Onzeker over test.

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Sterretje22, Jul 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterretje22

Nov 25, 2008
    27
    0
    0
    Student.
    Friesland.
    Hé dames,

ik ben even benieuwd naar jullie mening. Ik ben inmiddels 8 dagen over tijd en ik heb ondertussen een aantal testen gedaan. Het feit wil alleen, dat ik van mijn eerste kindje 2 dagen na de NOD een knalblauwe (KV) test in handen had. Een week later was het streepje voor positief nog eerder in beeld dat dan de 2 verticale streepjes! Ik heb deze keer op de NOD naar mijn idee een negatieve test gehad, ik vertrouwde er alleen niet op. 2 dagen na mijn NOD had ik een licht positieve test en toen ik op de eerste keek, was die ook ineens positief (indroogstreepje?) Deze waren alleen allebei gemiddeld licht (of donker, maar net hoe je het wilt noemen). Ondertussen heb ik 4 dagen na mijn NOD wederom een test gedaan die vrij snel een positieve uitslag gaf...deze is alleen na de afleestijd opgelost in een 'negatieve' test. Ze zijn na de afleestijd niet meer betrouwbaar maar die testen die ik toen bij de eerste deed waren duidelijk en zijn nu nog even duidelijk, na anderhalf jaar!
    Ik weet dat elke zwangerschap anders is maar ik weet dat een hoog HCG-gehalte ook een goed teken is, ik heb hier wat een dubbel gevoel bij. Het blijft licht vergeleken met de vorige keer.
    Ben ik verwend na de eerste of moet ik me zorgen maken voor een MK of BBZ? Ik heb namelijk ook helemaal geen symptomen, geen gespannen borsten of gevoelige tepels, had/heb wel wat rommelende darmen maar dat stelt niet zoveel voor. Soms wat krampjes. Ben wel wat prikkelbaar maar, omdat ik bij de eerste in de 6e week al zo hondsberoerd was...ik vind het allemaal zo tam. Zijn er meer mensen die zulke verschillen hebben gevoeld? Je gaat toch automatisch vergelijken en in mijn familie is het her en der wel wat ellende voor gekomen, dan ben je toch wat bezorgder.

XXX

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    waarom doe je geen digitale? dan weet je gelijk waar je aan toe bent:)

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo sterretje,

ten eerste denk ik dat het niet zo handig is om je zwangerschappen met elkaar te vergelijken. dat zou alleen maar onzekerheden en vragen naar boven brengen terwijl dat onnodig is.

een positieve test is een positieve test, dat het na de afleesbare periode veranderd kan,, er staat ook dat de uitslag na een bepaalde tijd niet meer betrouwbaar is. mocht je er echt aan twijfelen dan zou ik gewoon een nieuwe test doen.

en tjah dat je bij de ene zwangerschap al heel vroeg misselijk was en nu niet wilt natuurlijk niks zeggen. deze zwangerschap verschilt ook enorm met de eerste. maar ben toch echt zwanger.
    niet gaan vergelijken gewoon nog ene testje doen voor de zekerheid en dan ervan genieten.

4. Sterretje22

Nov 25, 2008
    27
    0
    0
    Student.
    Friesland.
    Ja zijn die beter?

5. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    die zijn iig duidelijjk!!

6. Sterretje22

Nov 25, 2008
    27
    0
    0
    Student.
    Friesland.
    Hahah, ja das waar. Nu misschien moet ik die maar eens proberen. Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Share This Page