Hoi allen Het is nu bijna 5 uur sochtends en ik kan er niet van slapen Ik ben met 27 weken bevallen in het mmc in Veldhoven van een jongen van 980 gram Mijn jongen deed t vanaf het begin goed voor zijn aantal geboorteweken. Hij heeft 5 weken aan de cpap gelegen en sinds 5 dagen lowflow. Nu woon ik zelf in Eindhoven en wil het mmc hem morgen overplaatsen naar het catharina ziekenhuis. Ik zit hier heel erg mee in mn maag,ik heb geen goede ervaringen met dit ziekenhuis. Zou t liefst willen dat hij word overgeplaatst binnen het MMC maar dat schijnen ze "liever" niet te willen doen vanwege onderlingen afspraken met het catharina ziekenhuis (Ik kwam daar vandaan) Wat moet ik hier nou mee? Kan ik eisen dat mn kindje binnen het MMC word overgeplaatst? Mijn excuses alvast voor mn warrige verhaal maar ben er niet lekker van
Hoe nadrukkelijk heb je het gevraagd? Nogmaals doen... Heb je slechte ervaringen met die afdeling? Want niet het hele ziekenhuis zal slecht zijn toch?
Is het niet mogelijk om eerst eens een kijkje te nemen op de afdeling van het andere ziekenhuis? Misschien dat je er dan anders over denkt.
Ik heb een gelijke ervaring. Mijn jongste is ook geboren met 27 weken en na 5 weken vanuit AMC overgeplaatst naar een streekziekenhuis bij ons in de buurt. Wij hadden hele slechte ervaringen met dit ziekenhuis, wilde liever niet dat hij hier heen ging. Er was een andere optie maar dat was heel veel reizen, dus uiteindelijk toch een kijkje wezen nemen en het viel ons mee. We werden rondgeleid door een erg lieve verpleegster die ook aan gaf dat we ongetwijfeld onze twijfels hadden en er een grote verandering op komst was in intensiviteit van de verzorging. We hebben na wikken en wegen toch voor dit ziekenhuis gekozen. Blijven in het AMC was geen optie, we moesten ruimte maken voor kindjes die hun expertise en verzorging nodig hadden en dat is logisch. Na overplaatsing hebben we hele discussies gehad met verzorgend personeel en artsen, want wij waren dingen anders gewend en onze zoon was dingen anders gewend. We zijn op onze strepen gaan staan als het om hem ging, wij zijn zijn ouders en wij wisten het beste wat hij nodig had en wat niet. Na verloop van tijd waren we allen gewend aan de nieuwe situatie en wist het personeel hoe wij de dingen graag zagen of wilden en daar paste zij zich aan aan. Al met al viel het dus mee, als je maar duidelijk aangeeft hoe je het graaf wilt en als je dingen niet vertrouwd, wees niet bang om er iets van te zeggen, het gaat tenslotte om jouw kindje.
Hoi allemaal bedankt voor jullie reacties. Wat mij stoort is niet het feit dag hij overgeplaatst moet worden vanuit de nicu. Dit is volkomen begrijpelijk. Maar dit ziekenhuis heeft ook gewoon een high en medium care (waar hij nu dus heen moet bij t catharina) En de slechte ervaring die ik heb meg t catharina is op dezelfde afdeling waar mijn zoontje moet komen te liggen. Mijn eerste kind was namelijk ook prematuur.
In mijn ogen bepaal jij als ouder waar je kind naartoe gaat.. Ik ben zelf ook bevallen in mmc met 29,3 en kwam zelf uit het Anna, Geldrop. Onze zoon is naar Helmond gegaan maar nadat hij daar ziek is geworden en ze daar niet naar ons luisterden is hij ook nog overgeplaatst naar Geldrop.
Nee hoor, dat bepaal je helaas niet als ouder, in principe gaat het kind vanuit het mmc terug naar het zkh die jou doorverwezen heeft, op het moment dat de baby dat aankan. Alleen patiënten van MMC zelf worden daar binnen het zkh verplaatst naar high of medium care, of de speciale gevallen. Ik ben ook daar bevallen, en onze kinderen mochten 6 dagen na geboorte over naar het zkh in Veghel. Terwijl dit zkh alleen prematuren vanaf 32 weken mag behandelen, en die van mij waren dat nog niet. Zoontje woog nog geen 2 pond toen ie over moest. De enige reden was dat ze stabiel waren en het was druk op de nicu, ze hadden plek nodig. Mijn dochter lag op dat moment doodziek op de nicu. En de andere tweede baby's werden gewoon weggebracht 40km verderop. Wij hebben gesmeekt om ze niet te scheiden, ik was net 6 dagen geleden bevallen via ks, en moest dus dagelijks 2x pendelen tussen 2 zkh-en, maar ze mochten onder geen voorwaarde naar high care van mmc.
Wat lastig! Mijn zoontje mocht destijds gelukkig naar het zkh wat ik wilde. Ze wilden hem eerst naar een ander zkh in dezelfde stad als het umcg plaatsen. Ik had liever dat hij dan naar het streekzkh in mijn stad ging. En daar was gelukkig genoeg plek. Zo belangrijk dat je een prettig gevoel hebt bij degenen die voor je kindje moeten zorgen.
Onze dochter is vorige week geboren na zwangerschap van 27 weken, van overplaatsen is voorlopig geen sprake, ze weegt nu 630 gram. Toch bespreken ze met ons wel de opties al. Het ziekenhuis waar ze op de duur naartoe kan hebben wij ook niet zulke fijne ervaringen mee. Wij krijgen tegen die tijd een transfer verpleegkundige en daarmee gaan wij bij dat ziekenhuis afspraken maken en zelf eerst een keer langs... Misschien optie om te vragen of ze dit ook kunnen?
is het nog gelukt? onze zoon kwam uit het lievensberg waar alles mis ging wat kon toen is hij met spoed naat het sophia gebracht daar hebben we eerlijk gezecht dat we geen vertrouwen hadden als hij daar terug kwam. hij werd dus naar breda over geplaatst en pas toen hij van de monitor mocht 3 dagen voor hij naar huis mocht. is hij naar bergen op zoom geplaatst.