Iemand ervaringen met nestle 1 babymelk? Ik hoor er weinig over en vroeg me af of het zo weinig bekend/ gebruikt wordt? Ik begreep van iemand dat het gelijk stond aan wat vroeger similac heette, weet iemand hier meer over? Ik overweeg om hiermee als fv te starten.
Vriendin van mij heeft het gebruikt voor haar 2 kids en die is er tevreden over Laatst stond er een artikel in de NRC Next, het maakt niet zoveel uit welke fv je neemt. Gezien de receptuur bekend is, is zowat allemaal hetzelfde. Iets verschillen in eiwitten en vitamines, dat is het. Er zijn strenge regels vanuit de EU Het is vaak een kwestie van smaak, wat je kindje het fijnst vind..
Nestle Groeie Start is wat zachter voor de darmpjes en ook wat zoeter dan Nutrilon en Friso. Dat is dan mijn ervaring en het was toen aangeraden door de consultatiebureau ivm krampjes. Nu zitten we aan de Nutrilon Pepti ivm eczeem e.d.
Het is niet beter of slechter of zachter of wat dan ook dan andere merken. De verschillen tussen de merken zijn echt minimaal, en zitten 'm vooral in smaak en geur. Denk aan verschil tussen Coke en Pepsi. Het is niet hetzelfde als Similac, want Similac is een concurrent van Nestlé. Kijk hier even: Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs
ik heb dan nutrilon 1 gebruikt (ooit gekozen omdat dat overal te verkrijgen is en het kdv die ook gebruikt), maar omdat Tim echt problemen had/heeft met zijn darmen en de nutrilon zo slecht verkrijgbaar is, toch een keer een pak Nestlé gekocht. Wel nr. 2, maar vooruit. En sindsdien bij Nestlé gebleven: Tim heeft reflux, maar met de nesllé hoef ik stukken minder jbpm te gebruiken dan met de nutrilon, blijft gewoon lekkerder in zijn buikje, merk dat hij minder problemen met zijn darmen heeft met de nestlé. Ik ben dus fan geworden
Ik gebruik voor onze dochter ook nestle groeie start en ze doet het er super op. Vooral gekozen omdat het hier in de buurt overal verkrijgbaar is en de schappen van huismerk nogal eens leeg zijn. Het is wat duurder dan huismerk, maar niet zo duur als nutrilon.