Grote eter of lintworm?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Darinka1, Jun 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

Nov 21, 2010
    504
    10
    18
    thuis
    #1 Darinka1, Jun 24, 2014
    Last edited: Jun 24, 2014
    Hej,

Mijn dochter van 1j en 2weken is een vrij smal kindje( 75cm en 8kg6)
    Bij de controle van kind en gezin twijfelden ze eraan of ze wel genoeg eet.
    Dit is wat ze vandaag heeft gegeten
    6u20 fles groeimelk 210 en 6scheppen heeft ze 80 van laten staan
    11u aardappelen met groenten en vlees 250 gr ongeveer
    15u fruitpap een 150gr.
    17u 3 gehaktballetjes gestolen uit mama's handen:p
    18u30 pasta 150gr
    19u30 fles zelfde als smorgens
    23u terug honger duq fles 120 overgelaten

Over de dag krijgt ze nog regelmatig een koekje (kinderdagverblijf) of een boterham al dan niet met beleg(thuis)
    Krijgt ze genoeg te eten of moeten we haar nog meer geven?

Mijn dochter zit overigens bijna nooit stil enkel om te slapen al schuift ze dan soms nog heel haar bed door, en om te eten ook eten gebeurt meestal nog terwijl ze rondkijkt of zit te wiebelen. Voor de rest is ze 90 procent van de tijd aan het kruipen of rrondstappen.

Groetjes

Darinka

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Dag Karinka,

Het dagmenu van je dochter is volwaardig en ziet er dus goed uit :).

Wel zou ik je willen mee geven dat het advies voor kindjes in de leeftijd van 12 maanden 2 x 150 ml melk dagelijks is. Je mag dus wat minder Dreumesmelk aanbieden; namelijk twee flessen van 150 ml. Eventueel mag je ook een bakje yoghurt toevoegen aan het dagmenu.

Zorg er verder voor dat ze, met name op warme dagen, voldoende vocht binnen krijgt in de vorm van water, slappe thee of diksap.

Als je nog vragen hebt, neem even contact op met de Nutricia Kindervoeding service 0800 022 26 26.

Groetjes,

Paulien - Nutricia

3. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

Nov 21, 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Ik bied liever wat meer melk aan dan kan ze zelf kiezen hoeveel ze drinkt meestal blijft er van haar flesjes een 100 ml staan dus drinkt ze meestal 2 flesjes van 150 of minder.

Water krijgt ze zoveel ze wil (ze heeft een klein flesje van 120 ml voor water dat ik zeker 5 a 6 keer per dag vul op warme dagen meer) en tijdens het eten drinkt ze uit een bekertje water zoveel ze wil.

Een bakje yoghurt krijgt ze thuis meestal na de fruitpap aangezien ze niet zo graag fruitpap eet

Bedankt voor het advies.

Groetjes

Darinka

Share This Page