Onzeker!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Draaikont, Oct 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    inmiddels ruim 13 weken zwanger maar nog steeds onzeker.
    Hierdoor ben ik wat onrustig en gestresst.
    Nu luister ik elke dag een paar minuutjes met de angelsound.
    Hierdoor wordt ik wel wat geruster.
    Is er iets wat ik aan mijn onzekerheid kan doen? Het is zo vervelend en staat het genieten in de weg.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Draaikont,

vervelend als je je zo onzeker voelt. Het is toch een kwestie van je lijf vertrouwen en weten dat de kans dat het misgaat heel erg klein is. Tot het moment dat je het kindje voelt bewegen zijn er veel vrouwen ongerust en onzeker. Dat gevoel gaat vaak niet helemaal weg, maar moet wel een acceptabel niveau hebben om lekker de zwangerschap door te gaan. Vaak gebeurt dit wanneer de 12 weken voorbij zijn en/of wanneer je het kindje gaat voelen. Bespreek je gevoelens met je vk. Wellicht dat zij je kunnen helpen om een voor jou zo goed mogelijk zorgpad te creƫren, waarin jij je gehoord en gesteund voelt en je informatie krijgt over wat normaal is en wat niet. Bezorgd zijn is niet erg, maar probeer voor jezelf een manier te vinden waarop je het toch ook vaak los kunt laten. Praten met vriendinnen, leuke dingen doen, kletsen op zwangerschapspagina, je verloskundige bellen bij twijfel, je partner betrekken bij de zwangerschap en je gedachten en soms ook gewoon even de zwangerschap loslaten. Dat klinkt misschien gek, maar soms even heel druk bezig zijn met andere dingen dan de zwangerschap, zorgt er ook voor dat je dingen weer in perspectief gaat zien. Je bent maar zwanger, niet ziek. Een lichaam kan dit over het algemeen heel goed :). En het is toch wel het belangrijkste in je leven en je neemt het overal mee naar toe, dus het af en toe even loslaten kan heel bevrijdend werken! Haalt de 'prestatiedruk' een beetje weg.
    En dan daarna weer lekker denken aan het hummeltje dat lekker zijn best doet daarbinnen.

Groetjes Brigitte

Share This Page