baby 6,5 maanden weigert steeds vaker de fles

Discussie in 'Voeding' gestart door Ior, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ior

Ior Niet meer actief

Hoi meiden,

Ons zoontje is gek op eten. Hij lust ook alles, maar...
    Hij weigert nu steeds vaker de fles.
    'S morgens om 7.00 uur weigert hij hem. Dan maak ik er pap van maar wil hij ook niet. Vanmorgen broodkorst gegeven.
    10.00 uur fruit, hij eet maar door en vind het heerlijk.
    12.00 uur bord pap en fles 90/3, soms wel, soms niet. Als hij maar eerst pap krijgt, is het goed.
    15.00 uur broodkorst/fruit/maisboogjes en een beetje sap. Gaat op, geen probleem. 17.00 uur groente. Gaat ook op.
    19.00 uur papfles, gaat op, vind ie heerlijk.
    Dan geef ik tegen 22.00 uur nog een droomvoeding. Die gaat ook op, maar alleen als droomvoeding, als hij wakker word wil hij het niet hebben.

Hoe kan dit, en hoe kan ik dit het beste oplossen? Is nu toch te weinig flesvoeding?

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Eerlijk ik zou me er niet zo druk om maken. Hier ook ern zoon vsn 6 mnd en drinkt zon 400/500 cc op een dag. Hij is gekker op vast voedsel. Ik heb een tijdje geprobeerd om meer te voeden maar hij wil t gewoon niet. Ik vind t prima zo. Ons schema is

7 uur wakker maken fles 165 cc
    9 uur 200 gram fruit
    12 uur broodje met 60cc melk
    15 uur probeer ik fles wilt id niet altijd max 120 cc. Neemt ie de fles niet krijgt ie een broodje of koekje met wat water.
    17uur warme hap 100 gram ong
    19uur 165 cc melk en na bed

3. Ior

Ior Niet meer actief

Dank je voor je berichtje danjo.

Hoe kan ik het beste weer ontbijt bij hem geven? Hij wil het niet hebben. Nu ligt ie nog te slapen, dus misschien wil hij straks wel.

4. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Zeer herkenbaar!onze dochter bijna 7 mnd wil sinds 3 weken ook steeds minder melk drinken.
    We mochten van het cb met yoghurt beginnen.toch weer extra zuivel.

5. Ior

Ior Niet meer actief

Oh echt? Dan al? Dan zijn die zogenaamde babytoetjes ook onzin?
    Volgende week moeten wij ook weer naar het buro, dan zal ik het eens vragen.
    Hij wou vanmorgen geen eten. 10 uur pas fruit. Tussen de middag fles gegeven in zijn wipstoel en toen heeft ie hem leeg gedronken :D

6. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja.we mochten volle yoghurt gaan geven.. Misschien drinken ze ook wel slecht door een sprongetje

7. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoeveel flessen geef jij nu nog?

8. Ior

Ior Niet meer actief

Ik zit nu op 2 flessen van 190/6 en 1 van 70/2. Meer drinkt hij niet. Normaal geef ik om 22.00 uur ook 1, dan word hij wakker om 5 uur. Maar ga het vanavond eens niet doen. Misschien wil hij morgenvroeg dan wel eten. Water is geen probleem trouwens. En diksap al helemaal niet

9. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook 3 flessen. Vandaag 1 van 180 en 2 van 100. Niet veel dus..yoghurt vindt ze heerlijk.
    Tussendoor geef ik water of diksap.dat gaat wel aardig.
    Eerste helft vd fles gaat altijd goed daarna heeft ze het bekeken.

10. Ior

Ior Niet meer actief

Ik zie het nog maar eventjes aan. Hij is al 8.5 kilo dus heeft genoeg reserves en zolang hij volle en natte luiers heeft, gaat het goed. Toch? Ik laat wel weten hoe het vannacht gaat, ik ga ervan uit dat ie vannacht wakker wordt voor een voeding. Hij slaapt nu nog heerlijk.

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hier wou hij de ochtend fles ook niet meer maar sinds ik hem die fles in bed geef (drinkt ie zelf) gaat deze leeg...

Ior je kunt niet forseren ontbijt komt vanzelf wel. Ik vind de fles als start ook nog wel makkelijk gezien ik mn dochter sochtends ook moet klaar maken voor school. Tussen de middag brood met een klein beetje boter in stukjes gaat er hier goed in.
    Dat niet wekken is idd de moeite waard opzich hebben ze die late fles niet meer nodig.

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Zolang zn luiers idd vochtig zijn en hij wel genoeg vocht binnen krijgt melk/water/thee/diksap/fruit zou ik me niet zo druk maken.. hoelang is hij? Mijn zoontje net 7100 met een lengte van 70cm

13. Ior

Ior Niet meer actief

Ik durf niet te zeggen hoe lang hij nu is. met 4 maand was hij 7kg en 64cm. Kort daarna had hij een flinke groeispurt. Hij heeft maatje 68 maar 2,5weken aangehad.

Een late voeding is hij nog wel nodig. Vannacht om 3 uur werd hij wakker van de honger. Fles was dan ook zo leeg. Daarna werd hij om 6 uur weer wakker. :(
    Vanavond dus gewoon weer fles, dan word hij alleen om 5 uur wakker.
    Net wel 70ml gedronken :D

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Das wel balen dat hij dan snachts komt. Hier slaapt ie van 7 tot 9 in t weekend doordeweeks wek ik m ivm school

15. Ior

Ior Niet meer actief

Ff een update,

Vandaag bij het cb geweest. Hij is 8.8kg en 70cm!! hihi. Hij groeit hard, maar doet het prima volgens de arts. Het gaat weer wat beter met de fles. 19.00 uur laatste fles en dan 5 uur. :) de arts adviseerde ook met brood te beginnen en een beker. Vanmiddag 2 stukjes heerlijk opgepeuzeld.
    En 's middags thee met melk zei de arts.

Alles op zijn tijd :) hij groeit ook goed zonder fles.

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Bekertje idd handig. Thee met melk bedoelen ze dan met opvolgmelk? Je zou ook yogurt mogen geven.

17. Ior

Ior Niet meer actief

Nee, ze bedoelde echt gewoon halfvolle melk. En hij mocht ook wel een liga zei ze. Volgens mij is deze cb het tegenovergestelde van anderen. Of niet?

18. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Met 6,5 mnd gewone melk is echt heel vroeg. Dat ie liga mag dat snap ik. Krijg mijn zoontje ook wel. Maar waar haalt hij al zn voedingsstoffen uit als hij gewone melk mag??? Heel bizar haha.

19. Ior

Ior Niet meer actief

Vond ik ook. Denk dat het een fase is geweest. Sinds 5 dagen wil hij 's morgens om 7 uur weer fles. Om 12 uur ook en om 7 uur een papfles. Dan moet ik hem de volgende morgen wakker maken :D brood wil nog niet echt. Hij vind het wel lekker maar krijgt het niet weg. Dan moet ie steeds kokhalzen en spugen.

20. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Fijn dat t weer beter gaat. En als je t brood in de melk doopt en dan geeft?

Deel Deze Pagina