Morgen krijg ik een groeiecho. Met bijna 20 weken zat ons kleintje op de P25 lijn (netjes dus), maar nu vond de vk vorige week mijn baarmoeder toch wat klein vergeleken bij de vorige 3 zw.schappen met deze termijn. (Was nu 29 weken en 27 cm). Ook voelde de baby klein aan :-/... Hoe groot waren jullie kids? En vanaf welke P lijn gaan ze je kindje meer controleren? Wat doen ze bij een groeiecho? Alleen hoofdje/buikje/beentje meten? Of checken ze, wanneer hij idd klein is, ook al de placenta? Vind het toch wel spannend
Hoi, ik krijg elke 14 dgn groei echo's. Ze meten dan het hoofdje (doorsnede en omtrek), het buikje en bovenbeen. Deze 3 waarde;s bepalen de P waarde. Ik zit gelukkig elke keer mooi op P50. P25 is ook prima, pas vanaf < P10 worden er extra checks gedaan. Succes morgen.
Ik heb een ukkie (<p5). Waarschijnlijk zullen ze inderdaad dan ook je placenta checken aan de hand van dopplers (ook wel flowmetingen genoemd) en het vruchtwater. Daarnaast krijg ik ook nog 2x per week een ctg (momenteel dagelijks omdat ik ben opgenomen vanwege verslechterde doppler).
Hier werd kindje vorige week met precies 30 weken geschat op 1650 gram, buikje loopt 2/3 weken voor en de rest enkele dagen verder. Ben benieuwd, over 3 weken weer
Ik heb gisteren echo gehad bij 29 weken en 2 dagen. Niet te vergelijken met jouw kindje volgens mij. Die van ons werd namelijk al op 1750 gram geschat en zat op p95... :s Heb over 2 weken echo voor ligging placenta en dan doen ze meteen ook weer even een groeiecho.
Dank jullie wel! Ik ga het morgen zien, hoop echt dat hij mooi zijn eigen lijntje is blijven volgen. Ik heb de eerste helft van de zwangerschap veel stress gehad en het verloopt nu nog steeds niet geheel stressloos helaas (wel stukken beter!). Bij mijn andere 3 kids liep mijn baarmoeder altijd voor qua groei en volgens mij heb ik ook 3 heel gemiddelde kinderen op de wereld gezet (3550 gr bij 38+6, 3630 gr bij 38+4 en 3200 gr bij 37+6).
Hier was ons mannetje met 29+5 weken 1495 gram een gemiddeld kindje. Hij is ook geboren met een mooi gemiddeld gewicht 3600 gram.
Vorige week gehad met 30+4 Hij woog 1599 gram, heel gemiddeld. Hoofdje lag iets voor qua groei, beentjes iets achter en buikje precies op termijn. Heb de 30e weer een echo.
Nog iets meer als een uur en dan zijn we aan de beurt. Ik droomde vannacht dat hij ineens op de P95 lijn zat en mijn baarmoeder te klein was. Ze gingen hem gelijk halen. Haha!
Geweest en hij volgt precies zijn eigen lijntje gelukkig . Hij is nu bijna 1350 gram en zit daarmee dus nog steeds op de P25 lijn. Opgelucht dus !