bekkenpijn en bevallen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by wuppie, May 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621
    0
    0
    dag,

Afgelopen dinsdag was ik op controle bij de verloskundige. Controle goed, kindje groeit goed.
    Ik heb sinds de 18e week behoorlijk last van mijn bekken. Een keer per week ga ik naar de fysio, ik werk nog maar halve dagen en doe het rustig aan, dan is het vol te houden.
    Maar nu......
    De verloskundige wilde me alvast een beetje voorbereiden op de manier (zo kan ik de komende weken wennen aan de gedachte daaraan.....) waarop ik moet bevallen met deze klachten. Benen zo lang mogelijk laten staan op bed, niet op de baarkruk, zelf de benen vasthouden mochten ze wel omhoog moeten aan het eind, persweeen wegpuffen om het zo geleidelijk mogelijk te laten gaan...... Na de bevalling bedrust en alleen uit bed voor toilet en douche......
    Ik heb het allemaal voor lief aangenomen maar ik begin me er nu toch druk om te maken (zullen ook deels de hormonen zijn dat realiseer ik me wel.....).
    Is het wel te doen op deze manier? Dit is gewoon eng:(:$.
    Het is mijn 3e zwangerschap, de eerste kwam met de vaccuum, de tweede is eruit gevlogen, een perswee en meneertje was er, ging veel te snel...... (kan dat de reden zijn dat ik deze zwangerschap last heb van mijn bekken?mijn bekken is letterlijk open en dicht gegaan.....)
    Kunnen jullie me geruststellen? Ik vraag sowieso weer uitleg als ik weer heen moet (bij 28 wk).

gr.
    wup

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

waarschijnlijk zal het dit keer dan weer heel snel gaan. De tips lijken me prima, maar het is afwachten of het haalbaar is. Maak je niet druk. Je doet nu wat je kan en daarna weer herstellen. Ben je bij een gewone fysio of een bekkenfysio? De fysio kan ook aan huis komen in je kraambed!

Mirjam

3. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621
    0
    0
    Dag Mirjam,

Gewone fysio (bekkenfysio is vanaf hier te ver weg helaas), ze vraagt wel alles bij een collega (wel bekkenfysio) na, dus wat dat betreft ben ik niet echt bang.

gr.
    wup

Share This Page