Onzeker over lichaam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door taartje, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Hoi meiden,
    Ik moet even iets met jullie delen, en misschien is hier ook wat herkenning te vinden,
    Ik voel me zo mega onzeker over mijn veranderende lichaam,ik ben nu 20 weken zwanger, en merk dat ik enorm aan het groeien ben,terwijl ik heel erg uitkijk wat ik eet,nou zul je denken logisch toch je bent zwanger,en dat is toch mooi zo'n dikke buik??
    Maar ik voel me er eigenlijk heel naar en onzekerder, voel me in alle kleding gewoon heel erg dik,was er vanmiddag heel erg verdrietig over, ik wil gewoon zo graag genieten van mijn buik,en van de zwangerschap, maar tot nu toe maak ik me alleen maar zorgen,over het kindje,of die het wel ok doet,nou ja, over mijn uiterlijk dus,waar ik altijd al wel snel onzeker over ben hoor! Maar ik voel me nu zo kwetsbaar nog erger dan wanneer ik niet zwanger ben.....
    En ik probeer er echt nog Wel leuk uit te zien,doe nog wel make up enzo op,het helpt alleen niet voor mijn zelfvertrouwen,
    Nou ja , misschien zijn er meer vrouwen die dit herkennen?
    Liefs een onzekere mum to be...

2. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Ja hoor meis, dat zijn de hormonen!Ik kan me ook zoooooo onzeker voelen over van alles.Over mijn kindje, mijn uiterlijk, mijn man(vind hij me nog we leuk genoeg).Af en toe laat ik die tranen maar gaan,en gooi alles eruit, en heb even flink zelf medelijden :D
    Daarna kan ik weer heel boos worden dat ik me zo aanstel, haha,maar het hoort er echt bij! Even doorzetten nog, en kal het hier maar neer!
    Veel sterkte !

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Hoihoi!
    Erg herkenbaar..
    Ik ben van mezelf niet dun, maar ik zeker niet dik. ik ben nu 11 weken en krijg al een aardig bolletje..soms zie ik mijn vrienden kijken van, ben je nou zo dik geworden, of ben je zwanger..Dan vertel ik het ze maar, maar ik word er ook best verdrietig van. Moet mn hele leven al lijnen en sporten om in vorm te blijven, en nu kan ik alleen maar een beetje bewegen en opletten met voeding..
    Ik porbeer er ook gewoon sportief uit te blijven zien, rokjes, jurkjes, leuke shirts..,maar ik merk dat ik er ook best over in zit..

Succes meid!
    x

4. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Wat jullie schrijven herken ik heel erg,soms zou ik ook wel heel hard willen huilen, maar houd me maar in dan,onder het mom van stel je niet zo aan,wees blij dat je zwanger bent,maar ik heb ook wel het gevoel dat het daardoor erger wordt door dat harde aanpakken van mezelf, het is natuurlijk ook een hele verandering die je lijf ondergaat, ik merk ook wel eens dat ik een beetje pissig ben naar mijn man als hij tegen me zegt, maar lieverd je bent ook zwanger,ja jij hebt mooi lullen jouw lijf staat niet helemaal op de kop,het ergst vind ik wel mijn borsten, het is eerst borst dan ik zeg maar pffft rot hormonsters ook..

5. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoooo herkenbaar haha, ben 32 weken en al echt dik... Hou veel vocht vast en heb zon grote buik dat ik niks meer aan kan, ik voel me echt een olifant hihi.. Ene keer maar ik me zoon zorgen of dit ooit nog goed komt, vind m'n man me nog wel aantrekkelijk etc en moet r heel soms even om huilen maar vervolgens weer lachen en bedenken dat t wel wer eraf gaat haha, t zijn zeker de hormonen maar ben ook blij àls ik weer slanker kan zijn hoor!

Wat ik nog t ergste vnd zijn die stomme mensen , die zgn grappig zegt en:Aah dikkertje, of dikke buik al zeg hoe lang nog? Pffff ik kan die mensje we schieten, ben wel zwanger maar tegen een dikke vrouw zeg je toch ook niet hè dikke? Pfff

6. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Oh ja , en jullie ook veel suc6 het is wel fijn wat herkenning te krijgen hier

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hey taartje

het zijn idd hormonstertjes echter raad ik je ook aan om dit met je verloskundige te bespreken om zo een eventuele depressie voor te zijn

8. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Meis!!

Bij mijn eerste was ik 20 en vond ik mezelf ook niet mooi. Mijn ex vond me verschrikkelijk en heb nooit een compliment van hem gehad.
    Nou ! Kan je vertellen ik voelde me zo lelijk.

Nu tien jaar later ben ik weer zwanger en vind mezelf prima ! Mijn huidige partner vind me het mooiste meisje van de wereld en ik voel me zelfs sexy! ( behalve dan het weekend met voeten als king
    Kong ! )

Vrouwelijker als dit kan niet ! En ja ik was graatje mager en had geen spekjes. Maar toch zwanger zijn is een wonder en je hebt een tijdje een prachtig rond lijf!! Als uitkomst van jullie liefde.

Een vrouw kan niet mooier zijn dan als ze zwanger is !

