jah dat kan, maar niet iedereen kan dat! bij de een ligt de baarmoedermond ver naar achter en bij de een weer wat meer naar voren waardoor je het dus beter of juist niet kan voelen. ik heb toevallig met 34 gevoeld voorzichtig natuurlijk toen voelde ik nog echt een tuutje staan. nu heb ik de afgelopen week weer gevoeld en ik kan de baarmoedermond niet goed terug vinden dus is wel wat naar achter gaan staan of ingekort toen ik hem eenmaal had kan ik voelen dat ie een stuk zachter is geworden dus ik denk aan het verweken. ik probeer niet te vaak te voelen omdat het wat kan opwekken maar misschien moet ik dat vanaf donderdag juist meer gaan doen hahahaha. ik heb het onder de douche gevoeld ben op mijn hurken gaan zitten en ben met mijn middelvingen gaan voelen. Ps: ik geloof niet dat wij het zewlf nou zo goed kunnen voelen als de gynaecoloog of de verloskundie want die zitten er toch heel anders voor! hahahaha en zij weten ook echt wat ze moeten voelen! groetjes.
Ik kon m'n baarmoedermond toen ik niet zwanger was gewoon voelen en nu niet meer. Denk dat ie wat verder naar boven ligt.
Ik zou maar oppassen want het kan namelijk ook weeen opwekken. Mijn bm is 1/2 verstreken en 1 cm ontsluiting toen ze zat voelde werden de weeen erg heftig en dat wil je niet voor de 34 weken. En bovendien een gynaecoloog voelt haast niet voor de 40 weken hoor.
Ik zou er ook niet aan gaan voelen..volgens mij is er dan ook kans op infectiegevaar. Hoe weet je ook wat je moet voelen?
Je kan het voelen, maar zou het niet doen. Het voegt toch helemaal niets toe? Hoe weet je nou dat je het "goede" voelt? Er zal toch altijd een verloskundige of gynaecoloog moeten voelen om het zeker te weten dus in dat opzicht bespaart het je geen inwendig onderzoek van je verloskundige of gynaecoloog. Plus het feit dat je er een infectie van kan krijgen.