Iedereen zegt tegen mij dat ik maar een hele bescheiden buik heb. Ik ben nu 34 weken zwanger en ook pas 5,5 kg aangekomen (begonnen met BMI van 19 dus ben van mezelf ook niet bepaalt dik) Nu ga ik mij toch wel zorgen maken. Vorige week nog op controle geweest en baarmoeder groeit wel netjes volgens schema, maar geen idee of de baby goed groeit. Bij 20 weken groeide baby gewoon op P50 en daarna geen echo meer gehad. Herkenbaar??
Hier had ik ook redelijk kleine buik, aan het eind wel wat groter. Maar ben totaal maar 8 kilo aangekomen. Zegt niets over de baby, ze was bij mij 7 pond, netjes dus.
Ik had bij onze dochter ook een kleine buik en toch zat er een meisje in die bijna 4 kilo woog. Nu opnieuw zwanger en weer een kleine buik, zeer weinig aangekomen en zoon is geschat dat hij nu al een dikke kilo weegt. Moet nog ongeveer 12 weken.
Wees blij! Ik begon ook met een laag bmi (18) en ben al 12 kg aangekomen bij 33 weken, terwijl ik nog sport en niet heel ongezond/anders eet. Nu lijkt het er wel op dat ik een groot kindje draag, ze werd vorige week bij groeiecho op 2.4kg geschat en dat terwijl mijn buik op schema ligt en ook niet heel groot oogt voor termijn. Maargoed, groeiechos zitten er ook vaak naast.. er valt dus weinig over te zeggen Jouw baby groeit echt wel, anders had het meten bij verloskundige of een eerdere echo een indicatie van achterstand gegeven. Succes met de laatste loodjes!
Herkenbaar! Maar ik ben van mezelf juist best zwaar en stevig en ben nu 32 weken en nog maar 7kg aangekomen. Tevens is mijn buik best klein. Oh well, zolang de verloskundige zegt dat alles oké is vind ik het goed.
Hee, dit lijkt heel erg op een ander topic waar ik net op heb gereageerd. Ik zou me geen zorgen maken, hier precies hetzelfde verhaal en inmiddels ligt er een kerngezonde dochter in de wieg. En ik was zes dagen na de bevalling alweer zo slank als een den, dus dat is ook wat waard Zolang de vk zich geen zorgen maakt, zou ik dat ook niet doen. Ze weten echt wel waar ze mee bezig zijn...
Precies dit. De vk zei toen tegen mij "Iedereen zegt wat anders. De één dat je een behoorlijke buik hebt, de ander vind je buik weer klein. Zolang wij ons geen zorgen maken hoef jij dat ook niet te doen" Maar ik snap het wel hoor. Je weet gewoon niet hoe het daarbinnen gaat. Maar ik zou het toch proberen los te laten en lekker te genieten.
de laatste zwangerschap maar 3 kilo aangekomen. oke ik had wel wat reserve maar kindje groeide goed hoor. op dieet voor diabetes eerst weer 2/3 kilo afgevallen maar die kwamen er ook weer bij maar in totaal dus maar 3 kilo zwaarder. zolang jij je goed voelt en je vk zich geen zorgen maakt om de groei van het kindje maakt het niet zo uit dat je maar weinig aan komt.
Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en 7kg aangekomen, buik is ook niet enorm. Kindje groeit goed. Het zegt dus niks over de groei van je kindje, wees blij dat je niet enorm aankomt alleen even op letten dat je na de bevalling niet op zwaar ondergewicht komt. Verder pakt je kindje nu echt wat het nodig heeft.