Jaaaaaaaaaaaaa! Heel genant die situaties bij de koffiemachine. Ik hoor ze denken: zo die heeft de teugels laten vieren in de vakantie... Maargoed, over een paar weekjes lost het mysterie zichzelf op. Ik heb trouwens dat ik m'n buik wel mooi vind, maar dat ik, nornaal een typische peer met een goede taille en brede heupen, nu all over kolossaal aan het worden ben. Da's jammer, vind ik. Vooral omdat kleding best lastig wordt nu. veel leggings met jurkachtige truien en vesten, maar helaas nog niets waarin je enig figuur kunt ontdekken. Dan kun je beter een appeltje zijn, die een mooiere buik krijgt. Heb je alvast kleding in de goede richting en kun je de soepjurkperiode overslaan.
Hoewel ik ieder pondje wat ik nu aankom bejubel ( ik ben door de ochtendmisselijkheid/braken eerst 3/4 kilo afgevallen ), merk ik dat ik het toch lastig vind om ineens 'dikker' te worden. Ik heb het idee dat mijn frustratie vooral ligt in het feit dat je er gewoon geen controle over hebt en dat dit nu eenmaal de ontwikkeling van een zwangere buik is... Maar ik vind het zo gek! Ik kan op een dag wel 5 minuten per keer ( meerdere keren op een dag ) voor de spiegel mijn buik bestuderen. De ene keer blij en ondersteboven van het wonder wat erin zit, maar soms ook... 'shit.... waar gaat dit heen?!'. Je lijf verandert zo ontzettend... Ik voel me ook echt minder 'mezelf'... en meer een fabriekje soms. Maar gelukkig dus ook vaak genoeg nog het besef dat dit hoort bij een zwangerschap en het krijgen van zo'n wondertje .