man en vrouw tegelijk naar het ziekenhuis?

Discussion in 'Zwanger worden' started by gewoon Sanne, Mar 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

Jan 6, 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Hoihoi,
    mijn man begon zich, om bepaalde redenen, na ronde 7 onzeker te voelen over de kwaliteit van zijn zwemmertjes en wil die voor de zekerheid laten testen. Hij heeft toen tegen zijn huisarts gezegd dat we bijna een jaar bezig zijn (eigenlijk 8 maanden inmiddels).
    Hij heeft toen wel een verwijsbrief gehad, maar hierbij werd gezegd dat het gebruikelijk is dat je met z'n 2-en een afspraak maakt voor verder onderzoek. We hebben verschillende huisartsen, dus hij had het verzoek gehad dat ik ook zsm naar de huisarts moest, omdat ze dit in het ziekenhuis toch zullen vragen.
    Is dit idd zo?
    Het verdient niet helemaal de schoonheidsprijs ( :oops: ) en we zullen denk ik uiteindelijk toch wel nog zo'n 3 maanden wachten, tot we echt bijna een jaar bezig zijn (mocht het dan nog niet raak zijn), maar ik vroeg me af hoe dit in de praktijk werkt.....

2. Ibas

Ibas Bekend lid

Mar 23, 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    In mijn ervaringen kan de man gewoon alleen naar het ziekenhuis. Bij mij was het zelfs zo dat ik uiteindelijk alleen met 'het potje' in mn binnenzak warm tegen mijn lijf het ziekenhuis in kwam. Afgegeven bij het lab en een paar dagen later een (in ons geval) goed resulaat te horen krijgen.

Maar miss dat er andere ervaringen mee zijn.

Succes.

Groetjes

3. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Wij moeten wel met z´n tweetjes naar de gyn. Het zaad van mijn vriend is al via de huisarts onderzocht, dit was prima, maar we moeten evengoed met z´n tweetjes. En ik zou me echt niet zo druk maken hoor dat je nog maar 8 maanden bezig bent, weten zij veel hoe lang je al bezig bent, ik zou gewoon gaan.

4. Ibas

Ibas Bekend lid

Mar 23, 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Ja ik zou ook zeker die 4 maandjes erbij 'liegen'. Een beetje overdrijven mag dan best wel hoor ;)

5. Einneh

Einneh Fanatiek lid

Mar 2, 2009
    4,581
    0
    0
    Friesland
    Ik na ongeveer 7 maand voor het eerst bij de gyn geweest omdat mijn cyclus niet op gang kwam. Toevallig was mijn mannetje mee (had geen zin in cursus :) ), achteraf was dat maar goed ook want het was gebruikelijk om meteen zowel man en vrouw "na te kijken". Maar het gan zijn dat dan ziekenhuis afhankelijk is hoor!

6. yeira

yeira Lid

Mar 1, 2009
    94
    0
    0
    Psycholoog/coach
    Rotterdam
    Mijn mannetje en ik hebben niet dezelfde huisarts. Maar mijn eigen huisarts heeft geregeld dat hij zijn zwemmers kan laten onderzoeken.
    Als we daar de uitslag van hebben dan gaan we samen naar mijn huisarts om de uitslag te bespreken en te bepalen of ik naar de gyn. wil.
    Wij zijn nu 8 maanden bezig, maar mijn huisarts vond het helemaal niet vreemd dat ik langskwam omdat het zwanger worden niet lukt. Hij gaf zelfs aan dat ik ook eerder langs had mogen komen :confused:

7. Nisa

Nisa Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    2,007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ik heb ook vaker gehoord dat je vragen om met zn tweeen te komen

8. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Mijn man moest zijn zaadjes inleveren nadat we met z'n 2en op gesprek waren geweest. Maar er was wel een reden dat we een afspraak hadden. We waren al meer dan een jaar bezig, en mijn cyclus was niet oke. Ik vind het eigenlijk wel een beetje ver gaan om 4 maanden er bij aan te liegen als je cyclus etc gewoon in orde zijn. Zo maak je het wel extra belastend voor je zelf? Een jaar proberen is eigenlijk niet abnormaal...

9. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    Mijn man is nog nooit mee geweest voor onderzoek, zijn zwemmertjes zijn onderzocht en die zijn goed.
    Ik denk wat zijn huisarts bedoelt is dat er eerst bij jou wat dingen onderzocht kunnen worden, normaal gesproken vallen die onderzoeken samen met zaadonderzoek.
    Dit zullen dingen zijn als bloedonderzoek en kijken hoe je cyclus is.

