Hallo allemaal, Mijn dochtertje is pas ruim 3 maanden en heeft nu al last van doorkomende tandje(s) !!!! zo zielig....... Alle symptomen wijzen ernaar: al 1 week diaree, voelt warm aan, huilt heeeel veel (normaal een hele tevreden wijze baby) hangerig, bijt/zuigt veel op onze vingers, kwijlt enorm veel, tandvlees onder is wit/bleek en voelt bobbelig........ We zullen haar de komende dagen eens vaker tempen, dan weet ik zeker of ze wel/geen koorts heeft.. Hebben jullie tips ideeën wat ik voor haar kan doen om de pijn te verzachten? Ik heb al bijtspeelgoed en zo'n bijtring van difrax voor in de koelkast... Ook zal ik maandag van die zalf kopen voor op het tandvlees te masseren?!! Wat zijn jullie ervaringen met de hulpmiddeltjes!? Het is zo lastig omdat ze nog maar 3 maanden is.... Alvast bedankt!!! Gr. Juul & Bo
Wij gebruiken hier de druppels van VSM en als hij echt heel veel pijn heeft Dentinox. Ik weet alleen niet of daar een leeftijdsgrens aan zit, maar denk het niet. Wat snel trouwens dat je meisje nu al tandjes krijgt!! Hier zijn er nu 4 door. De onderste twee hebben 3 weken voor problemen gezorgd, de bovenste twee eigenlijk alleen maar luieruitslag en zure luiers. Geen pijn gelukkig! Oh en bijtringen doen wonderen! Wij hebben destijds voor L. een bijtring van Difrax gekocht die hij zelf makkelijk kan vastpakken. Zeker als ze nog zo klein zijn, laten ze deze vaak uit de handen vallen. Difrax heeft de ABC bijtingen, wij hebben de C, deze is makkelijk vast te pakken! Bijtringen - Difrax
Hier kreeg mijn dochtertje met 4 maanden tandjes, gelijk 2 stuks onderin. Hier inderdaad veel in willen bijten, maar omdat ze nog zo jong was werkte de bijtringen nog niet zo goed. Ik deed het hier met spuugdoekjes in de koelkast leggen en daar op laten kouwen/zuigen, dit vond ze heerlijk en die druppeltjes voor doorkomende tandjes dentafix en 2 keer zetpil gegeven, ze was er gelukkig met 1,5 week door. Succes
Hier nog 1 van drie maanden waar de tandjes van door komen. Arm schaap ze bijt nu op het moment graag op onze vingers of doekjes
Thanks voor de tips!! @mama roos: dat zal ik eens gaan proberen van die spuugdoekjes!!! Want omdat ze nog zo jong is lukken de bijtringen nog niet zo goed!!!
Weet je zeker dat het van de tandjes komt? Mijn oudste heeft van de eerste tandjes 0,0 last gehad, bijvoorbeeld. Ik zou even goed in de gaten houden of ze niet gewoon echt ziek is. Heeft ze verhoging of koorts? omdat je zegt dat ze warm aanvoelt. Baby's tot 3 maanden mogen eigenlijk geen koorts hebben dus als ze dat wel heeft zou ik wel aan de bel trekken. Bijten op vingers en kwijlen doen bijna alle baby's van die leeftijd.
Ze is niet ziek hoor! Vanmorgen 37.1..... Warm aanvoelen hoort ook bij de bijwerkingen zeiden ze bij 't CB.. Alle bijwerkingen die ze heeft zijn ook bijwerkingen van doorkomende tandjes.... Ze huilt echt bijna nooit, alleen als ze heel moe is of honger heeft.....nu huilt ze veel op 1 dag..... Morgen meteen uit m'n werk van die gel halen! Ze is trouwens al ruim 3 mnd oud...
Hier een zoontje die met 7 weken al 2 tandjes onderin doorkreeg... Dan kunnen ze idd nog helemaal niks (hij is ook al het wisselen vanaf 4,5 jaar, erg snel dus!) Ik had een paar extra spenen gekocht, deze deed ik in de vriezer en als hij echt hele erge last had, gaf ik hem zo een speen. Ik moest het voor hem vasthouden, maar zat "heerlijk" te kauwen (zover een baby van 7 weken kan kauwen) en idd dentinox, wereld spul