Beroerd tijdens echo (duizelig, flauwvallen)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Loraintje, 5 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    heey ladies,

Hier even een vraag met betrekking tot flauwvallen/duizelig worden tijdens de echo.

Ik ben bij de 20 weken echo zo zwaar beroerd geworden dat het echt weinig scheelde of ik was van me stokkie gegaan..
    De gyn zei dat dit vaker voor komt en ik moest even op mijn zij liggen, op die manier kon hij gelukkig derest van de echo goed uitvoeren.

Nu heb ik straks mijn 4d echo bij dr papa en die duurd ook 3 kwartier. Heeft 1 van jullie meiden dit ook weleens meegemaakt en zoja hebben jullie ook tips om dit misschien te kunnen voorkomen?
    Ben op van de zenuwe erdoor want wil het absoluut niet nog eens mee maken.. voelde me zo naar!

Liefs

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    dit komt gewoon omdat de doorbloeding minder is als je op je rug ligt, dat is normaal

Dus nee dat kan je niet voorkomen, ja door op je zij te liggen :p

Loraintje vindt dit leuk.
  3. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    Lekker dan haha, moet er dus maar aan geloven en hopen dat het meevalt! Nou op goed geluk dan maar

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    misschien dat je een beetje schuin kan gaan liggen. :)

En anders draai je je op je zij en dan is het zo weer over :)

5. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    Ja ik ga het ook maar meteen aangeven aan de echoscopist, dat ik het al eens meegemaakt heb.. dan laat hij me misschien wel op m'n zij liggen.

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ze kunnen in zijligging prima een echo maken hoor. Gewoon aangeven.

7. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Gebeurde bij mijn echo's ook altijd. Zweten, duizelig, tegen flauw vallen aan.
    Idd op je zij wanneer je het voelt en je echt concentreren op je adem haling.

Veel plezier en neem anders wat water mee :)

8. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Bij mij hetzelfde verhaal. Wist niet wat me overkwam, duizelig, zweetaanval, etc. Voelde me echt super beroerd.
    Echoscopiste zei ook dat het normaal was. Op mn zij liggen en toen ging het veel beter.
    Idd door de doorbloeding en de druk van de echo icm harde behandeltafel.

9. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    Echo was super leuk, heb nergens last van gehad! Alleen moeten we volgende week terug omdat de baby lekker met zn gezichtje tegen mn buikwand aan lag dus we zagen zn koppie maar voor de helft haha! Hopen dat ik me weer zo goed blijf voelen!

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had het ook, maar onder een iets andere hoek ging het wel goed, en sowieso op m’n zij ook. Ik had het ook als ik rechtop op een stoel zat, echt vreselijk vervelend, ik moest altijd wat onderuitgezakt zitten, zag er super ongeinteresseerd uit ;)

11. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Heb het ook gehad tijdens de guo van de jongste.
    Ik mocht toen op mijn zij leggen en ook met de 30 weken echo mocht ik op mijn zij.

Deze zwangerschap nog nergens last van, wordt 's morgens vaak wakker op mijn rug.

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee nog nooit gehad, lijkt me erg naar. Alleen dat ik niet lekker werd van al dat geduw op m'n buik. :oops:

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik herken het van al mijn zwangerschappen (idd doorbloeding die moeizamer gaat door die bol in je buik ;)). Bij mijn derde was het zelfs zo dat de controles bij VK deels in zijligging moesten omdat ik zo beroerd werd (en dan hoef je maar een paar min te liggen :eek:, maar ik ging na 10-15 seconden op mijn rug liggen al sterretjes zien... en misselijk, en duizelig, en...).

14. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Had het gisteren ook. Kreeg het warm, begon heftig te zweten en moest heel vaak gapen. Voelde dat ik flauw ging vallen. Toen even op mijn zij en even rechtop gaan zitten. Daarna geen last meer van gehad.

15. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik heb dit gehad bij mijn vorige zwangerschap toen ik 36 weken ver was, niet bij een echo maar wel bij de monitor (Hartje opvolgen, word hier standaard gedaan in de laatste weken).

Ik kreeg het opeens benauwd en werd duizelig, vroedvrouw kwam meteen naar me toe want ze kreeg alarm op haar computer dat de hartslag van baby aan het dalen was. Heb druivensuiker genomen, raam open laten zetten en ze draaide me op mijn zij. Toen ging het beter en hartslag van baby ging ook terug omhoog.
    Ben de dag erop moeten teruggaan en toen was er geen probleem meer.

Deel Deze Pagina