10. lisje18

lisje18 Actief lid

Jan 8, 2009
    424
    0
    0
    hoi toen ik 18 maanden gestopt was met de pil ben ik naar HA gegaan en gezegt dat het maar niet lukt mijn ha vertelde mij ja 90% van de vrouwen is binnen 2 jaar zwanger zei heeft mij en mijn vriend toen een aantal vraagjes gesteld over gezondheid enz nou niks bijzonders waardoor ik niet zwanger zou kunnen worden wij zijn toen doorverwezen naar de poli fertiliteit en de eerste afspraak moesten wij samen komen hij moest zijn zaad inleveren en daarna moest ik alleen steeds terugkomen voor echo's enz afgelopen week moesten wij weer samen komen voor de uitslagen oja en mijn vriend heeft ook een andere dokter en had ook geen verwijzing gekregen alleen ik

liefs lisje

11. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Hallo,

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met vragen over het eerste gesprek bij de gyn. Wij hebben 16 april onze afspraak. Nu kan ik mijn man zeggen dat het mogelijk is dat hij dan al moet afgeven. Krijg de vrouw dan ook en onderzoek of is dat later?
    Wij zijn nu een jaar bezig. Volgens de HA is mijn cyclus na de ovulatie niet stabiel en daarom hebben we de doorverwijzing gekregen. Zoals hij zei: Even laten nakijken, een pilletje en dan is het goed.

Groetjes

12. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Wij hebben allebei dezelfde huisarts. Zijn samen naar de huisarts geweest. Ik had zelf al 3 maanden temperatuurlijsten bijgehouden. De huisarts heeft die bekeken en aan de hand daarvan zag hij dat ik een ovulatie had. Deed ook al ovulatietesten, dus dat wist ik.

Huisarts liet eerst het zaad van manlief controleren. Afhankelijk van die uitslag hoe of wat verder.

Als zaad niet goed was werd het uroloog van manlief
    Bij wel goed zaad de gyn voor mij.

Zaad was niet goed, dus werd de uroloog. Zaad weer op orde gekregen hopen we, nu 3 maanden weer zelf proberen en als het dan niet gelukt is wordt ik alsnog doorverwezen naar de gyn.

Maar het verschilt per huisarts hoe of wat ze doen hoor.

13. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

Jan 6, 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Hoe krijg je dan volgens de geleerden het zaad weer op orde?
    Ben ik wel benieuwd naar. Ik heb wel gelezen dat het zaad slechter wordt als de man bv overgewicht heeft, rookt, drinkt etc.
    Zijn er nog andere opties om de kwaliteit te verbeteren?

14. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Ook wij hebben dezelfde HA. Met mijn afspraak is mijn man meegegaan, omdat hij toch een vrije dag had.
    Ik heb ook temp.kaarten bijgehouden waaraan de HA zag dat ik na de ovulatie niet helemaal stabiel ben. Ook ik gebruik ovultatietesten. Meer voor de duidelijkheid.
    Mijn man kon zijn zaad al laten nakijken, maar de HA vond het prettiger om alles in hetzelfde ziekenhuis te laten plaatsvinden.

15. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @gewoon sanne

Mijn man had een ontsteking. Hierdoor had hij witte bloedlichaampjes en eiwitten in het sperma zitten. Hij plast te weinig op een dag en daardoor een ontsteking. Door de onsteking gaat het zaad klonteren. Na een anti-bioticakuur was het verbeterd, maar niet weg. Nu aan de ontstekkingsremmers, als ik zwanger ben nog een maandje doorslikken en dan mag hij stoppen. Bij een volgende zwangerschap weer beginnen.

Door de onsteking zaten er antistoffen op het zaad.
    En dan lukt het dus niet om zwanger te worden

16. Wondertje

Wondertje Fanatiek lid

May 7, 2006
    1,167
    0
    0
    zuid holland
    zijn er ook dames die alleen gaan?
    alleen als er dan aangegeven word dat man mee moet de man mee gaat.

17. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    @ Wondertje
    Ga jij dan alleen?
    Ik vind het prettiger dat mijn man meegaat. Ook omdat hij dan het proces vanaf het begin meemaakt.

18. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Wat ook goed is voor de zwemmers van je man is vitamine C slikken en Zink tabletten.

Onze eerste afspraak zijn we samen geweest, ondanks dat mijn cylcus zeer onregelmatig was moesten we toch eerst een jaar wachten.

Bij een eerste afspraak worden er vragen gesteld, krijgt de man een potje mee en de vrouw een inwendige echo, bloedonderzoek en soms een uitstrijkje.

In principe ben ik het met Melisa eens dat jullie veel te snel voor onderzoek gaan, wacht het eerst even af tot je een jaar bezig bent.

Als je toch perse wil zou ik samen gaan. Want stel je man gaat alleen en zijn zwemmers zijn prima, jullie gaan weer proberen en achteraf blijkt er iets met jou te zijn dan heb je tochh spijt dat je dat niet eerder na hebt laten kijken.

Veel succes!

19. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik zou alleen alleen gaan als je man echt niet kan. Twee horen meer dan een en het is toch iets wat je samen doet vind ik.

Wij gaan altijd samen. Ik ga wel alleen als ik moet bloedprikken of een FM krijg, dan sta ik toch zo weer buiten en dan vind ik het niet nodig dat mannetje vrij neemt van zijn werk. ;)

20. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Wat is veel te snel? Wij zijn een jaar bezig en dit is ter controle. Dan weet je tenminste of er iets is en wat er ev. aan gedaan kan worden.

Share This Page