Geen bloedtest, maar 20 juni meteen een echo..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mierelier, 1 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mierelier

Mierelier Actief lid

26 jan 2015
    247
    56
    28
    #1 Mierelier, 1 jun 2016
    Laatst bewerkt: 1 jun 2016
    Hoi ben ik weer,

Na alle positieve testen sinds zondag, heb ik vanmorgen met gynaecologie gebeld. (Was vergeten een belafspraak te maken, krijg je altijd 2 weken na terugplaatsing). Ze vroegen meteen of ik vanmorgen ook had getest. Ja zei ik gewoon.. maar was niet zo.. omdat ik niet meer elke morgen wilde testen en mezelf gek zat te maken. 3 positieve kv2v5 en 1 CB waarop stond zwanger 1-2 weken.

Alleen het amc wil geen dure bloedonderzoeken meer laten doen. Dus ik krijg helemaal geen bloedtest :( dus dat vind ik helemaal niet fijn. Ik had natuurlijk eind vd middag graag gehoord van de gynaecoloog dat de bloedwaarden goed zijn. Dan geloof ik het pas. Misschien stom.. maar na 5 jaar voelt het echt heel gek en onwerkelijk.

Ik krijg 20 juni gewoon meteen een echo. Nu voel ik me nog steeds onzeker en ga gewoon vanmiddag maar weer een paar doosjes testen halen.. ik heb wel even een belafspraak weten te regelen met de gynaecoloog waar we ons het prettigst bij voelen. Eind van de middag belt hij even. Even mn hart luchten.. Pff nog 2.5 week in onzekerheid zitten. Wou dat ik het los kon laten en ècht kan genieten.

Pff blijf alsjeblieft plakken kleintje...:)

2. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Oh ik begrijp je, helemaal gezien wat je allemaal hebt meegemaakt. Volgens mij zijn wij even ver heen, ik moet de 20ste ook heen voor een echo. Spannend he?
    Ik had niet gedacht dat het zo onzeker zou voelen, ook al zegt iedereen dat je er van moet genieten, het is nog zo spannend en pril!
    Heb je ook verder ergens last van?

3. Mierelier

Mierelier Actief lid

26 jan 2015
    247
    56
    28
    @Harperhazel, zeker spannend.. heel erg. Van mn man al 2 dagen op rij cadeautjes gehad. Een zwitsal pakketje en nu net weer een boek om alles over je zwangerschap in op te schrijven.. heel erg lief allemaal.. maar het is net of ik nog niet blij durf te zijn. Heb maar weer KV testen gehaald en 1 CB. Morgenochtend doe ik 2 verschillende. Als het dan goed is, oké dan geloof ik het wel een beetje en ga ik er van proberen te genieten. Mn man is al helemaal overtuigd en ik wil reëel blijven.

Ik heb wel last van een opgeblazen darmen buikje, beetje gekkig gevoel onderin mn buik. Zere borsten, maar dan vooral spierpijn achtig rondom, soms als ik aan eten denk dan krijg ik zo'n blughhh gevoel, maar niet echt misselijk. Heb het ook weleens na wat gedronken te hebben. Nu wat lichte hoofdpijn maar kan ook van de warmte komen.. verder moe en super vroeg wakker.. gisteren 5 uur smorgens en vandaag uur of 6. Maar kan ook van het *stuiter* gevoel komen. Als ik ter hoogte van mn navel op mn buik druk dan voel ik ook iets wat op spierpijn lijkt. Een warm gezicht. Als ik moet plassen dan drukt het wat meer op mn blaas dan normaal. En verder weet ik het zo ff niet. Ja geen ongi en zelfs geen bruin vlokje te vinden.. zit ook erg vaak op het toilet om even te loeren of alles nog goed is. Pffff wat een onzekere tijd!!

Waar heb jij allemaal last van? Succes! En wel leuk dat we samen oplopen ;)

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Herkenbaar. Hier deden ze ook geen bloedtest om het te bevestigen. Eigenlijk ook wel logisch, het kost best wat geld en er wordt al behoorlijk wat verspild in de gezondheidszorg.
    Daarnaast zegt een bloedtest helemaal niet of het goed gaat of zo.

Gevoelsmatig gezien wil je het natuurlijk wel, op één of andere manier zekerheid of zo, zodat dat onzekere gevoel zal verdwijnen.

Die onzekerheid blijft: eerste echo...zal het hartje kloppen...tweede echo...klopt het hartje nog steeds...etc etc. Heb nu drie echo's gehad en het onzekere gevoel blijft telkens weer terugkomen.

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Ennuh dames gefeliciteerd!

