Hi meiden, Ik ben nu 6 weken zwanger, heel erg blij natuurlijk, begrijp me niet verkeerd maar ik voel me zo naar soms, ik heb allerlei kwaaltjes, vooral heel moe en heel prikkelbaar, mijn vriend wordt er echt gek van, we hebben echt heftige ruzies omdat ik zo vreemd reageer op alles, ik moet om alles huilen, wordt om alles boos, de hormonen gieren door mijn lijf en ik kan ze niet de baas! Als je 6 weekjes bent, heb je nog geen buikje ofzo, dus ik kan het gewoon allemaal niet plaatsen, ik voel me raar maar er is niks te zien en moet nog zoooo lang wachten op de echo, dan heb ik het gevoel weer dat het niet goed zit, dat er geen hartslag te horen is ofzo, allerlei rampscenario's...ben heel erg onzeker! pfff, ik moest het even kwijt hoor, ik hoop dat er meerdere meiden zijn die hier last van hebben... Veel liefs van Jojo
heel herkenbaar hoor!Probeer het gewoon los te laten en ervan te genieten, wanneer heb je de 1ste echo?Dan wordt het ineens veel tastbaarder, als je je echt heel veel zorgen maakt of alles wel goed zit of het gewoon echt geen plekje kan geven nog, overleg dan eens met de vk sommige willen dan wel eens schappelijk en je 1 of 2 weekjes eerder laten komen.Succes en gefeliciteerd
In het begin was het voor mij ook erg wennen en ook voor mijn man. Het ene moment was ik verschrikkelijk woedend en het andere moment weer intens verdrietig. Mijn man kon daar eerst niet zo goed mee omgaan (dat is te begrijpen natuurlijk), maar nu begrijpt ie het helemaal. Moet wel zeggen dat het stukken minder is. Ben wel erg emotioneel, maar niet echt meer geeirriteerd etc. Gewoon even er doorheen en ga een gesprek aan met je partner over hoe je je voelt en dat je jezelf helaas niet altijd onder controle hebt nu. Zeg hem ook dat hij je gewoon even moet laten gaan als je in zo een bui bent. Wat betreft die doemscenario's, ja bij zit er ook altijd in mijn achterhoofd dat er nog van alles kan gebeuren. Maar je kan niets anders doen dan afwachten, hopen en vertrouwen. Succes meid
Heel herkenbaar.. Af en toe kan ik dingen zo brengen dat het vet chago er uit komt.. maar bedoel het eigelijk niet zo.. Het hoort er nu eenmaal bij. Ook ben ben ik erg emotioneel kan om alle kleine dingentjes huilen hahaha niet leuk meer maar goed.. Ook dat hoort er bij he.. Sterkte..
bedankt voor jullie reacties's, ben heel blij om te lezen dat het niet aan mij ligt allemaal, ik ga proberen er van te genieten, ik heb inderdaad al een aantal keer een goed gesprek gehad met mijn partner, hij begrijpt het allemaal wel en is heel begripvol alleen hij kan niet begrijpen dat ik het niet in de hand kan houden, als ik dan bijvoorbeeld dan zo reageer dan zegt hij, je kunt toch ook normaal antwoord geven? hahah dat is nu juist het probleem, kan er niks aan doen! Hij heeft al 2 kinderen maar toen zijn ex zwanger was toendertijd, had hij een cafetaria en was hij bijna nooit thuis dus hij heeft dit helemaal niet meegekregen en voor hem is het dus ook nieuw. Goh het is wel moeilijk allemaal, ik heb trouwens 18 december mijn 1e echo, de dag erna ga ik voor 3 weken naar Thailand toe, ik hoop zo dat we met een gerust gevoel daarnaar toe kan gaan, en dan zal het ongetwijfeld een stuk beter gaan, geen werk, geen huishouden, alleen maar rusten en genieten! Kan niet wachten, ik ben dan trouwens 9 weken, dan zal er wel wat te zien zijn toch op de echo? Liefs Jojo
Die zie je nu pas echt opkomen. Maar nog best bescheidden. Had het nog niet aan een schoonzus van me verteld en die zag me, keek naar me buik en zei toen...Ben je zwanger? Dus blijkbaar is het wel zichtbaar... Eerder kreeg ik wel een buikje van mn darmen,...
Nee jho, Je bent pas 6 weekjes. Heel zelden komt het voor dat mensen met 6 weken al een buik hebben. Je krijgt pas echt een buikje als je de 4 maanden gepasseerd bent meestal. Sommige wat eerder, sommige wat later... Het ligt er ook aan of je het kindje naar achter of voor draagt en of het je eerste zwangerschap is. Meestal als je vaker zwanger bent geweest krijg je sneller een buik.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben nu ruim 10 week en heb al een echt buikje. Ook 2 vrriendinnen van me die zwanger waren waren heel snel al dikker. De ene persoon groeit heel snel de ander pas heel laat. Maar heel herkenbaar. Het ene moment vrolijk, dan heel prikkelbaar en op het andere moment huilen huilen huilen hahaha. Hormonen he! Hoort er allemaal bij.
aha het is gewoon heel verschillend, nou ja 6 weken is ook nog geen 10 weken natuurlijk dus wie weet heb ik dan ook wel een buikje! We gaan het beleven.... Liefs
Ja ik gaf ook aan dat het verschilt en dat sommige wat vroeger of later zijn. En ik had ook meer ene buik in me gedachte die echt opvalt. Want er zijn uitzonderingen, maar de meeste mensen hebben nog geen echte buik rond die periode.