9. chila

chila Niet meer actief

Jaa, die hormonen he.
    Ik heb het ook. Eerst was ik bang heel snel heel dik te worden want mn buikje groeide vlot. Maar nu zie je het bijna niet en ik wil zo graag zon mooi bolletje. Maar het begint te komen. Heel langzaam.
    Verder mn uiterlijk. Heb veel puistjes tijdens de zwangerschap en denk dan wel van ohnee, wat zullen andere hiervan wel vinden, ik ben niet mooi enz.enz. Mijn haar wil ook niet zo goed meer zitten.
    Gelukkig zegt mijn man altijd dat ik er prima uitzie.

En straks hebben we dat waar we het allemaal voor doen; ons kindje!

10. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Hou dat huilen alsjeblieft niet in, af en toe moet je het eruit gooien, dat lucht zo ontzettend op. Je hebt nu ook gewoon een excuus om af en toe labiel te zijn. Dan huil je om niks, kan heel erg lekker zijn.

Ik heb ook een tijd met mijn buik gezeten. Ik had het gevoel dat ik nog niet zo'n grote buik mocht hebben, probeerde hem in te houden. Nu, met 22 weken, gaat dat echt niet meer en besef ik dat ik trots moet zijn op mijn mooie zwangere buik. Ik doe dus ook juist kleren aan waarin mijn buik te zien is. Geen wijde dingen, dan zie ik er alleen maar dik uit. Maar juist zwangerschapskleding die aansluit, zodat mijn buik mooi uitkomt. Wees trots op het wonder dat in je groeit!

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik vind het heerlijk die buik.
    Ik kan er alleen soms wat onzeker van worden als ik onder vreemden ben in een winkel ofzo, die 'staarders'...

12. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Haha, ja of die mensen op je werk die je niet goed kent. Die zie je denken, zou ze zwanger zijn of gewoon dik geworden. Maar ze durven niets te vragen, haha.

13. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Hahaha zoooo herkenbaar!

Hier voel ik me af en toe ook erg onzeker. Vooral tijdens deze hitte en ik niet goed weet wat ik aan moet doen omdat niets past (behalve positiebroeken dan. Helaas geen leuke jurkjes ofzo). Dan raak ik echt gefrustreerd. Gelukkig vindt mijn vriend me wel mooi, of ja...hij zegt iig dat hij me mooi vindt haha. Zijn de hormoontjes meid! Probeer te genieten van je groeiende buikje en dat mooie wezentje dat in je groeit.

14. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Waarom koop je dan niet een paar leuke jurkjes? Bij de Prenatal heb ik echt heel leuke gekocht in de uitverkoop. Kan ook goed met een legging eronder (de zwangerschapsleggings zitten het lekkerst).

15. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Oh wat herkenbaar zeg... Was voor deze zwangerschap erg bezig met mijn gewicht, omdat ik veel ben aangekomen door de hormonen van de mmm. Dus ik was al onzeker. En nu met die dikke buik erbij, maakt het niet altijd gemakkelijker. Vooral opmerkingen als "zo wat ben jij gegroeid! en "weet je zeker dat het er 1 is?" zijn echt niet leuk. En ik heb niet eens een extreme buik! Tijdens onze vakantie aan zee 3 weken geleden werd ik zelfs uitgescholden door een paar van die snotjongens... :( Ik heb ze lekker genegeerd en weet wel beter, maar toch steekt het wel.
    Stomme hormonsters!

16. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Dank voor de tip. Heb net toevallig in mijn kast een jurkje gevonden wat ik nog pas, stretch met elastiek onder de borsten en verder los.

17. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    357
    159
    43
    Voor mij ook herkenbaar, ik begon me er ook schuldig over te voelen. Vind het dan ook wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Ben nu 20 weken en mn buik begint nu echt een bolletje te worden.
    Ben ontzettend blij zwanger te zijn maar vind het behoorlijk lastig om te merken dat mijn lichaam veranderd en dat ik er totaal geen controle over heb. Vind mezelf ook niet mooi of sexy nu, waar ik wel blij mee ben zijn mijn borsten, die zijn 2 cupmaten gegroeid :).

18. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Vooral boj mijn eerst zwangerschap heel erg last van gehad.
    Ik heb toen ook voor het eerst corrigerend ondergoed gekocht, omdat ik niet dik wilde lijken.
    Op een bepaald moment kun je er 'gelukkig' niet meer onderuit.

Nu vind ik mezelf er met de dag minder mooi uit zien. Bij mij verdwijnt als eerst mijn taille, helaas. Maar nu kan ik het wel handelen.
    't komt goed, schatje.

19. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ik ben zo blij dit topic gevonden te hebben! Ik voel me behoorlijk ongelukkig met m'n lijf nu en toen ik dat vertelde tegen mijn moeder kreeg ik echt de wind van voren dat ik me moest schamen en juist blij moest zijn.
    Maar dat ben ik ook, met dat kleintje in m'n buik, maar niet met die kont, benen en de rest :(

Ik hoop dat het minder wordt als m'n buik echt duidelijker gaat worden. En ben blij dat ik niet de enige ben!

20. Maze

Maze Lid

30 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja! Pas 10 weken, maar ik kan meepraten. Super gelukkig, maar zo'n darmenbuikje. Niemand die denkt, die is zwanger, nee, ze denken, goh, die is plots aangekomen. Draag ook altijd harembroeken en strakke truitjes, verlang nu naar iets wijders, verstoppen, maar geen tijd om te shoppen.

Maar waar ik me het meest aan erger en voor schaam, ik heb echt opeens allemaal puistjes op mijn borst, heel onaantrekkelijk.

Maar net als iedereen hier, het is ergens goed voor, :).

Deel Deze Pagina