Hallo Allemaal, Ik ben nog niet zo lang op dit forum en weet niet zo goed waar ik mijn vraag moet stellen. Ik heb een Schimmelinfectie en heb vaginale creme gekregen van Miconazolnitraat ook met inbrenghulzen Ben ik mee begonnen nadat ik mijn laatste Clomid pil op had (van de 3e ronde) Volgende week is mijn vruchtbare week. Gaat dat eigenlijk wel samen ivm zuurgraad enzo? Omdat ik eigenlijk de kuur wel af moet maken. Heb door de eerste 2 rondes met clomid cystes gehad, en dit is de laatste ronde als het weer een cyste wordt. Dus zou het erg jammer zijn als het hierdoor aan me voorbij gaat, door de schimmel en de creme. Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips? Dankjewel Liefs, Marion
Volgens mij kan het weinig kwaad hoor, het kan wel zijn dat door de créme de zaadjes niet overleven natuurlijk. maar als je dan alweer gestopt bent met die créme is er niks aan de hand.
Dankjewel. Het is eigenlijk een kuur van 16 dagen en donderdag begonnen. Volgende week rond de eisprong.....gebruik ik het of niet of later (paar uur na samenzijn)
Seks en een schimmelinfectie is sowieso niet aan te raden...omdat je de schimmel via seksueel contact de schimmel kan doorgeven. Bovendien tast sperma de zuurtegraad van je vagina aan. Dus het is niet verstandig om tussentijds seks te hebben; je zuurtegraad moet immers ook weer herstellen om zich weer te kunnen weren tegen schimmels. Eerst kuur afmaken dus!
Ik zou er gewoon voor gaan, dan maar het risico lopen iets langer met een schimmeltje rond te lopen, maar misschien raak je wel zwanger!
Bedankt voor de reacties. Ik wil ook liefste de kuur afmaken, maar omdat dit even de laatste ronde is ivm cystes (die erg pijnlijk zijn) Maakt het dit juist wat lastiger.....anders maakt me een ronde wachten minder uit. mijn man was vorige week ook idd besmet, en heeft ook creme en is nu over. Nu moeten we met spuitjes zijn zwemmers bij mij naar binnen brengen....eerst preseed inbrengen voor de zuurgraad en dan de sperma en paar uur later de vaginale creme. Wel erg jammer om het zo te doen, maar ja is ff niet anders. hopen dat het lukt en anders hopen dat deze ronde geen cyste wordt en dan na overleg met zkh gaan we over op spuiten (hormonen) en hoop ik er daarna wel van de schimmelinfectie af te zijn....en we nieuwe kansen hebben.