Onzeker over wat wel en niet kan

Discussie in 'Gezondheid' gestart door FashiOn, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Negerzoenen mag je gewoon eten..

Verder drink ik gewoon iedere dag mijn kopje cappuccino in de morgen, drink ook dagelijks wel cola, gebruik allerlei soorten kruiden (ben half indisch en heb een Turkse man, dus wat wil je :p ) etc.

2. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Weet iemand of je als je een vaatdoekje, schoonmaakdoekjes voor dierenkooi (poep) en handdoeken beet hebt gehad die al een paar dagen in de wasmand hebben gelegen en je hebt daarna per ongeluk aan je mond gezeten zonder je handen te wassen of je dan listeria o.i.d. op kan lopen? Zal misschien ver gezocht zijn, maar ik vraag het me toch af en aangezien dit topic toch een beetje over dit soort dingen gaat........

3. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    *zucht* ik heb laatst een heel klein mini stukje arretjescake gehad (was ook nog niet eens lekker) moet ik me nu ook zorgen maken?

Maar ff serieus, zag dat sushi wel gewoon mocht?! Nooit geweten, vind sushi nl erg lekker ;). Dus dan kan ik dat gewoon eten?! Jippie!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#44 Cygnet2, 4 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2010
    Nee, de kans op listeria is verwaarloosbaar klein. Het gaat ook niet om listeria bij het schoonmaken van de kattenbak of in de aarde wroeten maar om Toxoplasmose.

Probeer je niet druk te maken. Je baby is op de allerveiligste plaats ter wereld (echt waar!) en de kans dat er dingen mis gaan door voeding of bacteriën van buitenaf is zeer klein.

Sushi mag inderdaad (rauwe vis mag dus) maar let er wel op dat het echt supervers is..(niet die van de AH dus)

@FashiOn STOP MET LEZEN op het internet en het luisteren naar mensen! Kijk op www.voedingscentum.nl en als je het niet zeker weet dan vraag je het aan je vk! Er staat zo veel onzin op het internet!!!!

Over harde geluiden is de wetenschap het helemaal niet eens (het wel of niet geleiden van geluid door vruchtwater). En met "harde geluiden" worden veel hardere geluiden bedoelt dan jij kan bedenken en moeten ook nog eens veel voorkomen. Dus bijvoorbeeld: je bent DJ op housefeesten en werkt tijdens je zwangerschap door... of het hijen van palen voor een gebouw.
    Jouw baby hoort trouwens nog helemaal niets!

5. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    idd niks meer lezen en bij het eerste beste bezoek aan de vk een lijstje vragen met wat wel en niet mag en je daar aan houden voor de rest lekker genieten van je zwangerschap!

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vers mag inderdaad. Kwam ik pas na mijn zwangerschap achter, terwijl ik sushi heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk vind:D:D:D:D

@ Fashion: Kijk gewoon wat er bij het voedingcentrum geschreven staat of even aan je VK een folder vragen. Je bent zwanger, niet ziek.

Weet je wat niet goed is tijdens je zwangerschap?: STRESS

Ik heb heerlijk op mijn eigen bruiloft 1 glas champagne gedronken, gewoon gekruid gegeten (hoe zouden ze het anders in India, Thailand etc doen??), en een zachtgekookt eitje ging er ook prima in hetzelfde als fruit en sla uit een zakje.
    Ook een doorgebakken biefstukje of tartaar waren niet te versmade. Gewoon gezond verstand gebruiken en niet te veel op internet lezen. Dan kan zelfs je bed uitkomen al gevaarlijk zijn........ (Ik ben de halve trap afgevallen met zware BI op het einde van mijn zwangerschap, was ik niet blij mee en heel veel pijn gehad, maar met mijn dochter niks aan de hand, die bewoog vrolijk verder).

Veiliger als in jouw buik kunnen ze niet zitten;).

Deel Deze Pagina