onzeker: pregnyl met follikel van 16 mm?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kermit, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kermit

kermit Lid

10 apr 2008
    36
    0
    0
    hallo

Wij zijn gestart met iui.
    Gisterenochtend had ik follikel van 15 mm.
    Toen ik 's namiddag terugbelde voor de uitslag van mijn bloedwaarden zeiden ze dat ik die avond om 21 u al pregnyl moest spuiten.
    Vind het wel heel vroeg of heb ik een verkeerd idee hier over?
    Beng hierover heel onzeker, want had vorige maand een cyste en ben heel bang dat dit weer het geval zou zijn.

Wat zijn jullie bevindingen hierover. Is dit te vroeg pregnyl bij follikel van 16mm?

liefs

2. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi Kermit,

Ik denk dat het idd wel een beetje vreemd is dat je pregnyl al moet zetten met 15 mm.

Hebben ze je uitgelegd waarom? Bij ons was het ook altijd zo dat ik 's morgens op FM kwam en dan 's namiddags belde voor de uitslagen van mijn bloedwaarden en ik meteen 's avonds om 21u de pregnyl moest zetten omdat uit mijn bloedwaarden bleek dat ik zelf mijn LH piek al aanmaakte. Ik moest dan de volgende dag om 11u30 de IUI komen doen.

Verschil is wel dat mijn eitje toch wel altijd rond de 19mm wa als ik de pregnyl moest zetten.

Dus mss moest je pregnyl zetten omdat uit je bloedwaarden al bleek dat je je LH piek al had (moet je vandaag voor de IUI komen of pas morgen)? Over het feit dat je nog maar 15mm hebt zou ik me niet meteen heel veel zorgen maken, je eitje groeit nog even door tot de eisprong en er zijn nog meiden die met kleine eitjes zwanger zijn geworden dus dat zegt niets over de kwaliteit van je ei.

Succes alvast!

3. kermit

kermit Lid

10 apr 2008
    36
    0
    0
    Hoi Marisha

Bedankt voor je antwoordje
    Toen ik gisteren belde, zeiden ze me inderdaad dat ik heel hoge lh waarden had en daarom al pregnyl moest laten zetten.
    Zal toch nog eens proberen dr aan de lijn te krijgen

groetjes

4. kermit

kermit Lid

10 apr 2008
    36
    0
    0
    hoi

hier ben ik nog eens terug.
    Heb nog eens gebeld nr fertiliteit (ze zullen we denken wat een zaag ik ben , maar trek ik me niets van aan )
    morgenochtend mag ik terug voor echo. Tegen de middag is normaal de iui voorizen

grts

5. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi Kermit,

Vreemd hoor, als je gisteren je LH piek al had zou je bij ons in het ziekenhuis de IUI vandaag al gekregen hebben :( Nou ja, ik zeg altijd dat de gyn wel zal weten wat ze moeten doen en met die bloedwaarden hebben ze er normaal gezien wel extra controle op dus dat moet wel goed zitten!

Goed dat je gebeld hebt hoor, een zaag ben je absoluut niet, voor hen is het routine maar voor jou is het allemaal wel belangrijk en is het normaal dat je er twijfels/vragen bij hebt he! Goed van je dat je nu nog een echo hebt morgen zodat ze meteen kunnen zien hoe het met je eitje gesteld is... en dan morgen middag IUI zie ik... spannend!

Gr,
    Marisha

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.193
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik moest pregnyl spuiten als eitje mm 18 mm. Eerder dus niet. Je zou in principe wel op ziekenhuis moeten kunnen vertrouwen. Suc6 met de IUI.

gr vruchtje

7. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Hi Kermit,

Volgens mij is het overal anders wat ze zeggen/doen. Dit is mijn 2e ronde met Puregon en Pregnyl. Vorige maand was mijn ei al gesprongen en hoefde ik geen pregnyl te spuiten (later hoorde ik op dit forum dat pregnyl ook helpt bij innesteling).

Vanmorgen was mijn ei 18mm, daarna LH geprikt. Vanmiddag ben ik gebeld dat ik vanavond pregnyl moet spuiten om 22 uur, en vrijdagmorgen terug moet komen voor de inseminatie.

Je eitje groeit zo'n 2 mm per dag, dus volgens mij gaat t wel goed.

Is er hier ook iemand die puregon spuit (1e cyclus 50 en nu 75) en toch steeds maar 1 eitje heeft?

Greetz,
    Wendy

8. kermit

kermit Lid

10 apr 2008
    36
    0
    0
    Hi Ladies

Voor de iui woensdag nog een echo gekregen: follikel van 22 mm (terwijl deze maandagochtend nog maar 15 mm was !)

Poohbeer: ik gebruik 112 ie menopur en heb meestal ook maar 1 follikel (jammergenoeg :D )

Liefs

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.193
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Mooi kermit dat het toch nog allemaal goed is gekomen. Ik duim voor je.

Deel Deze Pagina