zoontje met KMA, vraagjes over pepti enzo

Discussion in 'Flesvoeding' started by liqueske, Sep 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liqueske

liqueske Actief lid

Aug 7, 2009
    165
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ons zoontje Justin is nu 3 maanden oud, weegt 5300 gram en is 61 cm lang. De eerste 6 a 7 weken heeft hij heel veel gehuild en weinig geslapen, verborgen reflux en moeizame ontlasting, uitslag op zn wangetjes en borst, diverse voedingen geprobeerd. Meerdere keren afgescheept door het cb... om vervolgens via de huisarts goedkeuring te krijgen om de pepti te gaan gebruiken...(moest er zelf om vragen)

Na de 1e fles merkte we gelijk verschil! vanaf toen is het steeds beter gegaan en nu hebben we een heel vrolijk ventje.

Maar toch zijn er nog wat klachten over; hij kan ontzettend persen en kreunen om er een scheet uit te krijgen, trekt zijn beentjes helemaal op en ze stinken behoorlijk. Ook de ontlasting is niet wat t moet zijn, soms poept hij maar 1x in de 4 dagen en soms 2 dagen na elkaar.

Hij drinkt zn flessen heel verschillend. De eerste 2 flessen sochtends zijn meestal maar 80 90 of 100 cc. de rest van de flessen zit tussen de 130 en 165. uitgaande van de 150cc per kg zou hij ruim 750 cc per dag moeten drinken. dit haalt hij bijna nooit. na de fles van +/- 20:00 begint hij al aan zijn nacht.... soms maak ik hem dan om 24:00 wakker en drinkt hij zijn fles. vaak komt hij dan snachts weer om een fles. soms laat ik hem slapen en komt hij snachts ook om een fles. en soms slaapt hij gewoon door. kortom er zit totaal geen ritme in.

hij drinkt super gulzig, en op een gegeven moment begint hij te wringen en te kreunen. hij wil dan wel drinken maar na 1 slokje duwt hij de fles eruit, om die vervolgens weer terug te willen.

het slapen gaat al wel een heel stuk beter, maar hij kreunt wel regelmatig. hij snurkt ook ontzettend en hij heeft heel vaak snotjes. hij niest en hoest meerdere keren per dag. hij heeft altijd heel erg zijn tutje gewild, maar laatste week kan hij deze bijna niet inhouden, terwijl hij eerst altijd zo hard zoog dat de afdruk in zn wangetjes stond. (de ergste uitslag is voorbij, maar hij heeft geen superzacht babyhuidje)

nu is mijn vraag, zou het nuttig zijn om te proberen nutramigen te geven? misschien dat bovenstaande klachten toch blijven omdat de pepti niet sterk genoeg is? en is het normaal dat hij zo onregelmatig drinkt? hij groeit tot nog toe wel normaal, dus ik neem aan dat ik me geen zorgen hoef te maken om het feit dat hij de 150cc per kg niet haalt?

nou t is een heel verhaal, maar ik ben benieuwd naar de meningen van andere moeders en eventueel andere ervaringen. hecht daar toch wat meer waarde aan dan aan het cb.

groetjes

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,716
    3,151
    113
    Female
    heeel erg bekend jou verhaal,,,
    Het gaat hier al 4 maand zow,, ik zou gewoon even doorgaan met de pepti omdat zijn darmen er natuurlijk oowk even aan moeten wennen,,
    De ontlasting komt gewoon door de pepti,, Liam krijgt hiervoor 2 theelepels maiskiemolie door de fles heen ( 2 flessen ),,, scheten jah dat is oowk typisch pepti vertelde de ha hier,, geloof me word wel minder ;)

Het slechte drinken is hier eigenlijk nooit weggegaan en Liam zit naar schatting zow rond de 9.5 - 10 kilo dus komt wel goed aan,, zolang ze maar goed groeien en goede plasluiers hebben krijgen ze genoeg binnen,,

Misschien tegen het gulzig drinken een andere fles proberen? Liam drinkt uit de dodie fles omdat hij oowk heel gulzig dronk,, nu gaat het een stuk beter maar drukt nog wel eens de fles eruit als hij er geen zin meer in heeft,,

De speen kan oowk heel goed de leeftijd zijn,, hier werd hij oowk altijd uitgespuugd totdat hij hem zelf in kon doen,, ( nu dus )

Owjah over de 150cc per kilogram,, Liam heeft dat al heel lang niet meer gehaald,,
    Gewoon even naar het cb gaan en anders door laten sturen naar de kinderarts als je het niet vetrouwd!

