Onzeker zwangerschap na miskraam

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door MGvN, 2 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja ho! Maar je hebt erna wel een echo gehad die zei dat alles dik in orde is! stressen mag, en is heel begrijpelijk. Maar je baby is gewoon aan het groeien hoor. Wanneer komt je banner? X
     
  2. AniS

    AniS Actief lid

    26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Hey @MGvN, moet zeggen dat ik hetzelfde meemaak als jij.

    Ik heb wel op 6 weken een kloppend hartje gehoord. Ben nu net voorbij de 8 weken en totaal niks van symptomen nog altijd niet.. enkel af en toe gevoelige borsten.

    Voel me ook erg onzeker daarom dat ik deze woensdag een bloedtest heb gevraagd. Volgens de huisarts zijn de waarden normaal voor mijn termijn.

    Ik durf zelfs niet meer te lezen in mijn bevallingsgroepje omdat het me onzeker maakt. Iedereen heeft klachten lijkt het buiten ik.

    Hopelijk jij een goede echo op 15 jan. En ik volgende donderdag.
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  3. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw
    Ah jeetje, wat vreselijk dat je het twee keer hebt meegemaakt. Ja vind het ook echt verschrikkelijk. Bizar dat jij ook amper kwaaltjes hebt. En bij je missen abortion en vroege miskraam?
    Oh ja kan ik me voorstellen dat dat onzekrheido geeft .Daarom wilde ik ook een echo pas na 7 weken. heb hem nu als het goed is als ik iets meer dan 7 weken ben. Wanneer heb jij weer een echo?
     
  4. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw
    Jeetje heb idd hetzelfde. Stom hé. Als je symptomen hebt dan klaag je daarover en nu wij geen symptomen hebben klagen we ook haha.
    Ik zei laatst tegen mijn vriend: geef me maar gewoon alle symptomen dat ik weet dat het goed is. Of geef me niks maar dat het wel goed gaat met het kindje. Als het kindje straks goed is en ik geen symptomen blijf houden ben ik tevreden maarja, alles draait om het kindje.
    Spanned jou echo donderdag. Wel fijn dat je al een hartje hebt gezien, maar kan me voorstellen dat dat een paar dagen rust geeft en daarna niet meer.
    Wachten duurt zo lang opeens
     
    ElinevK vindt dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.615
    10.510
    113
    Lastig en herkenbaar die onzekerheid. Ik had symptomen maar een missed abortion, het zegt allemaal niets...

    Ik heb aanstaande dinsdag mijn eerste echo met 6.3 weken na mijn missed abortion in september. Hopelijk ziet het er goed uit.
     
  6. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw

    Ja vervelend hé. Zo jammer dat we niet kunnen genieten. Heb je nu symptomen? Ik had bij mijn missed abortion wel symptomen. Nu weinig.

    Oh spannend! Ik ga voor je duimen! Hoop dat alles goed is
     
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.615
    10.510
    113
    Ja ik merk wel eea maar wel anders. Mijn eerste zwangerschap was een tweeling, van mijn 2 zoontjes, dat merkte ik aan alles veel kwaaltjes (inclusief ochtendmisselijkheid).
    Mijn tweede zwangerschap van mijn zoontje ging wel ok maar meteen veel honger.
    De missed abortion was met ruim 8 weken en verliep redelijk hetzelfde als mijn tweede zwangerschap en nu dezelfde symptomen maar gematigd.
     
  8. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw
    Ah oke. Hoop dat alles goed is bij de echo! Ga voor je duimen
     
  9. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hier ook iemand met weinig symptomen. Helaas zegt het allemaal niks. Wel kwaaltjes, geen kwaaltjes.

    Ik ben ook terughoudend in het bevallingsgroepje. Iedereen lijkt daar zo veel kwaaltjes te hebben.

    We kunnen niks anders doen dan afwachten. Hopelijk is ons allen een gezonde beeb gegund.

    Xxx
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier idd ookweinig kwaaltjes. Ben wel licht in mn hoofd en moe. Maar ja dat kan ook gewoon de vermoeidheid en stress vd afgelopen weken zijn.
    Ondanks een goed stijgend hcg vreselijk onzeker..
     
  11. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw
    Hoe was je echo?:)
     
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Super goed. Mooi kloppend hartje :)
     
  13. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw
    Oh wat fijn! Dat zou een opluchting zijn
     
  14. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Mag ik hier meepraten? Ik ben afgelopen november voor de eerste keer zwanger geworden, maar kreeg met 6 weken helaas een spontane miskraam. Afgelopen week ben ik er met 3 weken en 3 dagen achtergekomen dat ik weer zwanger ben. Vandaag precies 4 weken. De vorige keer testte ik pas positief op m'n NOD.

