heey ladies, Hier even een vraag met betrekking tot flauwvallen/duizelig worden tijdens de echo. Ik ben bij de 20 weken echo zo zwaar beroerd geworden dat het echt weinig scheelde of ik was van me stokkie gegaan.. De gyn zei dat dit vaker voor komt en ik moest even op mijn zij liggen, op die manier kon hij gelukkig derest van de echo goed uitvoeren. Nu heb ik straks mijn 4d echo bij dr papa en die duurd ook 3 kwartier. Heeft 1 van jullie meiden dit ook weleens meegemaakt en zoja hebben jullie ook tips om dit misschien te kunnen voorkomen? Ben op van de zenuwe erdoor want wil het absoluut niet nog eens mee maken.. voelde me zo naar! Liefs
dit komt gewoon omdat de doorbloeding minder is als je op je rug ligt, dat is normaal Dus nee dat kan je niet voorkomen, ja door op je zij te liggen
misschien dat je een beetje schuin kan gaan liggen. En anders draai je je op je zij en dan is het zo weer over
Ja ik ga het ook maar meteen aangeven aan de echoscopist, dat ik het al eens meegemaakt heb.. dan laat hij me misschien wel op m'n zij liggen.
Gebeurde bij mijn echo's ook altijd. Zweten, duizelig, tegen flauw vallen aan. Idd op je zij wanneer je het voelt en je echt concentreren op je adem haling. Veel plezier en neem anders wat water mee
Bij mij hetzelfde verhaal. Wist niet wat me overkwam, duizelig, zweetaanval, etc. Voelde me echt super beroerd. Echoscopiste zei ook dat het normaal was. Op mn zij liggen en toen ging het veel beter. Idd door de doorbloeding en de druk van de echo icm harde behandeltafel.
Echo was super leuk, heb nergens last van gehad! Alleen moeten we volgende week terug omdat de baby lekker met zn gezichtje tegen mn buikwand aan lag dus we zagen zn koppie maar voor de helft haha! Hopen dat ik me weer zo goed blijf voelen!
Ik had het ook, maar onder een iets andere hoek ging het wel goed, en sowieso op m’n zij ook. Ik had het ook als ik rechtop op een stoel zat, echt vreselijk vervelend, ik moest altijd wat onderuitgezakt zitten, zag er super ongeinteresseerd uit
Heb het ook gehad tijdens de guo van de jongste. Ik mocht toen op mijn zij leggen en ook met de 30 weken echo mocht ik op mijn zij. Deze zwangerschap nog nergens last van, wordt 's morgens vaak wakker op mijn rug.
Ik herken het van al mijn zwangerschappen (idd doorbloeding die moeizamer gaat door die bol in je buik ). Bij mijn derde was het zelfs zo dat de controles bij VK deels in zijligging moesten omdat ik zo beroerd werd (en dan hoef je maar een paar min te liggen , maar ik ging na 10-15 seconden op mijn rug liggen al sterretjes zien... en misselijk, en duizelig, en...).
Had het gisteren ook. Kreeg het warm, begon heftig te zweten en moest heel vaak gapen. Voelde dat ik flauw ging vallen. Toen even op mijn zij en even rechtop gaan zitten. Daarna geen last meer van gehad.
Ik heb dit gehad bij mijn vorige zwangerschap toen ik 36 weken ver was, niet bij een echo maar wel bij de monitor (Hartje opvolgen, word hier standaard gedaan in de laatste weken). Ik kreeg het opeens benauwd en werd duizelig, vroedvrouw kwam meteen naar me toe want ze kreeg alarm op haar computer dat de hartslag van baby aan het dalen was. Heb druivensuiker genomen, raam open laten zetten en ze draaide me op mijn zij. Toen ging het beter en hartslag van baby ging ook terug omhoog. Ben de dag erop moeten teruggaan en toen was er geen probleem meer.