Liefsz :)

3. liqueske

liqueske Actief lid

Aug 7, 2009
    165
    0
    0
    hoe lang gebruik je de pepti al voor liam? justin krijgt het nu al 7 weken, de eerste 4 weken zagen we steeds meer verbetering, maar de laatste 3 weken blijft het hetzelfde. ik heb de indruk dat het wel heel goed helpt maar dat het net niet sterk genoeg is om alle symptomen van de kma eruit te krijgen. vandaar dat ik zat te denken aan de nutramigen of misschien zelfs de neocate.

is het bij liam wel nog verbeterd op de langere termijn? dus moet ik misschien meer geduld hebben of is dit het beste resultaat?

vandaag heeft hij weer een klein beetje ontlasting gehad en dan is het de rest van de dag weer niks anders dan onrust en niet slapen, hooguit 15 min en dan weer huilen...

maar wel fijn dat er meerdere moeders zijn met dit probleem!

4. liqueske

liqueske Actief lid

Aug 7, 2009
    165
    0
    0
    ook reacties van moeders die ervaring hebben met friso allergy care zijn van harte welkom!

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,716
    3,151
    113
    Female
    Liam krijgt nu 4.5 maand pepti,, Liam heeft oowk een bevestigde reflux,,
    Hier werkte het gelijk naar 1 dag maar na een tijdje leek het net of hij de melk niet meer lekker vond dus deed ik er een schepje rijstebloem met vanilie smaak door en ging het wel beter,,
    Je kunt gewoon naar de ha gaan als je het niet vertrouwd of vragen aan de kinderarts of hij je zoontje wil testen op kma,,

Ja je kunt nog aan Liam merken dat het goed gaat zow,, ik had laatst het verkeerde potje meej genomen hier zat melk in,, normaal bleef het er altijd in maar deze kwam er gelijk haast weer uit,,,

Het kan oowk zijn dat je zoontje niet goed slaapt door zijn verborgen reflux,, daar heeft Liam heel vaak last van gehad en nu soms nog,, Wat krijgt hij daar tegen dan?

6. liqueske

liqueske Actief lid

Aug 7, 2009
    165
    0
    0
    zijn reflux is er niet meer dankzij de osteopaat. en hij heeft ook al twee keer een homeopatisch middel gehad tegen allergiën, ook via de osteopaat en dat helpt ook best goed, maar sommigen komen echt weer terug.

ik wil hem niet laten testen hoor, want ik ben er als moeder wel van overtuigd dat het kma is. en ik denk zelf dat de pepti net niet sterk genoeg is.

rijstebloem mag pas vanaf een bepaalde leeftijd toch?
    en hoe oud was liam toen je begon met bijvoeding, eerst fruit of eerst groente?

ik heb begrepen dat je het dan ook beter zelf kan maken

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,716
    3,151
    113
    Female
    Wat raar jah ,, hier werd verteld dat Liam zijn reflux niet over ging tot hij een jaar was ongeveer en dat het dan nog niet weg was maar dat hij er minder last van heeft omdat hij dan loopt,,
    I.v.m zwaartekracht,,

Het testen is wel makkelijk want je krjigt dan de voeding vergoed en geloof me je betaald je scheelt,, ( Liam heeft morgen vroeg zijn test )

Liam kreeg vanaf 3.5 maand rijstbloem door de laatse en eerte fles,, ( hij krijgt standaard 6 a 7 schep nutriton door de fles voor zijn reflux )
    Groente hier vanaf 4.5 maand en fruit vanaf 5.2 maand ongeveer,, Liam ging zijn flessen slecht drinken en fruit en groente bij gedaan en dronk hij weer beter,,,
    Liam krijgt groente gewoon potjes en soms vers fruit en anders gewoon potjes,,

8. liqueske

liqueske Actief lid

Aug 7, 2009
    165
    0
    0
    ik krijg de pepti gewoon vergoed, geen test of niks gehad. onze huisarts was van mening dat als de voeding beter gaat dan andere dat het dan geen nut heeft om hem te gaan pesten met een provocatie test. gelukkig maar! ze heeft een huisartsverklaring ingevuld en ik nu als ik voeding nodig heb, ff een mailtje en volgende dag wordt t bezorgd.

ik wil ook niet wachten met bijvoeding tot een half jaar, wat je vaak hoort bij kma. fijn dat er moeders zijn die er ook gewoon op normale tijd mee starten...