    Ik heb juist meer symptomen dan de vorige keer, maar dat maakt me niet minder onzeker. Als de pijn in mijn borsten ook maar ietsje minder is, wil ik meteen weer testen. En ik ben steeds oh zo bang om naar de wc te gaan. Wat een hel. En ik weet pas vijf dagen dat ik zwanger ben... Help! :(

    Heb gelukkig wel een vroege echo met zevenenhalve week, trouwens. :)
     
  15. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoi, hier ook in mei missed abortion met bijna 11weken, de 2e x helaas alweer waardoor ik nu tegen de muren oploop van de spanning. Wat een hel. Kwaaltjes/pijntjes komen en gaan en bij elke verandering opnieuw onzeker. Ik weet dat het niets zegt, bij de ene MA t/m currettage kotsmisselijk e.d. en bij de laatste al een week veel minder symptomen dus het is geen graadmeter..

    Ik vroeg me af hoe jullie je arts meekrijgen in hcg testen..? Dat zou mij ook wel (even) gerust stellen maar dat doen ze niet zo makkelijk is mijn ervaring.
     
  16. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw
    Tuurlijk mag je meepraten. Het is allemaal super moeilijk.
    Ten eerste wat fijn dat je weer zo snel zwanger bent geworden. Ik snap helemaal dat je bang bent om naar de wc te gaan.
    Ik ben nu 7 weken en had afgelopen dinsdag ook opeens een beetje bloedverlies. Ik schrok daar enorm van. Gelukkig mocht in de volgende dag in de avond voor een echo en dat was gelukkig goed. Zelfs het hartje zien kloppen.
    Nu ben ik ook bang elke keer als ik naar de wc ga. Alleen ik merk de laatste tijd ook dat ik wat meer rust heb gekregen en dat komt eigenlijk doordat ik ben gaan proberen meer na te denken over wat het piekeren voor zin heeft.
    Ik vind deze zin wel mooi: verander wat je niet kan accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen.

    De ene dag gaat dit beter dan de andere hoor, maar mijn kind heeft er niks aan al dat stressen. Alleen maar niet goed. Zo probeer ik de negatieve gedachtes om te draaien
     
    MinnieM en Siamara vinden dit leuk.
  17. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw
    Hee, ik had ook missed abortion bij 11 weken ongeveer. Elke zwangerschap daarna is idd super spannend.

    Ik heb geen ervaring met huisarts bezoeken aangezien ik dat niet heb gedaan. De eerste clearblue test gaf bij mij 1-2 weken aan. Heb 2 weken daarna ongeveer die test nog een keer gedaan en toen was het 3+. Daardoor wist ik dat mijn hcg steeg helaas gaan die testen maar tot 3+ dus verder heb ik er nu niet meer veel aan.
    Probeer nu vooral negatieve gedachtes om te draaien. Onze kindjes hebben niks aan dat gestress. Makkelijker gezegd dat gedaan, weet ik echt. Maar de positieve gedachten helpen mij wel om iets meer rust te krijgen.
     
  18. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je wel, ja ik zeg het wel 100x of tegen mezelf dat ik er toch niets aan kan veranderen, maar het niet weten vind ik zo killing. Ik had echt 5 dagen mega darmkrampen (bij alle zwangerschappwn) maar nu ineens niet meer, dat maakt me zo onz3ker. De laatste MA had ik nl. de laatste week ook ineens geen kwalen meer dus dat zijn dan toch de traumatische ervaringen :(
     
  19. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Dankjewel voor je lieve reactie! Wat fijn dat je snel de bevestiging hebt gekregen dat het hartje gewoon klopt!!
    Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik probeer inderdaad los te laten en positief te denken. Ik ontdekte zo vroeg dat ik zwanger was dat ik de eerste 5 dagen extra stress had. Wat als ik ineens toch ongesteld zou worden?? Sinds gisteren is er een knopje omgegaan en durf ik meer te genieten. Ik heb ook een sterker gevoel dat het deze keer goedkomt dan de vorige keer, maar dat zegt natuurlijk niks...
     
  20. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    349
    112
    43
    Vrouw
    Hoe moeilijk ook
    Probeer het los te laten..
    Je hebt het niet in de hand.
    Zelf nu 15 weken zwanger na 5 miskramen en ik ben ook nog elke dag onzeker. Maar weet je wat het is, je hebt het niet in de hand...
     
    vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina