vanaf wanneer iedereen vertellen.

Discussion in 'Zwangerschap' started by nijntje39, Jan 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wanneer vertellen dat je zwanger bent aan mensen die niet zo close zijn?

1. direct, iedereen mag het weten.

2. na 5/6/7 weken

3. na8/9 weken

4. na 10/11 weken

5. na 12/13 weken

6. na 14/15 weken

7. na 16/17 weken

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. nijntje39

nijntje39 Actief lid

Nov 25, 2007
    167
    0
    0
    Hallo, Ik vraag me af vanaf wanneer ik het laat weten aan gelijk wie. Mijn ouders en zus weten het wel, en een paar goede vrienden (die wisten het doordat ik geen alcohol dronk met feestdagen,maar zeggen het zeker niet verder) , maar wanneer vertellen jullie het aan familie, vrienden ... die niet zo dicht zijn? Eigenlijk wil ik het niet te vlug zeggen, mocht het mis gaan, maar wanneer dan wel he...? Jullie?

2. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb het meteen verteld

op me zoontje zijn verjaardag deed ik een test

en savonds toen iedereen kwam hebben we het verteld

kon het niet voor me houden

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    bij de 1e zwangerschap hebben we het direct verteld maar dat werd helaas een mk waardoor we de 2e keer besloten om te wachten tot we de 12/13 weken grens waren gepasseerd en een goeie 2e echo hadden gehad.
    De ouders en zussen hebben we trouwens met 8,5 week verteld.

4. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    ouders en zussen wisten het met 6 weken..
    vond ik zelf wel prettig...

En de rest zijn we het nu aan het vertellen

5. nijntje39

nijntje39 Actief lid

Nov 25, 2007
    167
    0
    0
    Stelde niemand vooraf dan al vragen als je wegging waarom je niets meedronk of zo? Zoals met de feestdagen?

6. naatje218

naatje218 Actief lid

Jul 21, 2007
    259
    0
    0
    Ik heb het alleen tegen me ouders en schoonouders verteld en mijn beste vriendin.. Ik heb wel al een goede echo gehad, maar wil toch nog even wachten... tot 12 weken denk ik..

groetjes naatje

7. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik heb het ook meteen aan iedereen verteld. Kon het gewoon niet voor me houden :D

8. Wij hebben het de ouders en broers/zussen met 7 weken verteld. Na onze eerste afspraak bij de vk.
    Onze vrienden waar we close mee zijn rond 11 weken, omdat ik heel erg misselijk was en veel moest overgegeven dachten we dat we het beter konden vertellen, zodat ze wisten wat er aan de hand was.
    De familie/vrienden waar we minder close mee zijn pas na de eerste echo en dat was met 13 weken.

9. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Bij de "niet zo close-mensen" hebben we gewacht tot na 10 weken.

Een deel van mijn naaste familie heeft het na 7 weken te horen gekregen ;)

10. Angelina

Angelina Niet meer actief

Bij deze zwangerschap tegen directe familie met 12 weken en de rest met 20 weken. Ik wilde wachten tot na de screeningsecho.

11. SweetNova

SweetNova Actief lid

Jan 12, 2008
    141
    0
    0
    Meteen, want toen ik een miskraam had heb ik ondervonden hoe het is als niemand het weet. Ik had toen niks gezegd. Je blijft echt alleen achter met je verdriet, niemand kan je steunen want ze weten niks...

12. nijntje39

nijntje39 Actief lid

Nov 25, 2007
    167
    0
    0
    zo heb ik er eigenlijk ook nog niet over gedacht. Nu eigenlijk zijn het dan voornamelijk je beste vrienden en familie dat je nodig hebt mocht het mislopen. Binnen 2 dagen mijn eerste echo, dat zal ons hopelijk meer zekerheid geven.

13. ik ben ook aan het twijfelen. Wil het zo graag vertellen. We gaan kijken hoe lang we het voor ons kunnen houden.

14. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Aan de opa's en oma's direct na posi test maar die moesten het wel geheim houden. De rest hebben we het verteld na 10/11 weken omdat we toen een termijn echo hadden en alles er goed uit zag! :D

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Aan de opa's en oma's, eigenlijk direct toen we ze zagen. (wilden het niet over de telefoon vertellen)

Mn beste vriendinnen eigenlijk ook meteen en de rest eigenlijk pas na 8 weken, toen hadden we 2 goede echo's gehad.

16. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

De directe familie & beste vrienden hebben we nog dezelfde week van de positieve test ingelicht. Voor de rest wilde ik wachten tot de eerste 3 maanden voorbij waren. M'n man kon alleen op het werk z'n mond niet houden, dus daar wisten ze het ook al toen ik net een week of 7 zwanger was. Op mijn werk heb ik het rond week 9/10 moeten vertellen, omdat ik teveel last kreeg van de misselijkheid (had wel al eerder m'n manager ingelicht, vond het wel belangrijk dat *iemand* op het werk op de hoogte was! Voor het geval er iets zou gebeuren enzo). De rest van de familie hebben we mondjesmaat ingelicht na de eerste 3 maanden.

17. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Aan ouders, broers, zussen en beste vrienden gelijk. Overige kennissen na ongeveer 10 weken.

18. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Wij hebben het de eerste keer meteen aan iedereen verteld. Maar dat werd een mk. Deze keer heb ik het met moeite n week voor me gehouden....en toen toch maar aan mijn en zijn ouders verteld :) En mn beste vriendin en vriend...tja das n beetje familie voor me dus die wisten t ook haast meteen.
    Voor mn kinderen wilde ik t nog even stil houden want naja...vorige keer was ook zo'n domper (ze willen beiden dol graag nog n broertje...ik wil n zusje voor ze :p). Maar mn jongste was erg bezorgt om me omdat ik steeds zo moe en misselijk was. En die ging zich allerlei dingen in zn hoofd halen en zich zorgen lopen maken. Dus maar verteld.
    De rest vertel ik t misschien langzaam aan als ik de 2e goede echo gezien heb...maar waarschijnlijk wacht ik toch tot ik die 12 weken grens over ben...

Share This Page