Mijn vraagje aan jullie: wanneer doen jullie je kleintje in bad? Ik doe mijn kleine ukkepuk 's avonds voor de laatste voeding in bad, krijgt dan nog een klein massageke, dan voeding en hup bed in. Het enige probleem: zodra de massage gedaan is en ik begin met aankleden dan zet ze het op een wenen totdat ik haar oppak... maar ja ik kan niet al dragend een baby aankleden . Ik weet dat mijn zoontje dit in het begin ook deed en na verloop van tijd wist ie van ik moet nog aangekleed worden en ik krijg ook zeker en vast eten maar dat heeft lang geduurd. Is dit bij jullie zo? Ik kan ze niet na de voeding in bad doen wegens reflux... en vroeger in bad steken helpt ook niet, zodra ik begin met aankleden is er precies een knopje ingeduwd met: ik heb honger!
Als ze hongerig uit bad kwamen dan droogde ik ze af, deed luier om En in een warme doek. Lekker eerst de voeding en dan aankleden. Kan ook tussendoor pauzeren en aankleden.
Hier gaat t ook zo, maar als ik opschiet met t aankleden en haar afleid met praten en zingen dan kan ik het huilen voor zijn. Mijn vriend is niet zo vlot met t aankleden en zingt ook niet, dan is het steeds moord en brand... Maar vind het badje voor het slapengaan toch het fijnste, ik heb toch het idee dat ze dan beter slaapt.
Hier ging hij altijd mee onder de douche als wij savonds naar bed gingen. Hier was het precies hetzelfde, zodra hij afgedroogd werd, wilde hij drinken. Ik deed dan na het afdrogen eerst borst 1 laten drinken samen lekker warm in bed, dan massage en aankleden, en dan borst twee laten drinken. Sinds hij 6 maand was ongeveer gaat hij na het avondeten in bad en dan drinken en in bed. Hij heeft nog steeds dat zodra hij aangekleed wordt, hij heeel graag wil drinken. Als hij moe is of veel honger heeft bied ik wel eens voor het badje de borst vast aan.
Rond 18:30 in bad, daarna slaapzak en dan de fles. Ze krijgt nog een voeding rond 22:00 die ze zo goed als slapend opdrinkt. Ik duw er trouwens gewoon een speen in tijdens het aankleden. Duurt hooguit 5 minuten en daarna krijgt ze de fles...
Ik wacht een uurtje na de voeding zodat ze niet spuugt in bad, en dan doe ik haar in bad. Dan daarna heeft ze meestal nog geen honger en kan ik rustig nog aankleden en nog even spelen en knuffelen en dan komt het voeden.