Heb eigenlijk een probleempje met de borstvoeding en de kleine xyno. Hij is nu bijna 4 weken oud en eigenlijk van begin af aan heel goed aangelegd (natuurtalentje) maar hij komt niet/ of niet regelmatig aan. Heb al vanalles geprobeerd. Voormelk weg laten stromen, hem blokvoeden enz enz Zijn regeldagen kan ik niet herkennen omdat hij zowieso al 2 weken ieder uur/ anderhalf uur wil drinken. Dit is mijn vierde kindje aan de borst en op wat opstartproblemen na is het bij alle andere drie wel goed gegaan. Al moet ik wel zeggen dat bij de derde na ook deze problemen te hebben gehad ik de laatste voeding FV gaf. (hij was toen wel al 3 maanden) Xyno kwam maar langzaam terug op zijn geboortegewicht dit heeft 2,5 week geduurd. Daarna kwam die op 5 dagen tijd 300 gram aan. Nu zit er weer een week tussen de weging en is hij niks bijgekomen. (het is steeds dezelfde weegschaal op dezelfde plaats geweest) Deze week was het nog erger dan de voorgaande weken want ik kan hem niet eens meer wegleggen en zit dus van s morgens vroeg tot `s avonds laat met Xyno op schoot zodat hij kan drinken wanneer hij wil. Een voeding (met veel gesabbel tussendoor) duurt al 45 min en een uur later wil hij dus weer. (zonder slapen) Hij is geen huilbaby want de nacht gaat wel goed daar laat hij er 4 uur tussen zitten. Ik heb nog een kleine van 1,5 thuis en nog een zoon van 6 en een dochter van 4 die naar school gaan en van 8-16 uur wegzijn. Maar aandacht kan ik ze alle drie weinig geven. Zeker niet een op een. Man krijgt kleine Xyno ook niet rustig hij wil bij mama zijn met liefst de borst bloot zodat hij bepaald wanneer hij zin heeft hij kan drinken/sabbelen. Als dit mijn eerst was geen probleem. Hij hapt goed en heb helemaal geen last van mijn borsten. Maar nu is het gewoon niet vol te houden op deze manier. (psychisch) voel me schuldig dat ik de andere drie bijna geen aandacht kan geven, dat er niks uit mijn handen komt en vooral dat voor al die moeite Xyno blijkbaar niks aankomt. De vroedvrouw zegt toch een beetje ritme erin te gaan zetten. Dus hem wegleggen na een voeding en hem eens laten huilen, (wel af en toe oppakken zodat hij niet hysterisch hoeft te huilen want ze is ook geen voorstander van laten huilen) en pas na 1,5 uur weer laten drinken. (dus eigenlijk hem een keer honger laten voelen en hopen dat die dan wat meer ineens drinkt en zijn ritme terug vind) Ik laat de voormelk dus al weglopen en wissel ook als hij dit wil. Maar meestal drinkt hij hooguit 3-4 min om dan te sabbelen. Hij is goed wakker overigens! Vind het echt moeilijk wat ik nu moet doen. Het is mijn laatste kleine (gepland je weet maar nooit he haha) en dus ook de laatste keer bv. Maar zoals het nu gaat geniet ik maar fifty fifty ervan. En blijkbaar gaat er iets dus ook niet goed als hij zo slecht (op die uitzondering na dan) aankomt. Hij heeft het ook snel koud overigens ondanks dat de verwarming op 24 graden staat en bij het verschonen rilt hij vaak. Zijn plas luiers zijn er genoeg (6 per dag zeker plus nog de nodige ongelukjes bij verschonen, in bad doen enz hahaha) ook zijn poepluiers zijn mooi geel en min 4 per dag. Wie heeft er tips? bedankt vast
Ik herken wel wat dingen in je verhaal. Ik heb er ook 4 en mijn jongste krijgt ook BV en ook ik heb in het begin ook zoveel voedingen gehad. Had er soms wel over de 20 per dag en dat is zwaar! Helemaal zwaar als je er nog eens 3 hebt rondlopen. Weet er alles van! Ook ik had het gevoel dat ik mijn andere 3 kids soms tekort deed,maar zodra ik Justin enigsinds niet aan het voeden was,was er aandacht voor de andere 3 kinderen,hoe gebroken ik ook was. Ik heb echt hele moeilijke momenten gehad en vaak gedacht dit trek ik niet meer,maar heb het op wonderbaarlijke wijze toch volgehouden,met een hoop steun van de meiden hier op het forum. En zo blij dat ik het heb volgehouden,nu is het alleen nog maar heel makkelijk. Ruim 5 maanden minimaal 20 voedingen en nu zit hij rond de 4 a 5. Wat betreft het aankomen,daar weet ik helaas geen antwoord op. 300 gram in 5 dagen is enorm goed. Ik zou het gewoon even aankijken hoe het de komende week gaat. 90 gram aankomen in een week is in principe al voldoende. Wat betreft het koud hebben.....Justin is een enorme koukleum en bibberd al als ik hem een schone luier moet aandoen. Zou me daar niet teveel zorgen om maken Kan alleen maar zeggen:" "Hou vol meid,je doet het hartstikke goed!"
Mischien eens een lk laten meekijken ? Niet aankomen kan verschillende oorzaken hebben: teveel/te weinig melk, niet goed aanleggen waardoor het lijkt of je kindje drinkt maar eigenlijk niet zo is. Je kindje moet te veel moeite doen om zich warm te houden. Ik zou echt iemand laten meekijken. Want idd zo lijkt het mij niet vol te houden en ook niet verstandig. Hier kun je een lk IBCLC zoeken bij jou in de buurt http://www.nvlborstvoeding.nl/
Mijn vroedvrouw is LK en heeft haar kindje 2 jaar gevoed ze komt 2 keer in de week en is wel heel erg tevreden over het aanleggen ed maar dank je voor de tip
Oke ! Altijd goed om goede hulp te hebben. Ik hoop dan dat zij je kan helpen want ik zou zo niets weten.
Is het geen optie om tussendoor te kolven en dit tussendoor te geven in fles maar dan wat aangedikt met bijv. jbpm? zodat de kleine wat meer moeite moet doen wat moeier wordt en daarna misschien wat langer verzadigd-moe is zodat jij ook even rust hebt, waarna je het straks als er wat meer ritme in zit (als dat op die manier lukt) weer volledig op kunt pakken? als kinderen gevoed met bv minimaal 200 gr per 4 wkn aankomen is dat genoeg heb ik begrepen, die van jou is in 5 dgn tijd 300 gr. aangekomen dus daar ligt het volgens mij niet aan. Misschien dat de borstvoeding toch nog niet volledig op gang gekomen is? of de kleine drinkt zo snel dat hij vol zit en verteerd de bv gewoon ontzettend snel (vandaar de optie van indikken) succes in ieder geval ik zou het zo ook echt niet weten, zeker niet als de lactatiedeskundige ook geen tips heeft of weet waar het aan kan liggen?
Nou, heftig voor je zo zeg! Knap dat je het volhoudt en zoveel voor je kindje overhebt. Het lijkt mij dat je VK er wel eens gelijk in zou kunnen hebben om wat meer ritme aan te brengen. Als je kindje de hele dag bij jou op schoot is, krijgt hij continu prikkels en is het misschien ook moeilijk voor hem om tot rust te komen en daarna weer flink te drinken. Ik heb zelf veel gehad aan het boekje van Ria Blom (regelmaat geeft rust). Ik weet dat niet iedereen er fan van is. En ik ben er geen voorstander van om lang te laten huilen. Maar het ritme op zich vond ik goed werken. Je leert naar mijn idee beter de huiltjes van je kindje herkennen; is het honger of moe? Veel sterkte met alles en laat je ons horen hoe het verder gaat?
nou het ging gister al een stuk beter....meneertje heeft zijn duimpje ondekt hahaha in de ochtend tot 2 uur liet hij steeds 2,5 uur tussen een voeding en dronk dan ook echt goed lag even rond te kijken en als ik hem te slapen legde zocht die zijn duimpje en was tevreden om 4 uur heeft hij wel een huilbui gehad van een uur niet te troosten wat erg vervelend was maar waren wsl krampjes of gewoon een huilbui moet kunnen na het avondeten heeft hij weer 2,5 uur geslapen wel in zijn wiegje boven in plaats van beneden bij ons want alle drie de andere kids waren behoorlijk luidruchtig waardoor hij toch gestressed eruit zag en wat bleef mekkeren in de avond heeft hij om 20.30 gedronken om 21 uur en om 21.15 nog eens en hij werd niet tevreden en ja....ik heb mijn man hem 30 cc kv laten geven :s maarrrr meneer was heel tevreden en lachte zelfs en heeft geslapen tot 24.30 waarna hij na 1 borst gedronken te hebben doorsliep tot 5,30 probeer het nu gewoon op die manier....vooral in de avond als ik merk dat die nergens meer tevreden mee is en toch honger heeft hem 30 cc te geven en als het wel goed gaat niks (vraag en aanbod werkt dus niet kwa avond want 4 weken de hele avond aan de borst en nog niet genoeg hebben lijkt me niet echt dat het dan lekker werkt) het was in ieder geval een heerlijke dag gister
Hi Steffie! Wat leuk dat je even laat horen hoe het gegaan is. En wat heerlijk voor je dat het beter ging! Veel succes verder met je kleine mannetje. Knap, hoor, zo met 4 kidz..... Respect!
Agossie....ik leef met je mee. Wat moet dit zwaar voor je zijn. Knap van je dat je doorzet, en dat de vroedvrouw je kan steunen. Duimpje kan helpen, soms een speentje, het kan troost bieden en jou wat rust. Voel je niet schuldig t.o je andere kindjes, beter kwaliteit tijd dan kwantiteit tijd.. Ik heb mijn zoontje ook in het begin wel eens een klein beetje kv gegeven zodat ik zeker wist dat er wat inzat bij hem en ik wat rust had, wat ook weer op hem oversloeg ( de rust dan he)... Opeens kan het tij keren en ben je blij dat je hebt doorgezet.