onzeker over slapen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 13 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke is een super slaper, ze slaapt met normale temperaturen echt veel en goed en slaapt snel in.
    Overdag gaat het nu ook nog prima, maar vanaf een uur of 4, als de zon op haar raam staat gaat het mis.

Ik snap heel goed dat ze niet op haar kamer wil zijn, als het beneden wel koeler is. Tot nu toe hebben we de afgelopen dagen wel geprobeerd haar in bed te leggen, ook eerst een lauw badje gedaan. Gewacht tot ze bijna sliep en dan in bed, maar het lukt haar maar niet.
    Gisteren sliep ze wel half, maar lag ze halfslapend te huilen van de warmte. Ze ligt dan nergens onder, gewoon in romper op het matras (wat al een purflo is, zeker niet een warm matras!)
    Het is op haar kamer zo'n 28 graden.
    De afgelopen 3 dagen hebben we haar maar mee naar beneden genomen en daar laten slapen tot 22:30. Daarna lukte het slapen in haar kamer weer wel.

Laat ik even duidelijk stellen dat ik niet van plan ben mijn dochter te gaan laten huilen in haar bed. Zeker met deze warmte gaat ze daar alleen maar van zweten en zich onconfertabeler voelen.
    Toch zijn we onzeker, is dit wel goed wat we doen, dat benenden slapen? En in de box slapen, is dat niet slecht voor haar rug? Het was gisteren maar een uurtje, maar toch...

En hoe moeten we dat aanpakken als het deze temperatuur blijft? We kunnen nu niks meer 's avonds, het huishouden gaat er zo wel bij in schieten...

We hebben boven al een ventilator staan en een wit laken tegen het raam...

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Vorige zomer hebben we Luca beneden in het campingbedje laten slapen. Op zijn kamertje was het ook bloedje heet.
    Nadat de warmte weg was hebben we hem gewoon weer in zijn eigen bedje gelegd..en hier geen problemen.

Laten huilen was hier ook geen optie...Luca zweette toch al heel erg.

Nu heeft hij gelukkig (nog) geen last van de warmte.

3. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Een verduisterend gordijn ophangen?

Dat houdt ook de warmte tegen.

4. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Dát, en ook goede zonwering aan de buitenkant, een zonnescherm dus. Dat voorkomt dat de zon überhaupt op het raam kan gaan schijnen en daardoor blijft het binnen echt een stuk koeler. Hebben wij ook gedaan en scheelt enorm!

Voor nu even beneden laten slapen zou ik ook doen, in de box of (bij voorkeur) een campingbedje.

5. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Heb je geen andere kamer in het huis die koeler is waar de zon eind van de dag niet op staat? Dan kan je haar daar misschien in de reiswieg ofzo leggen dan hoef je beneden ook niet op je tenen te lopen. Hier ook rond de 26/27 graden in het kamertje maar hij slaapt wel. Een stuk korter dan anders maar of dat nou de warmte is of dat hij ouder wordt en minder slaap nodig heeft weet ik ook niet.
    Voor een paar keer lijkt me slapen in de box niet slecht voor de rug er zijn zoveel kinderen die altijd overdag in de box slapen

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    campingbedje hebben we besteld, dat komt morgen gelukkig!
    Als de zon op haar raam staat is ie op onze kamer net weg. Daar is het 's avonds wel iets koeler. Kunnen we morgen allicht proberen!

We hebben al een verduisterend gordijn en nu dus ook een wit laken tegen het raam gespannen. Ik denk niet dat zonnewering nog een paar graden zal schelen eerlijk gezegd.
    Dan koop ik voor dat geld liever airco ;) (als het echt moet dan)...

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou haar lekker beneden laten slapen als ze daar het beste slaapt.

8. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    In de box laten slapen zou ik zelf niet doen. Zo'n harde plank zou ik zelf niet echt fijn vinden. Ik leg onze kleine lekker in ons bed. Op een of andere manier is onze kamer een stuk koeler.En tegen een uur of 23.00 uur leg ik haar weer in haar eigen bedje nadat het lekker heeft kunnen doorwaaien.

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    in ons eigen bed zou ik dan weer nooit doen. Gisteren was ze daar toevallig naast mij in slaap gevallen, ben op onze kamer gebleven tot ze wakker werd!

Ik denk dat ze in het sprongetje zit. Ze is echt heel veeleisend op het moment, ben ik niet gewend van haar!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kimos, ik zou haar ook niet in jullie bed laten slapen, of kan ze er niet uitrollen?
    En in de box heb je toch een boxkleed, dus zo hard is het niet. (niet dat Eva daar in slaapt, die slaapt echt alleen in bed, en in de kinderwagen en in de Maxicosi als we rijden).

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Ik zou haar ook in een campingbedje op jullie kamer leggen. Niet op jullie bed in elk geval. Jesper rolde met 3,5 maand al, ze zou er zo af kunnen rollen.

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik weet nu heel zeker dat ze last heeft van een sprongetje! Het heeft hier flink geregend, en het is goed afgekoeld op haar kamer en nog niet slapen.
    Nu durf ik iets meer door te zetten dan als ze echt alleen last van de warmte had. Ze ligt inmiddels alweer lekker te tukken ;)

Deel Deze Pagina