Onzeker: slapen/voeding 8 weken

Discussie in 'Verzorging' gestart door Elisee9476, 14 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisee9476

    Elisee9476 Nieuw lid

    27 dec 2022
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal.

    Ik ben erg onzeker over mijn 8 weken oude baby. Ik ben heel erg zoekende naar structuur maar die kan ik niet krijgen, een baby is geen robot. Toch zoek ik een houvast en ervaringen van anderen om toch een soort ritme te vinden of in ieder geval te kunnen lezen of sommige dingen overeen komen. vragen waarmee ik zit zijn zoal:

    * hoeveel voeding per fles? Ze krijgt hier 135 aangeboden drinkt 110/135 verschilt per voeding en ze vraagt om de 3 uur overdag (soms zelf 2,5) en nacht na 19:00 op verzoek meestal nog 2 x

    * slapen: hoe lang waar en wanneer kan ze het beste slapen. We brengen haar om 19u naar bed (ander ritueel, white noise gaat dan bijv aan). maar als ze in slaap valt om 16:00 uur moet ik haar dan wakker maken om 18:00 zodat ze in ieder geval nog een uur wakker is ?

    Nou zoals je leest lekker onzeker
    Hoop op wat geruststelling en ervaringen :)
     
  2. Madeliefje1234

    Madeliefje1234 Actief lid

    6 dec 2018
    195
    174
    43
    Vrouw
    Hoeveelheid voor fles is een richtlijn voor. 150xlichaamsgewicht. En dat delen door aantal voedingen. (Staat wel op internet)
    Overdag om de 3 uur is heel goed op die leeftijd.

    Qua slapen is met 8 weken vaak nog geen ritme. Ik houd ook super veel van ritme, maar dat kreeg ik pas bij 3/4 maanden, als ze 3 slaapjes op een dag doen.

    Ik deed wel altijd een vast ritueel bijv. verschonen, voeden, even spelen/knuffelen en dan naar bed. Ook probeerde ik elke 3 uur echt te voeden, in de hoop dat ze snachts wat meer tijd er tussen lieten.
    Maar wat speling, dat ze wat later wakker worden en wat later weer naar bed gaan kan gerust hoor. En na een tijdje kunnen ze wat meer tijd tussen voeding laten, dat je bijv om de 4u af en toe kunt voeden. Maar eerste maanden is vaak wat aanmodderen qua ritme enz.

    Veel succes!!
     
  3. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.569
    1.715
    113
    Qua voeding inderdaad zoals hierboven staat. 150xlichaamsgewicht gedeeld door aantal voedingen (meestal zo 7 per 24 uur op die leeftijd). Dan kom je inderdaad uit op elke 3 a 4 uur.

    Qua slapen hadden we hier pas ritme na 5 maanden. Daarvoor was het gewoon wanneer de baby moe was en in slaap viel, dat was overal en nergens op elk mogelijk tijdstip. Streven was wel dat hij om 23 uur naar zijn eigen bedje ging met hopelijk maar 1 nachtvoeding tot de volgende ochtend 7 uur. Maar ook dat verschilde echt per nacht. Ik dacht ook: hoe doen mensen dat toch met een ritme met een baby. Maar op een gegeven moment gaat het echt vanzelf! 8 weken is nog piepjong
     

Deel Deze Pagina