispurt?

Fijne dag!

2. sieppie

sieppie Niet meer actief

De grootte van je buik zegt echt niets. Ben net zo lang als jij en heb elke zwangerschap een kleine buik gehad. Je zou eens kunnen voelen hoe hoog je baarmoeder nu gegroeid is. Die zou je moeten voelen halverwege tussen schaambeen en je navel... Verder niet te druk maken hoor! Elke buik groeit anders;)

3. Sannie86

Sannie86 Actief lid

29 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een kleine buik. Volgens de vk draag ik het kindje 'echt bij me'

Nou geloof me ik vind het heerlijk! Iedereen kan wel zien dat ik zwanger ben maar die 36 weken zullen ze meniet geven. Maak je niet druk

4. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Niet onzeker zijn hoor! Iedereen heeft weer een andere buik! Vorige zwangerschap had ik ook geen grote buik,op het laatst vond ik de zwangerschap ook best zwaar toen was ik wel blij dat ik geen grote buik mee hoefde te sjouwen:D Veel groter als op mijn profielfoto is hij toen ook niet geworden , toch is er een heel lief mannetje uitgekomen:)

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik heb heel lang klein buikje gehad bij de eerste omdat ze verder naar achter lag. Ben benieuwd hoe het nu zal zijn.

6. Daria1988

Daria1988 Actief lid

9 jul 2015
    130
    15
    18
    NULL
    NULL
    Rond de 25 weken werd het hier pas echt een zwangerschapsbuikje. De baby is nog zo klein met 17 weken en als je een beetje sterke buikspieren hebt is het heel normaal dat je nog weinig ziet, zeker bij de eerste en als je lang bent.

Nu 33 weken en nog steeds geen enorme toeter, maar bij groeiecho werd de baby vorige week op 2.4kg geschat (en das groot, p90 ofzo).. buik zegt dus niet zoveel!

7. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Hier ook een kleine buik bij mijn eerste, is heel lang zo gebleven. Pas na een week of 26 begon ik echt te groeien.

8. River733

River733 Lid

11 okt 2015
    76
    6
    8
    NULL
    NULL
    Dat gevoel herken ik heel goed! Vond dat ook een gekke periode, kwaaltjes zo goed als weg maar van buiten nog niet zo gek veel te zien. Placenta ligt ook aan de voorkant, dus voelen kon ik hem ook nog niet. Mijn buik heeft ineens een groeispurt gekregen vanaf week 24, moet er erg aan wennen, aan die buik.

9. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Bij 17 weken zag je bij mij echt nog niets. Pas vanaf een week of 24 ging het echt opvallen, maar mensen die mij niet kenden zagen het met 37 weken nog steeds niet. Heel frustrerend, want ja - in een drukke trein hoop je toch even dat er iemand voor je opstaat. Maar niet dus. Het komt denk ik doordat het mijn eerste zwangerschap was en ik vrij sportief ben. Voordeel is dat ik zes dagen na de bevalling alweer op mijn oude gewicht was, dus daar zou ik me maar aan vasthouden. Ik heb trouwens een kerngezonde baby gekregen, dus die heeft nergens last van gehad... :)

10. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Ik heb hier geen ervaring mee, ik was vanaf week 12 al enorm :D

11. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik kreeg pas met 25/28 weken een buikje, toen ik 39 weken was dacht iedereen dat ik nog maar op de helft zat 😅

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Wij hebben dinsdag de nekplooimeting gehad en zagen dat de placenta vooraan ligt.
    ik ben niet super slank, brede heupen, en de gyn zei: jij gaat t pas zien en voelen vanaf 20 weken.
    Dus ik denk dat je je niet druk hoeft te maken hoor! mij lijkt t leuk om een buikje te krijgen en de baby te voelen maar ja nog even wachten 😉

13. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ben even lang als jou, bijna 19 weken zwanger van m'n 2e kindje en nog bijna niks te zien:).. Don't worry!
    Heb ook al vragen gekregen als: zit er wel echt een baby in?
    Trek me er weinig van aan, wat er nu niet aan komt, hoeft er straks ook niet af en de echo's zijn tot nu toe elke keer goed!

14. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Ik ben ook ongeveer even lang als jou maar had met 19 weken ook nog maar een heel klein buikje. Heb ook nog heel lang losvallende shirts gedragen omdat ik het meer een 'ik-heb-de-afgelopen-dagen-gewoon-teveel-gegeten-buik' vond. Zo rond 25 weken durfden mensen voorzichtig te vragen of ze het goed zagen. Maar er zijn ook mensen die een week voor mijn verlof pas opmerkten dat ik zwanger ben.

Verloskundige zegt ook dat ik gewoon een bescheiden buikje heb. En ik vind het eigenlijk wel prima. Vind het nu soms al lastig om te bukken, laat staan als mijn buik groter was geweest.

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik kreeg bij mijn eerste een buikje vanaf 20 wkn of zo, ook pas daarna baby gevoeld.
    Werd een beetje onzeker van al die vragen (vooral van ervaren moeders ;)) of ik baby al voelde.

Toen buik begon te groeien, ging het overigens wel heel hard, flinke spurt tussen 20-28 wkn, met ook flinke gevolgen voor bekkeninstabiliteit, rond 26 wkn kon ik nauwelijks meer lopen van de pijn en raakte ik volledig in ziektewet... Ben toen ook de molen ingegaan voor 'voorlopen op groei', maar ik bleek gewoon een groot kind bij me te dragen (4355 gram bij geboorte).

Bij mijn tweede en derde ging het wel een stuk sneller allemaal, al heel snel flinke buiken, dat was eigenlijk ook niet fijn :).

16. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Herkenbaar hoor. Ik ben ook 17 weken en heb ook nog geen zichtbare buik. Ben wat ongeduldig en kijk enorm uit naar het moment dat het echt een zwangere buik is en dat ik het kindje voel. Maar er zitten ook wel positieve kanten aan. Bukken en gaat gewoon makkelijker met een wat kleinere buik.

17. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Hoi, bij mij begon met het 17 weken ineens goed te groeien en het viel mensen ook toen pas op. Ook voel ik de kleine regelmatig dus dat is ook wel fijn.

18. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Je kunt ook een (zichtbare) buik hebben zonder in gewicht aangekomen te zijn ;). Bij mij is het al goed te zien maar weeg nog steeds hetzelfde of iets minder zelfs als voor de zwangerschap.

19. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook een groeispurt gehad pas na de 20 weken. Placenta ook aan de voorkant het echte voelen dat ik zeker was dat de baby het was, was rond 25 / 26 weken achteraf wel eerder maar toen dacht ik dat het mijn darmen waren. Vind wel prettig wat later een buikje begint nu pas beetje in de weg te zitten.

20. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Bij de eerte zag je pas dat ik een buikje kreeg bij de 30 weken, sommige mensen vroegen na mijn zwangerschapsverlof zo van. Ben jij zwanger geweest. Uhm ja 39 hele weken :D

Nu is mijn buik wel wat dikker als bij de eerste. Maar als ik zeg dat ik 21 weken ben kijken ze allemaal erg raar. Ze denken dat ik een week of 12 ben ofzo. Maar ach weet je.
    Een grote buik zit volgens mij alleen maar in de weg wat ik begreep van mijn schoonzus die had dus een enorme toeter. :(

Bij de 16 weken voelde ik ons kindje zelf en bij de 20 weken zag je het aan de buitenkant. Mijn placenta ligt ook voor deze keer.

Deel Deze Pagina