Hoi dames! Bij 15+3 voelde ik wat 'plopjes' in mijn buik. Ik had zoiets nog niet eerder gevoeld. Ik ben er vanuit gegaan dat dit de kleine spruit al zou kunnen zijn. Volgens de verloskundige was dit mogelijk, ivm de ligging van de placenta. Echter ben ik inmiddels 18 weken en heb sindsdien niets meer gevoeld. Ik wordt er een beetje onzeker van. Zou alles nog wel goed zijn? Of Is ze het niet geweest een paar weken terug? Maar dan had ik nu toch al wel iets kunnen voelen? Een paar weken voor een echo wordt ik altijd een beetje onzeker, of alles nog wel goed is
Het zou goed kunnen dat je het al eens gevoeld hebt. Ik snap dat dit onzekerheid geeft. Op zich hoeft je het nog niet te voelen en al zeker niet elke dag. Ik zou gwn eens bellen en je onzekerheid melden. Eventueel kunnen ze eens naar de harttoontjes horen. Succes!
Als je je echt zorgen maakt zou ik even de verloskundige bellen. Ze kunnen je dan hopelijk even langs laten komen om het hartje te beluisteren.
O ik had precies hetzelfde als jij! Bij 15 weken voelde ik hem echt al rondvladderen en daarna niet meer!! Net toen ik twee dagen later een afspraak had met de verloskundige kreeg ik opeens een enorme trap in m'n buik. Geloofde het eerst niet maar toen deed ie het nog twee keer Ik word ook altijd zenuwachtig zo net voor een afspraak. Maar de verloskundige bij ons is heel duidelijk: bellen en langskomen. Hartje luisteren kunnen ze altijd even tussendoor doen.
Inderdaad, gewoon doen! Dat heb ik ook laten doen en het was een enorme geruststelling. Ik denk namelijk dat je de baby voelt, kan heel goed Maar dat betekend niet dat je de baby altijd voelt. Ik moest er echt voor gaan zitten en me concentreren in het begin. Daarnaast hoor ik om me heen dat de baarmoeder ook nog anders kan gaan liggen ( ? ) Dus voor je eigen geruststelling: de verloskundige doet het graag.
Fijn om te lezen! Ik was ook zo blij toen ik het hartje weer hoorde <3 Heel normaal hoor, dat je gewoon af en toe even twijfelt, onzeker bent of gewoon bevestiging wil
Fijn om te horen dat het goed gaat. Ik heb ook soms van die dagen dat k MN meisje niet voel had het met mijn verloskundige over gehad. Na de 28weken moest ik de kleine zowizo elke dag gaan voelen mijn placenta ligt linksboven in mijn buik. Gelukkig krijg ik ook bij elke controle dat we het hartje even beluisteren dat is wel fijn. Dus mocht je onzeker zijn gewoon bellen. En verder weer lekker genieten van je zwangerschap
Ik heb vaker gehoord dat er een paar dagen stilte kan zijn. Zou niet erg moeten zijn, ze hebben nog zoveel ruimte . Bij mij begonnen de eerste plopjes pas tussen de 17-18 weken maar daarna gelukkig wel elke dag gevoeld.