Regeldagen na operatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Teske1987, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Onze zoon, van toen net 6 weken, heeft woensdag een spoedoperatie ondergaan. Hij heeft toen 11 uur lang geen voeding gehad. De preciese operatie tijd was in het ziekenhuis niet bekend. Vanaf het moment dat ik het ziekenhuis in kwam mocht hij niet meer gevoed worden. Vanaf 06.00 tot 17.00 heeft hij geen voeding gehad.
    Nu is hij sindsdien helemaal van slag. De eerste twee dagen kwam hij om de twee uur ongeveer. Af en toe twee en een half uur. Gisteren een goede dag om de drie tot vier uur. Maar vandaag weer helemaal mis. Om het uur en af en toe twee uur.

Het maakt mij erg onzeker, ik heb pijnlijke borsten en weet niet meer zo goed hoe ik dit nou aan moet pakken en hoe ik hem weer tevreden kan krijgen. Is dit normaal na een operatie bij zo'n jonge baby?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ja. Hij heeft je nodig en moet zijn reserves aanvullen. Geef het tijd. Ook wanneer kindjes ongemak of pijn ervaren helpt het om te drinken aan de borst: het is prettig dicht bij mama, veilig en er komen stoffen vrij in de melk die hem hier door heen helpen (oxytocine is er 1 van!) Ik zou dus zeggen geef het een week, voedt volledig op verzoek en laat hem bijkomen. Kindjes geven het zelf wel aan.
    Bij twijfel vraag in het ziekenhuis of je de lactatiekundige mag bellen voor overleg of maak een afspraak thuis.

Succes en beterschap voor je kindje
    Heidi

3. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Bedankt voor de reactie. Ik zal het inderdaad even de tijd geven. Woensdag is de operatie een week geleden. Heb de hoop dat het donderdag dan weer wat beter is. Hij heeft inderdaad nog wat last van geïrriteerde darmpjes en nawerking van de narcose.

Ondertussen heb ik ontzettende last van lekkende borsten. Het begint te pas en te onpas te stromen. Vaak natte kleding. Borst pads zijn hier niet bestand tegen. Hoe kan ik dit aanpakken?

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Wanneer je het voelt toeschieten kun je lichte tegendruk geven: dan stopt in ieder geval het stromen van de melk. Regelmatig droge compressen pakken (natte compressen hebben een licht 'kovende' werking) Misschien een keer na het voeden helemaal leeg kolven. (niet continue)
    Je lichaam moet het gaan regelen, het gaat echt over!

Deel Deze Pagina