onzeker, wachten is moeilijk

Discussie in 'Miskraam' gestart door Muis25, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hoe gaat het nu met jou Muis? Al nieuws?

Loontje, ik hoop om te beginnen dat je lichamelijke herstel voorspoedig verloopt. Emotioneel zal het niet zo snel gaan, denk ik. Hoe voel jij je nu?

2. Muis25

Muis25 Lid

22 aug 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay Tupp, het gaat goed hoor. Ben heel erg moe en heb af en toe een aanval van misselijkheid dat ik even niet weet waar ik het zoeken moet. Gisterochtend weer een heel klein beetje bloed verloren maar alleen op het toilet. Daarna weer bruin. Zit nog steeds heel erg in onzekerheid en kan niet wachten tot we vrijdag weer de echo hebben met de hoop dat er dan een hartje klopt.
    Hoe is het met jou?

@Loontje, dikke knuffel!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben heel blij, maar ook ongelooflijk misselijk. In overleg met mijn bazin besloten voorlopig halve dagen te werken. Vandaag bij de gyn geweest en die wilde gelukkig wel iets voorschrijven (huisarts niet). Ik heb de eerste zetpil een uurtje geleden genomen en het lijkt wel te helpen. De tweeling blijkt eeneiig te zijn, wat ik aan de ene kant supercool vind. Maar het brengt ook een verhoogde kans op complicaties mee, in ons geval. (Ze delen één placenta.)
    Dus hoe ik me voel? Lichamelijk beroerd, emotioneel blij maar ook wel ongerust.

Ik duim voor je voor vrijdag!

4. Muis25

Muis25 Lid

22 aug 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje joh wat vervelend hopelijk helpen die pillen een beetje. En fijn dat je werk begripvol is. Kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Eeneiig is wel super gaaf!! Sterkte met de misselijkheid ik zal vrijdag wel even laten weten hoe het is.

5. 1983Loontje

22 aug 2012
    28
    0
    0
    Dames, dank jullie wel voor de dikke virtuele knuffels die ik van jullie heb mogen ontvangen!!

Lichamelijk gaat het de goeie kant op, gas is bijna uit m'n lichaam en de wonden helen goed. De muren komen alleen 'n beetje op me af omdat ik alles heel rustig aan moet doen en lang nog niet alles kan en mag.

Emotioneel is het een achtbaan, de ene keer ben ik blij dat ze het zo vroeg hebben kunnen constateren en mij dus hebben behoed voor lichamelijk veel letsel, de andere keer ben ik zo verdrietig dat ik bijna kwaad ben op mezelf dat mij dit weer moet gebeuren...

Ik probeer het maar positief te bekijken dat dit de manier van moeder natuur was om te laten zien dat dit kindje niet levensvatbaar was voor deze wereld...

Maar ondanks mijn verdriet ben ik blij om te lezen dat het met jullie de goeie kant op gaat... Hopelijk houden jullie me op de hoogte dat ik 'n klein beetje met jullie mee kan genieten ;)

6. Muis25

Muis25 Lid

22 aug 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen dat het de goede kant op gaat lichamelijk gezien. Ik kan me die muren heel goed voorstellen. Heb een paar jaar geleden een aantal maanden niet veel mogen doen dan op de bank zitten / liggen.

Ik hoop dat je het een plekje kan geven. Ik leef heel erg met je mee.

Wij hebben vandaag weer een echo gehad en het hartje klopt! We zijn heel blij maar nog steeds heel onzeker. Over 2 weken krijgen we weer een echo. Ik ben nu 6 weken.

Sterkte Loontje!

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Loontje; ik kan me je verdriet heel goed indenken! Het is toch een verlies waar je doorheen moet. Inderdaad; beter nu dan later. Maar dat neemt niet weg dat het een nare gebeurtenis is. Fijn om te lezen dat het in ieder geval lichamelijk beter met je gaat. Heb je nog 'regels' meegekregen wat betreft opnieuw proberen zwanger te worden? Of moet je nog even wachten? Of ben je er helemaal nog niet aan toe?

@Muis: Wat een goed nieuws! Maar ik kan me voorstellen dat je het toch nog wel spannend vindt. Wat zullen die twee weken langzaam voorbij gaan. Ik blijf voor je duimen hoor!

@hier: Vorige zwangerschap heb ik in totaal 3 echo's gehad en dat vond ik veeeel te weinig. Nu heb ik er al twee gehad. De derde os over drie weken. En daarna krijg ik er (vanaf 16 weken) om de week 1. Op zich wel heel fijn, maar het drong gisteren ineens even keihard tot me door dat het geen pretecho's zijn. Ze doen dat omdat de baby's de placenta delen en het daarom echt noodzakelijk is om hun groei nauwlettend in het oog te houden. Ieder zwangerschap is spannend eer kan altijd iets mis gaan. Maar blijkbaar is de kans in dit geval wel erg hoog, dat ze er zo bovenop zitten. Toch wel een dubbel gevoel. Ik ben zo blij en dankbaar. Maar tegelijk zou ik ook wel heel graag een week of 30 vooruitspoelen. Ik kan erg slecht omgaan met die onzekerheid.

Deel Deze Pagina