Onzeker van Temperaturen..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Linnieke, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnieke

Linnieke Actief lid

7 sep 2009
    172
    0
    0
    Hi jullie allen,

Ik ben deze maand begonnen met temperaturen maar wordt er zo onzeker van.. ( Wachten totdat die temp. omhoog gaat en of de temp. wel hoog blijft.. ) ( heb ik een eisprong ja of te nee..) Zijn er meerdere meiden die dit hebben??

Grtz. Linnieke

2. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    ja hoor heel herkenbaar daarom ben ik vanaf het moment ik vruchtbaar slijm krijg ovu testen gaan gebruiken en weet ik vooraf me ei met tempen weet je dit pas achteraf en ben je te laat voor je ei... ik heb besloten t tempen wat los te laten werd er zo frustie van

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Daarom ga ik voorlopig niet tempen. Eerst maar zo eens proberen, maar, ik kan me indenken als je langer onderweg bent, temperaturen wel een hulpmiddel is. Maar ik zou me er ook onzeker van gaan voelen.

4. tis

tis Actief lid

28 okt 2009
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het ook een maandje bij gehouden, er is helaas geen touw aan vast te knopen bij mij. Het vliegt van hoog naar laag... Heb zelfs een nieuwe thermometer gekocht omdat ik de oude niet vertrouwde... maar bij die is het precies hetzelfde...

Misschien ligt het aan mijn oren :p(het zijn oorthermometers)

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Oorthermometers niet gebruiken! Die zijn veel te onnauwkeurig.

Helaas heb ik die zelf ook een maand gebruikt waardoor ik een erg wisselende temperatuur had en ik raakte ook erg gefrustreerd. Toen heb ik het even gelaten voor wat het was en een thermometer besteld met 2 cijfers achter de komma. Dat heb ik 2 maanden gedaan en nu heb ik 2 supernette en duidelijke curves.
    Het is vervelend en ik ben blij dat ik het nu niet meer hoef te doen, maar als je van plan bent om de dokter te bezoeken is het wel aan te raden om alvast te doen. Het fijne is dat ik mijn lichaam beter heb leren kennen door het tempen.
    Gewoon opschrijven en niet te veel naar kijken. Soms zie je de stijging niet omdat die maar minimaal is.

Succes!

6. Linnieke

Linnieke Actief lid

7 sep 2009
    172
    0
    0
    Ik ben er dus echt veel te veel mee bezig. Ik ben van nature al iemand die zich snel druk/zorgen maakt, en dat tempen verergt het alleen maar.. :(
    Ik denk nu al dagen dat ik geen eisprong heb gehad omdat overal op internet staat dat de temperatuur de 3e dag min. 0.2 graad hoger moet zijn dan de 6 dagen daarvoor.. Nou, dat is bij mij dus niet.. Wheeh..
    Daarnaast denk ik dat mijn vriend zn zaad niet goed is omdat hij vroeger ( 15 jaar geleden ) even drugs heeft gebruikt en daarnaast rookt hij en ik nog!! ( We moeten echt stoppen... zijn we ook mee bezig.. ) En zo gaat er vanalles door mijn hoofd..
    Vandaag heb ik het idee dat ik ongesteld ga worden, terwijl ik nog maar op 4 of 5 dagen na mijn eisprong zit.. Dus.. hoezo druktemaker?? Bah..
    Zijn jullie er ook zoveel mee bezig??

7. Seth

Seth Niet meer actief

Linnieke
    Temperaturen is om achteraf je ei vast te stellen... en dat is bij jou gebeurd, je hebt een mooi duidelijk kruis...

Wat je temperatuur daarna doet hoe je niet onzeker van te worden...
    je moet voor de gein... de kaartjes van zwangeren is doorbladeren.. (in het onderdeel temperatuurkaartjes) daar zie je dat ECHT alles mogelijk is....
    sommige kelderen echt naar benee...en toch zwanger...
    sommige wel hoog...
    andere zigzaggen.... alles is mogelijk...

je temperatuur is niet belangrijk... wel die positieve test 14DPO!!! ;)

8. Linnieke

Linnieke Actief lid

7 sep 2009
    172
    0
    0
    Kei bedankt voor je reactie, op een of andere manier stelt me dat zo gerust.. ( Moet eerlijk bekennen dat ik ook zeker die kaartjes bekeken heb, en dat viel me idd niet tegen!! )
    Mijn vriend heeft ook al een kind, dus naar mijn idee zal hij toch wel vruchtbaar zaad hebben.. Maar ja, ondertussen is hij dus alweer 45 ( Kind is 18 ) dus is alweer een tijdje geleden.. Zou, dat iets uitmaken? Ik bedoel, ik weet het hoor, dat als de mannen wat ouder worden dat het zaad achteruit gaat, maar zou het in zo`n mate achteruit gaan dat hij nou geen goede zwemmers meer heeft? Wheh, is het volgende waar ik me druk overmaak! Is toch te erg voor woorden!!!:(

9. Seth

Seth Niet meer actief

joh... 45 is nou ook niet weer zo oud hoor...!!!!
    Zijn verdorie mannen van in de 70 (of ouder) die het ook nog lukt....
    "gewoon" geduld hebben....
    Ja zo makkelijk gezegd...!!! maar tis niet anders....:D

10. Linnieke

Linnieke Actief lid

7 sep 2009
    172
    0
    0
    Je hebt ook helemaal gelijk! Maar, mocht nou geduld niet mijn sterkste vak zijn.. :p
    Ach, het zal inderdaad ook wel gewoon goedkomen.. Moet gewoon proberen het van me af te zetten!! Probeer ik al maanden!! hihi..

Bedankt voor je reacties!!

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik ben ook zo'n onzeker typje en heb ook alle mogelijke rampscenario's al afgespeeld in mijn hoofd maar ik wordt juist zekerder van het temperaturen. De eerste keer temperaturen vond ik ook onwijs lastig en zag ik ook allemaal gekke dingen maar nu wordt het al de 3e ronde en zie ik echt vergelijkingen en een heuze logica ;).

Ik doe het wel in combinatie met ovulatie testen en ik vul het in op FF, met die 3 dingen samen lijk ik mijn cyclus beetje bij beetje te leren kennen :)

12. Linnieke

Linnieke Actief lid

7 sep 2009
    172
    0
    0
    Ja, ik ook.. Ik gebruik ook iedere maand weer ovutesten, waar ik ook iedere maand gewoon netjes een smileyface te zien krijg, dus dit is goed.. Nu, begin ik ook door reacties hier van meiden op het forum wat zekerder te worden van een eisprong.. ( zie mijn ff-kaartje )
    Ach, en we zijn al wel 7 maanden bezig, maar echt gerichte kansen hebben we pas 3 keer gehad, dus kan eigenlijk zeggen dat we pas 3 maanden bezig zijn!!

13. tis

tis Actief lid

28 okt 2009
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm... ja idd...
    Hoe meten jullie dan? In je achterste?

14. Linnieke

Linnieke Actief lid

7 sep 2009
    172
    0
    0
    yep, gewoon in de achterste!! Is niet altijd even fijn, al moet ik toegeven dat het me niet zo veel doet, maar ik heb vernomen dat dit het secuurste is!!

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nee oraal. Gaat prima, ik heb een mega-duidelijke tempstijging. Mijn gyn was er trots op.

16. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Ik heb vorige maand getempt en bij mij was het ook een en al onduidelijkheid. Bovendien hield ik rekening met een cyclus van 28 dagen maar na 22 dagen werd ik alweer ongesteld. We vrijen maar gewoon om de dag... en hopen hopen wensen en duimen

Deel Deze Pagina