Hallo allemaal, Morgen ga ik de 7e week in en heb de 28e de eerste echo. Het is vreselijk om zo lang te wachten, die onzekerheid enz. Ik had 3 hartstikke positieve testen dus eigenlijk moet het goed zijn, geen bloedverlies. Wel een beetje buikpijn, maar daar hoort erbij toch? Soms voel ik ook helemaal niks.. Hebben/hadden jullie ook dat onzeker gevoel tot aan de eerste echo? Graag jullie reacties.
Hoi Daisy, Ik ben zelf (helaas nog) niet zwanger, maar ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Bij die echo kunnen ze zien of het hartje klopt, en of alles tot nu toe in orde is. Dat geeft een hele geruststelling, en de kans dat er dan nog iets mis gaat wordt dan een stuk kleiner. Je houdt er tot die tijd toch ergens rekening mee dat het mis kan gaan... Succes, en ik hoop dat alles goed is de 28ste!!
Ja hoor, had ik ook. En wou wel elke week een echo om zeker te zijn! Uiteindelijk kom je die periode ook wel door hoor, en meestal is alles goed. Zo moet je denken. Anders duurt het wel hééééééél lang.
En eerst is het die eerste echo, dan wordt het de kaap van 12 weken, dan ben je weer zenuwachtig voor de 20 weken echo, ...etc. Ik ben dan nu weer soms onzekerder als ik het ukje een lange tijd niet voel and so on and so on. Ik denk dat je dat je hele zwangerschap wel blijft hebben...
ja had ik ook. En daarna was ik inderdaad zenuwachtig voor de 20-weken echo. En daarna voor de bevalling hahah. Het blijft.
Je blijft je hele zwangerschap nerveus haha. Eerst idd met 7 weken, dan de 20 weken en dan als het groter wordt of je het nog wel voelt. Want dan gaat hij/zij bewegen en ook weer niet. En dan nog eens de bevalling. Probeer ervan te genieten want het is zo voorbij.
Ja heb het ook, de ene dat buikpijn, de andere dag niets, testen zijn knalpositief en geen bloed, maar blijf onzeker en kan niet wachten op de eerste echo! Weet dus precies wat je bedoelt
Ja inderdaad. Jullie hebben gelijk haha. Aan de ene vreselijk die onzekerheid Ik moet mezelf niet zo goed proberen te maken. Al is dat erg lastig. Als je de eerste echo nog niet hebt gehad lijkt het allemaal zo onwerkelijk
Ik heb de 26ste pas een intake dat zal dan met 8 weken zijn.. ik lees hier veel mensen die dan meteen een echo krijgen? klopt dat? Hier doen ze dat volgnens mij pas met 12 weken!! ik hoop echt dat ik met 8 weke bij die intake al een echo krijg dan!! ik herken je gevoel ik ben ook onzeker en elke dag denk je er aan en ben je er mee bezig! Ik heb al een dochter van bijna 3 maar ik kan me daar weinig van heugen hoe het ging tijdens die zwangerschap! Ik ben zo super benieuwd en de dagen duren weken!!
Ik had dat ook hoor! Na de echo even gerustgesteld en toen begon de onzekerheid toch weer. Als ik buikpijn had maakt ik me zorgen maar als de buikpijn weg was maajte ik me daar weer zorgen over..... Debk dat ik de hele zwangerschap onzeker zal zijn! Maar na de 1e echo kon ik wel wat meer genieten.
Ik sluit me bij de rest aan dat je je hele zwangerschap zowat onzeker zal zijn Dat vind ik wel een nadeel eraan, maar het is natuurlijk gezonde bezorgdheid. Deze keer had ik met mezelf afgesproken om minder naar de echo's toe te leven en er meer van te genieten..... maar toch gaat het weer hetzelfde haha Veel plezier de 28ste!
Ik krijg al vroeg een echo omdat het het eigenlijk niet mogelijk was volgens die arts spontaan zwanger te worden, waren net op intake geweest voor ICSI, dus vandaar dan hij even wat eerder wil kijken..
Heel herkenbaar! Het is inderdaad zo onwerkelijk als je de eerste weken alleen maar op 2 rode streepjes en wat verschijnselen kunt vertrouwen. Ook ik hoop na de eerste echo wat meer gerustgesteld te zijn. Nog even wachten: komende dinsdag heb ik een eerste echo.
Ik had bij de intake met de VK geen echo, 2 weken later eerste echo gehad en met 12 een 20 weken nog een keer. Dat was het!
Ik moet nog zooo lang wachten, nog 4 weken. Dus kan nog niet eens nerveus zijn, moet me bezig houden tot die week er aan komt en dan pas kan ik nerveus worden.. Iedereen succes..
Niet alleen tot 8weken... Ben het nog steeds en ik zal gewoon blij zijn als ik over de 12weken zit.. Hoop dat het dan wat minder word
Ik heb daar ook last van hoor! Hier ook een knaltest!! Maar toch wil je alvast kijken of alles goed is daar binnen in je buik. Gelukkig hoeven wij niet zo lang te wachten. Dinsdag 20/11 hebben we ons intake bij de VK en vrijdag 23/11 krijgen we een echo. Dat is wel zo fijn. Aangezien we zaterdag op vakantie gaan voor 2 weken en dan willen we wel zekerheid hebben. En hopelijk krijgen we goed nieuws vrijdag! Probeer het gewoon los te laten en het per week aan te kijken. Voor je het weet is het zover en kan je je kleine spruitje op de echo zien!! Probeer gewoon te genieteN!