Sneller zwanger met ovutesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kleintjevoorons, 30 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hallo,

Ik vroeg me af of je sneller zwanger wordt als je ovulatie testen gebruikt.
    Wij gebruiken ze al vanaf ronde 1 maar nog geen resultaat hier.

2. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ik weet niet of daar wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan ;) maar ik gebruik ze al direct toen we begonnen. Ik ben de vierde ronde zwanger geraakt (helaas miskraam).

Ik denk dat het wellicht iets scheelt als je het mbv van ovulatietesten doet maar daarnaast denk ik dat als je niet makkelijk zwanger raakt er meerdere factoren een rol spelen dan enkel wel of geen positieve ovulatie-test.

Heb geduld, veel liefde en vooral veel succes!

Goetjes Lola2.

3. Hummel

Hummel Niet meer actief

Hoi,

De eerste ronde met de ovulatietesten raakte ik gelijk zwanger. We waren toen al een aantal maanden bezig zonder ovulatietesten.
    Helaas kreeg ik een miskraam en heb ik daarna 1 menstruatie afgewacht. Daarna zijn we weer begonnen met ovulatietesten en toen was het weer in 1 keer raak. Helaas weer een miskraam. Toen hebben we even een pauze ingelast en het een tijdje zonder ovulatietesten gedaan. Toen zijn we weer verder gegaan met ovulatietesten en toen raakte ik in de tweede ronde zwanger. En dit keer gaat alles gelukkig erg goed en ben ik alweer 26 weken onderweg.
    Hopelijk snap je nog wat van mijn verhaal. ;)

Ik heb dus persoonlijk een goede ervaring met de ovulatietesten.
    Hopelijk wordt jullie moeite binnenkort ook beloond. Ik duim voor je.

Liefs Hummel.

4. mamaline

mamaline Bekend lid

5 jul 2008
    731
    0
    0
    Flevoland
    Hmm, ik ben ook wel benieuwd... Mag ik dan ook nog ff een andere vraag stellen over ovu testen?

Ik ben na vanavond door mijn ovu testen heen, maar ik zie nog maar net een steeds duidelijkere streep (vorige maand een vmk gehad, dus was niet meer zeker van mijn eisprong) verschijnen. Nu wil ik dus morgen ff naar de winkel racen, maar ik weet niet goed welke ovutesten te kopen. Ik hoor vaak dat de testen van Kruidvat vals positief geven, maar ik vind de testen van bijv. Clear Blue wel weer erg duur... Verkoopt een andere winkel nog eigen merk testen (bijv DA) of moet ik dan echt aan die dure testen geloven?

Liefs Mamaline

5. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik heb geen idee ik heb alleen ervaring met die van internet. Maar wat heb jij een ontzettend positieve van vandaag. zo donker heb ik nog nooit gehad.

6. mamaline

mamaline Bekend lid

5 jul 2008
    731
    0
    0
    Flevoland
    Ja ik weet het, maar ik heb er net nog eentje gedaan en die lijkt nog wel iets donkerder... Snap er nix meer van, dacht (aan de temp lijst van ff te zien) dat m'n ei gisteren was geweest... Nou ja, nog maar ff doorklussen!

7. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Hier bij kindje 1 in de eerste ronde met ovutest zwanger! Dus tja, goede ervaringen!

Had die van metcare van deze site.....
    Dus ik kan geen tips geven welke goed zijn, sorry

8. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mamaline: die ovutest is inderdaad knalpositief. dus eh... je hoeft deze maand toch niet verder te testen?

Overigens is er inderdaad ooit wetenschappelijk onderzoek gedaan of je met ovulatietesten sneller zwanger bent dan met bv alleen slijmwaarneming; dit blijkt niet zo te zijn (voorop gesteld dat je natuurlijk wel, los van testen, om de paar dage sex hebt :) )

Zelf vond ik het wel fijn omdat wij nou niet bepaald frequente klussers zijn ;) Gaf me toch het gevoel dat ik het wat beter kon timen.

Heb zelf ook alleen ervaring met die van matcare. Vond ik wel erg fijn (en inderdaad veel goedkoper dan clearblue)

9. mamaline

mamaline Bekend lid

5 jul 2008
    731
    0
    0
    Flevoland
    Hoi WannaBmum,

In principe zou ik idd niet meer verder hoeven te testen, maar juist omdat ik (lees; mijn lijf) een beetje in de war ben door de vmk wil ik heel graag weten of die test niet positief blijft geven... En ook omdat ik het gevoel heb dat FF (templijst, zie link onderaan mijn bijschrift) iets anders aangeeft, wil ik voor mezelf wat zekerheid. Of slaat dat helemaal nergens op? Sorry, ik ben gewoon wat onzeker geworden...

Mijn testen waren trouwens van sensitest, zijn me prima bevallen. Weet dus eigenlijk ook niet of het wel zin heeft om nu met een ander merk door te gaan testen...

10. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Yep je tempkaartje geeft inderdaad aan dat 29 ei was. Snap je onzekerheid dus goed....

11. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Je kunt er in ieder geval gerichter mee klussen ;)

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben ronde 2 met ovutesten zwanger geraakt.
    Bij mijn andere 2 dochters voelde ik mn eisprong en veel slijm.
    Nu had ik dat al een jaar niet meer, maar poging 2 was dus raak.

13. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    ik gebruik ze al een jaar, misschien wel langer en nog steeds geen resultaat.

14. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik ben nu in de vierde ronde (en de eerste met ovu-tests, gekregen van een zwangere mede-forummer) zwanger geraakt.

bij mij heeft het dus wel gewerkt, of het is gewoon toeval. blij ben ik er wel mee dus, die ovu-tests.

ik had er nog over, en ze zijn nu ik zwanger ben echt ontzéttend positief!

15. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mamaline: kan me je onzekerheid goed voorstellen hoor! En ik heb zelf ook best wel eens doorgetest ook al was mijn temp al gestegen en mijn test al positief geweest, maar het hoeft dus niet.

In het algemeen krijg je je eisprong 24-28 uur na het begin van je LH piek. Je testen kunnen dan best nog even positief blijven omdat je LH wat langzamer daalt dan dat het stijgt.

Aan je kaartje te zien denk ik ook dat je je eisprong op de 29ste hebt gehad. FF zal er morgen vast een kruis op zetten.

16. mamaline

mamaline Bekend lid

5 jul 2008
    731
    0
    0
    Flevoland
    WannaBmum en Mona Lisa Smile,

Hartstikke bedankt voor jullie reactie. We klussen gewoon nog ff xtra ;) en daarna wachten we (rustig :rolleyes: ) af...

17. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb ze nu wij voor een tweede kindje gaan een paar keer gebruikt om te kijken wanneer mijn eisprong is. Beide keren op dag 13 van mijn 25daagse cyclus. Dit klopt ook met het temperaturen dat ik heb gedaan. Ik kan er dus de klok op gelijk zetten. Maar........na 10 rondes nog steeds niet zwanger hoor.........

Pim

18. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    in iedergeval bedankt voor jullie antwoorden. Het komt er zoals gewoonlijk weer op neer dat je er niks van kan zeggen en gewoon moet wachten :(

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Het is natuurlijk wel zo dat als je gericht klust je meer kans hebt (je kan klussen op bv dag 3 maar dat haalt weinig uit in meeste gevallen)

Ik zeg altijd 10% inzet (goede moment genoeg klussen) en 90% lot/magie (de rest moet je lichaam zelf doen en kan je niets aan doen)

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    In ronde 2 zwanger met onregelmatige cyclus (32-39 dagen) en zonder ovutesten.

Deel Deze Pagina