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,716
    3,151
    113
    Female
    Heb jij even geluk gehad dat je dat al gelijk vergoed krijgt,, hier nog steeds niet :$ heb een bonnen in de kast liggen dat wil je niet weten hahaha,,
    Wees blij dat hij die provocatie test niet hoeft te doen,, meestal krijgen ze oowk een terug val door die stomme test,,

Ik heb oowk niet gewacht maar dan vooral om het feit dat Liam slechter ging drinken en dus nu met bijvoeding weer iets beter,,
    Ik zou beginnen met groente dit is minder zuur als je straks gaat beginnen :)

10. liqueske

liqueske Actief lid

Aug 7, 2009
    165
    0
    0
    is dat omdat de arts gewoon geen verklaring invult voordat er een test is gedaan? het is eigenlijk heel simpel, formuliertje printen (kan je ook zelf :) ) even in laten vullen, doormailen en klaar is kees! snap niet waarom sommige artsen hier zo moeilijk over doen. als je toch na de 1e fles al resultaat ziet, net als bij ons....

mijn zorgverzekering vergoed geen bonnetjes... pas vanaf dat de huisartsenverklaring geregeld is kun je bestellen en niet in de winkel halen en bonnetjes opsturen

ik ga even een apotheek zoeken die de allergy care verkoopt, wil er toch wel zo snel mogelijk mee aan de slag, als het helpt is de nieuwe huisartsenverklaring waarsch wel zo geregeld haha.

op hoop van zegen....

twijfel alleen nog of ik cold turkey over moet stappen of moet gaan mengen....nou ja eerst maar s een pak zien te vinden

11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,716
    3,151
    113
    Female
    De doktoren moeten hier van de verzekeringen eerst aan kunnen tonen in het ziekenhuis of hier door het cb dat het idd om een bevestigde kma gaat eerder mogen ze het niet,,
    Hier was er oowk gelijk na 1 fles verschil te zien maar jah ze moeten het met eigen ogen zien,, dus morgen maar even afwachten,,

Hier wel,, hier doen ze juist alles via de bonnen,, deze moest ik bewaren en dan opsturen naar de verzekering met de verklaring van het cb en dat was genoeg,, daarna kan ik idd oowk gewoon bestellen maar jah omdat ze hier zow laat testen ,,,

Ik hoop dat het werkt voor je,, ik zal voor je meej hopen!!
    denk dat de ha er niet zow moeilijk over doet als ik dat hoor ;)

Ze hebben hier gezegt in 1 keer anders weet je nog niet of het werkt :)

12. liqueske

liqueske Actief lid

Aug 7, 2009
    165
    0
    0
    ja das waar in een keer maar dan. en er zal ook minder verschil in zitten tussen twee kma voedingen dan tussen twee totaal verschillende... ben eigenlijk altijd gelijk over gegaan. moet de voeding bestellen dus kan er morgen mee beginnen....ben zwaar benieuwd!

spannend dagje morgen voor ons allebei haha!

wens jullie alvast heeeeell veeeeelll succes!!!
    ik zal voor je duimen hoor!

13. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,716
    3,151
    113
    Female
    Dank je wel!!

jij oowk nog heel veel succes met de voedingen!!

14. Sam1986

Sam1986 Actief lid

Jul 6, 2008
    437
    0
    0
    Naomi heeft 2,5 week aan de pepti gezeten. De eerste dag merkte we direct verschil, maar helaas zwakte dat weer af. Naomi kreeg weer heel veel allergie in haar gezichtje en huilde weer erg veel. Ze krijgt nu Nutramigen en daar doet ze het een stuk beter op. Ze krijgt 5/6 flessen op een dag maar ik voeg er niks aan toe, omdat ze dan weer heel veel krampen krijgt. Poepen gaat stukken beter was het eerst 2 a 3 dagen nu doet ze elke 24 uur 1 poepbroek.

Bij kindjes met koemelkallergie mag je geen toevoegingen gebruiken tot 6 maanden. Als je al rijstebloem wil toevoegen moet je deze nemen zonder toevoegingen (dus geen vanille smaak etc.) Ze kunnen daardoor kruisallergieen oplopen, zodat ze hun hele leven lang blijven kampen met allergieen. Zo is het verteld door onze huisarts.

