Je doet het ook goed! je vraagt hulp wanneer nodig en probeert dingen uit. Top! Nog even een tip mbt slapen: wanneer hij overdag slaapt, ga jij ook ff liggen. Hij krijgt de fles, dus je man kan bijv de shift van 9 uur s avonds tot 3 pakken en jij vanaf die tijd. Kruip je lekker om 9 uur je bed in, kan je 6 uur slapen! M.a.w. Pak je rust wanneer het kan en verdeel de 'last'. Zeker nu het je eerste is en er nog geen krijsende peuter met een hele dag aan energie om half 7 aan je bed staat. En: je mag het gewoon rete-zwaar vinden, want dat is het ook. Helpt soms ook een beetje om dat gewoon toe te geven.
Let op met nutriton: sommige baby's krijgen daar verschrikkelijke krampen van. Een kleinere speen en/of andere fles zijn nog steeds een betere optie om gulzig drinken tegen te gaan dan bijvoeding (nutriton dus) geven.
Dankjewel allemaal. Onze klein vriend is gisteren opgenomen in het ziekenhuis, het spugen werd alleen maar erger. We zijn nu helemaal opnieuw begonnen met voeden, Brown fles+prematuur speen en zk der nutriton. Hij heeft nog een paar keer gespuugd en vanmorgen heeft de logopedist meegekeken naar zijn manier van drinken. Zij heeft geadviseerd op z'n zij te gaan voeden... Vanaf vanmiddag gaat dit goed, dus we hopen dat hij 'gewoon' een slechte start heeft gehad en het vanaf nu alleen maar beter gaat doen!
Ach sterkte! En ik wilde even zeggen dat je volgens mij een heel lieve mama bent! Ik heb ook vreselijk zitten stuntelen in het begin hoe ik hem nu vast moest houden en laten boeren lukte mij niet, dat deed mijn man hopelijk voelt hij zich snel beter en mag hij naar huis!