6. Mierelier

Mierelier Actief lid

26 jan 2015
    247
    56
    28
    @Anneliesje, dank je wel! ;) En ja je hebt gelijk ook.. alles blijft onzeker en je krijgt nooit garanties. Ik probeer blij te zijn en zit heus wel te smilen af en toe. En tegelijk gaan gedachten alle kanten op. Er zit helaas niks anders op dan te wachten en te hopen dat het goed gaat. Zo'n bloedtest is idd gevoelsmatig, omdat je denkt daardoor zekerheid te krijgen. Maar die krijg je daardoor idd ook niet. Maar ik kan vanmiddag in ieder geval ff lekker mn hart luchten bij de gynaecoloog die ons zoveel heeft geholpen. En het belangrijkste nu: niks geen menstruatie te bekennen ook niet qua gevoel. Dus dat is positief :)

Qua onderzoeken bij mij is alles prima in orde, in november nog een hysteroscopie gehad om ook dat als laatste nog te controleren, was ook prima. Dus.. hoop dat dit een plakkertje is.

7. Mierelier

Mierelier Actief lid

26 jan 2015
    247
    56
    28
    Goed nieuws!

Onze gynaecoloog heeft me net gebeld en zei, jeetje positieve testen?? Weet u wat? U mag van mij gewoon een bloedname formulier halen morgen. Dan stelt het u misschien toch even wat meer gerust.. en hij vond dat dat wel mag na zo'n lange tijd. Zo tof!!!

Heb ook verteld dat ik normaal altijd standaard op wachtdag 12 ongesteld werd. Klok kon je erop gelijk zetten en wachtdag 10 en 11 altijd al ongi krampen. Nu is alles heel anders. Toen zei hij ook dat het dan toch lijkt dat het eindelijk zo is. Ik mocht voorzichtig een beetje blij zijn en gewoon de hele dag denken dat ik gewoon zwanger ben haha.

Nou.. wel spannend morgen. Maar dan weten we wel een beetje waar we aan toe zijn ;)

8. Harperhazel

Oh jeetje dat is fijn zeg! Wat goed dat er nog zulke artsen bestaan.

Ik heb ook last van gevoelige borsten en soms een vlaag van misselijkheid, en wat jij zegt dat als je aan eten denkt je dat blegh gevoel hebt. En soms het gevoel dat je wel kan kokhalzen.

Ik ben benieuwd wat de bloedtest uitwijst!

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Ik hoop dat het je de gewenste zekerheid gaat brengen :D

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat fijn! Succes morgen. :)

11. Mierelier

Mierelier Actief lid

26 jan 2015
    247
    56
    28
    Goeiemorgen! Ik ga straks heel erg vrolijk te bloedprikken.. ik zit nu 15 dagen na de terugplaatsing.

Als dit geen knaltest is?! Wauw!!

2016-06-02 06.16.25.jpg

Maandag stond er nog 1-2 weken en nu al 2-3! Kruidvat kwam meteen tegelijk met het controle streepje :D ik ga genieten... xxx

12. Harperhazel

Zo dat is duidelijk! Ik durf niet meer te testen, straks maak ik mezelf (onnodig) druk...

Geniet er van!

13. Kino

Kino Actief lid

12 mrt 2015
    142
    0
    16
    Wat een duidelijke testen, ontzettend fijn! Dan ga je toch wat geruster een bloedtest doen.. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! :D

14. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ooeh ik heb net al gereageerd in je andere topic, maar daar staan deze foto's niet. Nogmaals van harte gefeliciteerd meis! This is looking goooood :D:D

15. Mierelier

Mierelier Actief lid

26 jan 2015
    247
    56
    28
    Dank jullie wel!! Ben benieuwd naar de bloedwaarden. Ik zal straks weer een update geven 😃

@Harperhazel, ja snap ik! Ik had hetzelfde gevoel hoor.. je maakt je heel snel gek zo. Voor jou ook nogmaals gefeliciteerd!

Xxx

16. Mierelier

Mierelier Actief lid

26 jan 2015
    247
    56
    28
    Net de uitslag binnen! Zit nu op 4 weken en 4 dagen uitgerekend (vandaag dag 18 na punctie plus 2 weken voor de punctie)

Mn HCG waarde is 361. Hij zei dat dit niet super hoog was, maar wel heel normaal voor deze tijd en hartstikke zwanger! 22 juni eerste echo (verplaatst van 20 naar 22 juni, zodat we bij die leuke arts zitten :D ). Spannend..

Jeetje.. ik ben echt zwanger. 😍

Xxx

Deel Deze Pagina