Eisprong nou wel of niet geweest?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Inge1984, Jan 17, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,812
    1,631
    113
    Deze maand snap ik even niets meer van mijn temperatuur. Dit is de vijfde cyclus die ik bij hou en hoewel mijn temp altijd wel wat schommelt kan ik er altijd prima m'n ei uithalen. En dit klopt dan altijd exact met mijn menstruatie. Deze maand echter...

Begin van mijn cyclus heb ik de griep gehad wat mijn hogere temperatuur daar verklaard. Normaal gesproken heb ik mijn eisprong altijd rond cd 21, met een verschil van 2 a 3 dagen eerder of later. Dat was dit keer dus overduidelijk niet het geval. Vanaf cd 22 t/m cd 24 heb ik heel veel pijn gehad. 's Avonds op cd 24 zelfs zo erg dat ik er nauwelijks rechtop van kon lopen. Dit is voor mij niet iets dat ik normaal gesproken heb. Cd 25 was alle pijn weg en als ik m'n baarmoeder voelde was die zacht en open. Toen dus op cd 26 mijn temp omhoog schoot was ik er van overtuigd dat hij eindelijk geweest was.

Maar nu is hij dus weer omlaag. Nou is 36.7 een temperatuur die ik na mijn ei wel vaker een dagje heb. Maar nog niet eerder 2 dagen achter elkaar. En nu ga ik dus heel erg twijfelen of ik m'n eisprong wel gehad heb. Overigens heb ik wel de korrelige afscheiding die ik altijd na m'n ei heb.

Is er iemand die hier misschien wel iets uit kan halen? Mijn kaartje

(Ik temp trouwens rectaal en elke dag op hetzelfde tijdstip)

2. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Ik heb gekeken maar ik kan er ook niet echt wijs uit worden.. Heb wel vaker gehoord dat de temperatuurstijging niet heel duidelijk is, je kan dan pas achteraf zien dat er een curve te zien is..

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,042
    15,636
    113
    Nabij Utrecht
    Je temp piekt enorm voor iemand die rectaal/anaal tempt. Niet alleen na je ei maar ook voor je ei.
    Je slaapt toch wel de nachten door? Of moet je er wel eens uit??

36.7 is overigens een waarde die je vaker voor je ei dan na je ei hebt. Dus uitgaande van je kaartje heb je nog geen ei gehad.

4. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,812
    1,631
    113
    Ja, vindt zelf ook dat ie behoorlijk piekt. Het gebeurd wel eens dat m'n dochter wakker wordt of dat de pieper van mijn man afgaat. Maar meestal slaap ik daarna weer vrij snel verder. Overigens heb ik het wel eens getest om dan middenin in de nacht te tempen maar dat gaf nauwelijks verschil. (Dus 's nachts als ik wakker werd en dan normale tijd nog een keer).

Zal het voor de zekerheid maar weer gezellig maken met mijn man. Ben wel heel benieuwd welke waarde ik morgen heb.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,042
    15,636
    113
    Nabij Utrecht
    Maar als je dochter wakker wordt, ga je er dan ook uit??
    Want als je er uit gaat, daarna weer terug gaat, in slaap valt en op normale tijd tempt, is je temp gelijk onbetrouwbaar ;)

6. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,812
    1,631
    113
    Soms wel ja. Hmm, dus eigenlijk is temperaturen niet zo'n goeie methode voor mij. Kan m'n dochter moeilijk laten huilen. Moet ik het dan altijd op discard zetten als ik er uit moest? En is mijn temp wel betrouwbaar als ik kon blijven liggen?

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,042
    15,636
    113
    Nabij Utrecht
    Ja op discarded zetten als je er uit bent geweest.
    Als je enkel wakker wordt, je omdraait en gelijk weer gaat slapen, is je temp wel betrouwbaar hoor op het juiste tijdstip ;)

8. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,812
    1,631
    113
    Ok, ik ga erop letten. Dank je wel voor je reacties!

9. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,812
    1,631
    113
    Vanmorgen een mooie 37.0 :). Nu duimen dat ie mooi omhoog blijft.

Share This Page