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,716
    3,151
    113
    Female
    Liam krijgt hier gewoon rijstebloem met vanille smaak,, volgens de kinderarts kon dit geen kwaad alleen als er melk in verwerkt zat en dat is niet het geval,, raar,, het gaat hier gelukkig heel goed :)

Liefsz
    :)

16. liqueske

liqueske Actief lid

Aug 7, 2009
    165
    0
    0
    even een update:

gister nog snel een blik nutramigen gekocht, en gelijk mee gestart, cold turkey overgestapt..... hij was de hele dag al heel erg huilerig en na zn eerste fles nutramigen was ie al helemaal niet te genieten... krampjes natuurlijk,

hij huilde en kwam niet in slaap, werd moeier en moeier en kwam dus helemaal niet meer in slaap. 2e fles hetzelfde verhaal...

gelukkig slaapt hij savonds en snachts altijd een heel stuk beter en zo ook gister. ik heb hem om 23:00 toch maar wakker gemaakt voor de fles want meneertje had toen pas 390 cc op die dag... en ja hoor hij dronk de 135cc in een keer op,

hij heeft niet gehuild en is gewoon weer gaan slapen, om 04:00 kwamen er weer wat kreuntjes en steuntjes uit, en hoewel ik hem liever niet snachts een fles blijf geven vond ik het nu wel zo nuttig omdat hij natuurlijk nog erg tekort kwam. en ook die fles ging in 1 x naar binnen. gelukkig maar.

vanochtend een flinke poepbroek! en om half negen toch nog 115cc op. dat is voor hem heel netjes, na een nachtfles.
    hij heeft nog even in de box gespeeld en daarna naar bed.
    niet ingebakerd maar gewoon in zn slaapzak (normaal alleen snachts in slaapzak) hij was gewoon rustig, en is na een klein beetje jammeren omdat hij zijn tutje kwijt was gewoon in slaap gevallen en slaapt nu nog (al drie kwartier!)

ik voeg alleen 1,5 schepje nutriton toe aan de fles, omdat de nutramigen zooo dun is. verder niks. eerst maar eens kijken hoe hij het nu gaat doen.

ik wist trouwens niet dat de nutramigen ook tegen krampjes is....staat op het blik! zou mooi zijn als dat ook helpt bij hem.

@humbly: laat je het even weten als je iets weet van de test?
    ben very nieuwsgierig

@Sam: fijn he dat al die dokters wat anders zeggen, de mijne is meer van het : doe wat jij denkt dat goed is, je moedergevoel zit meestal goed!......maar ja onze huisarts in dan wel erg makkelijk haha.

zal morgen eens bellen voor een nieuwe verklaring :D

17. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,716
    3,151
    113
    Female

\
    :D:D:D:D:D:D:D:D mooi dat het zow goed gaat!!!!!! :D:D:D:D:D super nieuws zeg!!

Nog een kwartier en dan komt de verpleegkundige,, spannend!! ik laat het weten zodra ik iets weet :D

18. liqueske

liqueske Actief lid

Aug 7, 2009
    165
    0
    0
    ik wil nog niet te vroeg juichen

hebben we al veel te vaak gedaan...

hij is ondertussen weer wakker, hij heeft iig een ruim uur geslapen. hij zit nu even in zn wipper en dan weer terug naar bed

hoop dat het goed nieuws is voor je....

spannend hoor!!!

19. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,716
    3,151
    113
    Female

LIAM HEEFT GEEN KMA!! :D:D yeey super blij hier!!! hij reageerde helemaal niet op de andere melk,, integendeel hij vond het zelfs lekker! dus hahah nu ligt meneer uitgeteld in bed te slapen dus helemaal opgelucht hier :D

Nu elke dag een fles vervangen door normale melk van friso,, standaard 1 nog,, en dan volgende week naar standaard 2,,

OOOOH klinkt goed ja!! een uur slapen is toch heerlijk! haha de wipper daar oowkal zow in trek?

20. liqueske

liqueske Actief lid

Aug 7, 2009
    165
    0
    0
    heeey wat goed joh!!!! ben super blij voor jullie, gefeliciteerd!!
    wat heerlijk dat je gewoon nergens meer naar hoeft te kijken!

jaloers..... hahaha nee hoor ben superblij voor jullie!

hier is het weer 3x niks..... zodra ie op bed ligt is het huilen......
    pffff weet t zo onderhand echt niet meer....

Share This Page