Ik ben na het stoppen met borstvoeding weer ongesteld geworden. Ik heb nu 1 cyclus gehad van 40 dagen. Maar na de bv is de cyclus vaak onregelmatig dus ik kan hier niet echt vanuit gaan. Ik wil graag starten met ovulatietesten. Wanneer is nou t beste moment om de eerste ovulatietest te doen?
Ik ben na zo'n lange onregelmatige cyclus begonnen op dag 14 en dat was toen op tijd want had mijn eisprong op dag 21. Dit was overigens niet door borstvoeding. Deze maand aan vruchtbaarslijm opgemerkt dat mijn vruchtbare periode eerder was en begonnen op dag 8 en gisteren op dag 13 een positieve test. Dus als ik dan later was begonnen, had ik hem gemist. Ik zou deze keer wat eerder beginnen, is die dan weer zo lang dan zou je de volgende keer later kunnen beginnen. Ik kreeg toen het advies om temperaturen, omdat bij een onregelmatige cyclus het een duur geintje kan worden met ovulatietesten. Dit is pas de 2e keer dat ik ze gebruik en wil nog even niet tempen omdat je er dan elke dag mee bezig bent. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar het blijft lastig. Succces!
Ik heb sinds mijn zwangerschap en bv nog steeds een onregelmatige cyclus. Ik begin op dag 13, dan ben ik sowieso wel op tijd. Succes!
Ik haak erop in met een zelfde vraag. Inmiddels drie cyclussen achter de rug van 29-27-24. Op welke dag kan ik dan het beste starten met ovulatietesten?
Ik heb ook hele onregelmatige cyclussen en mij is vertelt dat je je kortste cyclus moet nemen. (Dan even kijken in t schema in de bijsluiter op welke dag je moet beginnen) Als je vanaf dan test dan is de kans kleiner dat je de LH piek mist! Maar het kan dan wel zo zijn dat je best lang aan het testen bent. Dat probleem heb ik nu dus... Kortste cyclus 30 dagen langste 60........
Oh enne: neem de ovulatietesten van zwanger en kids! (De gewone dipsticks) Die zijn goed en niet duur! Zo kun je de kosten enigszins drukken...... Ik heb deze cyclus al heel veel dagen getest en nog geen eisprong. Erg frustrerend dus niet echt bevordelijk voor mezelf
Je moet uitgaan van je kortste cyclus. Ik begon altijd op dag 14. Soms had ik op dag 20 een positieve maar soms ook 32. Gewoon niet al te dure tests gebruiken.