Onzeker over vroege echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by ikkemijik, Mar 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

Mar 22, 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff, ik zal het verhaal even van het begin af aan vertellen. Het is namelijk nogal wat...

dinsdag 17 maart heb ik positief getest. Had eigenlijk het weekend er voor ongesteld moeten worden (ik slikte de pil), maar werd dat niet en had zere borsten en een raar gevoel in mijn lijf.
    Toen aan het terugrekenen gegaan, eerste dag van de laatste menstruatie was 13 feb. Dit weekend had ik afgesproken mijn mijn ex en zijn we in bed beland. Niet slim, maar goed... Een aantal dagen daarna toch definitief gebroken met mijn ex en veel met een goede vriend van mij afgesproken. Je kan het misschien al wel raden, op 28 feb kwam van het één het ander en zijn hij en ik in bed beland.
    Voor mijn gevoel en berekening is de kans aanzienlijk groter dat het van die vriend is. Heb dinsdag direct met hem gesproken, uiteraard ook verteld over het avontuurtje met mijn ex. We hebben het er goed en lang over gehad en hadden besloten om er vol voor te gaan met zijn 2en.

Donderdagavond belde hij op en zei hij dat hij toch wel heel graag zeker wilde weten dat het van hem was. Dit begrijp ik uiteraard volkomen, hij moet immers ook zijn leven op de kop gaan gooien.
    Dus ben gaan zoeken op internet, verloskundige praktijk hier is op vrijdag gesloten. Dus dat was geen optie.... Huisarts zou eigenlijk niets zinnigs kunnen zeggen. Heb ook een echo bureau gebeld die normaliter pretecho's maken, maar zij konden geen inwendige echo's doen.
    Mijn laatste optie was mijn moeder, zij werkt als medisch secretaresse op de gyn in het ziekenhuis. Heb haar gebeld en ze zei dat dat echt niet te doen was zonder medische indicatie.
    Een uur later belde ze terug dat ze het toch aan de dienstdoende gyn had gevraagd en ik kon er wel even tussendoor in zijn dienst.
    Heb de vriend direct gebeld en hij zei dat hij uiteraard mee ging. Dus om 14.45 waren we in het ziekenhuis. Nog een uur moeten wachten omdat de gyn net een operatie in moest.

Toen hij kwam hebben we hem het verhaal uitgelegd en heb ik een inwendige echo gehad. Volgens de berekeningen had het op 1 dag na 3 weken na bevruchting moeten zijn.
    De gyn vond een ruimte met vocht in mijn baarmoeder en vlak daarboven een inimini vruchtzakje. Misschien 3mm groot. Volgens hem was dat zelfs voor 3 weken na bevruchting erg klein en hij vroeg zich af of het wel goed was.
    Moet nu 2 april terugkomen voor een 2e inwendige echo om te kijken of er wel een vruchtje is

Zijn hier meer dames die hier ervaring mee hebben? Dus een mini vruchtzakje en dat het wel goed bleek te zijn? Of juist mis?

2. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Ten eerste ontzettend respect voor de reactie van de waarschijnlijke vader. Dat is erg mooi om te lezen. Zo zouden meer mannen moeten zijn.
    Volgens mij kan t alle kanten op en daarom dat je ook opnieuw moet terugkomen. Het is op die termijn zelfs voor de gyn lastig om in te schatten of t nou de goede of slechte kant opgaat.
    Je bevruchting en innesteling is ook zeer lastig in te schatten, ik zat r zelf ook nog enkele daagjes naast

Het is ongepland maar toch gefeliciteerd en hopelijk gaat t de goede kant op :)

3. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

Mar 22, 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook heel veel respect voor de manier waarop hij er mee om gaat. Heb ook veel steun aan hem.
    Zelf hoop ik ook dat het allemaal de goede kant op gaat, nog ruim 1,5e week wachten.... Hoop ook dat als het goed blijkt te zijn ze iets kunnen zeggen over de termijn. Zwanger raken op dag 3 is zeer onwaarschijnlijk, maar niet geheel uitgesloten. Dat maakt de situatie ook wel lastig en onzeker

4. Atiya

Atiya Actief lid

Mar 7, 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb ff met je meegerekend en de kans dat het van de/je vriend is lijkt mij groter, maar net wat jullie beiden ook zeggen, bevruchting en innesteling kunnen soms zo anders lopen dan verwacht dat het inderdaad niet met zekerheid te zeggen is.

Moeilijk die onzekerheid. Er zit niks anders op dan wachten op de volgende echo. Wel fijn dat het via je moeder toch geregeld kon worden. Anders had je nog langer in de onzekerheid gezeten. ;)

En ik hoop dat ze iets kunnen zeggen over de termijn, maar ik vrees dat de data te dicht op elkaar liggen om er iets met zekerheid over te kunnen zeggen. Maar ben geen expert, dus wie weet wat de prof's kunnen berekenen. Ik hoop het wel, want dat zou de zwangerschap een stuk relaxter maken.

5. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

Mar 22, 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mijn moeder moet een verschil van 2 weken in bevruchting wel vrij duidelijk te zien zijn rond de 10 weken.
    Maar eerst die van volgende week maar eens afwachten.

Verder nog dames die met een krappe 5 weken een echo hebben gehad?

6. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije
    inderdaad heel knap van hem dat hij er 100 procent met jou voor gaat, respect!
    Aangezien dit ons eerste kindje word heb ik geen flauw idee of dit goed of niet goed is.

wel kan ik je vertellen dat ik een echo heb gehad met 5 weken. En zelfs toen zei de vk dat ze niet wist of het een goede innesteling was of een leeg vruchtzakje.. daarom met 6 weken weer een echo gehad en toen zag je duidelijk een minimini embryo maar zonder hartslag. Om die reden met 7 weken weer een echo gehad en dit keer mét hartslag. (Bleek 6.3 dagen zwanger te zijn toen ipv. 7 weken)

hoop voor je dat alles goed is, ik duim voor je!

7. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

Mar 22, 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je blondie! Dat stelt me weer iets gerust

8. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Ik heb een echo gehad met precies 4wk zwangerschap. Was niks maar dan ook niks te zien. Pas met 5,5 week was er een begin van een vruchtzakje te zien en zie banner 😉

9. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

Mar 22, 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor je berichtje Ligero!

pfffft, nog een klein weekje wachten. Wordt gek van die onzekerheid.... Ook als het niet goed is, je wil het gewoon weten zodat je verder kan

10. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

Mar 22, 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een update:
    Sinds zaterdagavond steeds lage rugpijn en af en toe steken in mijn onderbuik. Zondag op maandag nacht enorme pijn gehad in mijn onderrug en links onderin mijn buik. Geen krampen en bloedverlies gelukkig.
    Vandaag weer aan het werk, maar nog steeds last van mijn rug.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Share This Page