ik heb sinds een week of 2 steeds vaker last van harde buik dan wordt het ineens hard en na een tijdje is het weer weg het wordt steeds vaker en ik heb sinds vandaag erge pijn steken in mijn zij onder mijn ribben het is dan ineens een scherpe steek en dan is het gelijk weg ik was toen nog wat thee aan het zetten en toen zo,n 10 min later kreeg ik het weer maar toen 2 achter elkaar aan en nu net rond 8 uur kreeg is er 3 achter elkaar aan en toen zat en wat tijd tussen kreeg ik er nog 2 ik snap maar niet wat het is
Hoi Desie17, het kan op zich geen kwaad af en toe eens een harde buik te krijgen; het is een teken van je lichaam dat je net even teveel hebt gedaan. Ook kan het zijn dat je baarmoeder op het moment wat extra geprikkeld reageert omdat je kindje een groeispurt heeft en de baarmoeder dus ook ineens wat harder moet groeien. De pijn onder je ribben is waarschijnlijk van de tussenribspiertjes die pijn kunnen doen bij uitzetten van je borstkas. Dit pas ook bij een groeispurt. Dus zolang je niet elke zoveel minuten een harde buik krijgt die steeds pijnlijker wordt en je geen bloedverlies hebt; geen zorgen maken, maar goed naar je lijf luisteren. Groetjes Brigitte
okey bedankt van de harde buiken heb ik vandaag niet veel gevoeld maar van de steken in mijn zij wel erg vaak zelf voel ze zelf aan komen