Onzeker, wat wel/niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door kimonootje, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Hoi Eveline,
    Ik ben nu bijna 10weken zwanger en begin behoorlijk last te krijgen van mijn darmen. Nou heb ik zoieso al gevoelige darmen. (spastische darm)
    Maar de laatste 2 avonden was het echt extreem! Erg 'luchtig' en veel gebroebel in mijn buik.
    Nou heb ik hier Rennie Deflatine liggen, maar die durf ik niet te nemen, omdat ik niet zeker weet of je dit tijdens de zwangerschap kunt gebruiken.
    Ook heb ik gehoord dat je sommige pijnstillers beter niet gebruiken tijdens de zwangerschap, welke kan ik wel nemen, en welke niet?
    En ik weet dat ik sommige worsten nu beter kan laten liggen. Maar welke worsten zijn dat precies? Valt bijv. boterhamworst onder leverworst? Of rookworst?
    Sorry van mijn vele vragen, maar ik zit er een beetje mee in mijn maag..:)
    Liefs Kimonootje

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Met pijnstillers kun je inderdaad beter voorzichtig zijn, je verloskundige kan je hier alles over vertellen. Boterhamworst valt niet onder lever, deze kun je ook gerust eten. Eigenlijk moet je alleen voorzichtig zijn met leverproducten vanwege de vitamine A, leverproducten zijn: Leverworst, leverpastei, pate en leverkaas.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina