Onzeker door CB over flessen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by 01Patricia, Jun 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 01Patricia

01Patricia Actief lid

Jun 16, 2012
    463
    1
    16
    Hoi,

Mijn dochtertje is bijna een jaar, 74 cm en 8900 gram. Een vrij tenger meisje dus.

Haar voeding is als volgt:

9.00 (dan wordt ze pas wakker) - 180 melk en pap
    12.00 - 2 boterhammen met wat thee, water of roosvicee
    15.00 - fruithapje
    17.30 - warme maaltijd met toetje
    19.30 - 180 melk

Overdag drinkt ze ongeveer nog zo n 200 cc aan water, thee, roosvicee uit een rietjesbeker.

Het CB zegt dat ik de avondfles eraf moet halen en deze naar de middag moet doen. Maar mijn dochter 'wil' de avondfles en aangezien ze maar tenger is kan ze deze ook goed gebruiken. Als ik dus melk bij de lunch doe én een avondfles dan blijft het in CC gelijk op de dag. Is mijn schema echt zo erg? En waarom?

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Beste Patricia,

De voeding van je dochtertje ziet er op zich heel goed uit.
    Tot de leeftijd van een jaar heeft je kindje minimaal 500 ml aan opvolgmelk nodig op een dag (meestal nog 3 flessen).
    Na een jaar wordt geadviseerd maximaal 300 ml te geven aan melkproducten. Dit wordt dan verdeeld over 2 drinkmomenten.
    Wanneer je kindje het nog fijn vindt om de fles voor het slapen gaan te drinken, dan kun je dit gerust blijven doen. Goed om dan bij de boterham wat water, slappen thee of sap aan te bieden.

Je kunt na een jaar het volgende dagmenu aanhouden:
    ontbijt : pap met Dreumesmelk
    in de ochtend : fruit
    lunch : boterham met water, thee of sap
    in de middag : wat te drinken en een tussendoortje
    Avond: warme maaltijd
    Voor het slapen gaan laatste fles

Het gaat er uiteindelijk om dat je kindje de hoeveelheid melk drinkt en als je dochtertje dit nog prettig vindt in de laatste fles dan is dit prima. Je kunt wel over een tijdje eens proberen om deze fles weg te laten, dan kun je de hoeveelheid melk bij de boterham geven.

Groetjes,
    Anneloes- Nutricia voor jou

3. 01Patricia

01Patricia Actief lid

Jun 16, 2012
    463
    1
    16
    Super super bedankt! Ik ben er helemaal door gerustgesteld en kan ermee aan de slag.

Groetjes!

Share This Page