Onzeker

Discussion in 'Zwangerschap' started by elmo28, May 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

Apr 11, 2009
    2,803
    0
    0
    Goedemiddag allemaal,

Ik ben zwanger van mijn derde kindje!
    Ik ben dus superblij maar ook des te onzekerder.
    Drie vrienden/kennissen van mij hebben in de afgelopen paar maanden een miskraam gehad,
    1 ervan heeft zelfs eerst het hartje zien kloppen.

Ik was de vorige zwangerschappen me er wel bewust van dat het fout kon gaan maar nu ben ik er gewoon echt bang voor.

En dat terwijl het voor mijn gevoel wel gewoon goed zit. Heel dubbel dus.

Ik heb echt zoiets van wat is het naief om te denken dat je zomaar drie gezonde zwangerschappen kan hebben.

Ik krijg 14 mei de eerste echo. dan ben ik waarschijnlijk 8 weken en 4 dagen.
    Ik ben er erg bang voor.
    Zijn hier meer mensen met dit gevoel?

2. gezinnetje

gezinnetje Actief lid

Dec 11, 2008
    164
    0
    0
    gelderland
    hoi meisss

vandaag me eersten echo gehad ben 6 weken 3 dagen
    het hartje klopten mooi net een knipperlichtje zo klein de gyn zei dat je dan nu zo weinig kans hebt op een miskraam, tuurlijk blijft de kans er wel maar deze is echt heel klein maak je niet teveel zorgen dat deed ik ook het komt wel goedd
    stom he dat je toch na al die zwangerschappen toch weer zo druk maakt.....
    dit is mijn 4 den zwangerschap !!!
    succes met de echo en het komt wel goed meid!

3. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Ik heb het ook hoor, nou is dit wel mijn eerste zwangerschap, maar ik kan me heel goed voorstellen dat die onzekerheid er nog steeds is tijdens een derde zwangerschap! Ik heb toevallig ook op 14 mei mijn eerste echo, en ik ben ook heel bang inderdaad dat het niet goed zal gaan, want in mijn ogen is het niet vanzelfsprekend dat het sowieso wel goed zal gaan. Maar toch is het denk ik beter voor jezelf en voor de baby om positief te blijven!!

Succes de 14e! :)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij kunnen zonder IVF ICSI geen kindjes krijgen....de aanloop naar een zwangerschap is hier dan ook extra beladen.
    Als het dan gelukt is (nu zwanger van 2e kindje) ben je weer des te banger dat er iets fout gaat met het wondertje waar je zo voor hebt geknokt.
    Angst is denk ik iets waar elke zwangere vrouw last van heeft, de een meer dan de ander.
    Probeer de rust in je hoofd te bewaren...je kunt er zelf nu niks meer aan doen (hoe machteloos dat juist ook voelt).
    Probeer te genieten...juist omdat het de 3e is er een grote kans dat je dit voor de laatste keer meemaakt ;)

In ieder geval van harte gefeliciteerd en op naar een mooie zwangerschap en bevalling.

Elmo

5. Wendy123

Wendy123 Actief lid

Mar 26, 2009
    109
    0
    0
    Visagist en gezischtsverzorgende maar nu vooral ma
    Ergens in Nederland
    ik weet het klinkt makkelijk gezegd dan gedaan, maar probeer het echt los te laten dat gevoel.
    ook ik was natuurlijk bang (op de een of andere manier bij deze beebie meer als bij justin) maar heb het wel van me af gezet.
    en op de een of andere manier is me dat wel gelukt en prompt was ik toen ineens die magische 12 wkn voorbij!!! vieeeeuw ... maar goed ook na die 12 wkn kan het natuurlijk nog mis gaan.
    dus als het mis moet gaan dan kan dat ook wel vlak voor de bevalling of dat ze wat vinden met de 20 wkn echo.
    maar zo moet je niet denken.
    blijf positief!!! ook jij komt die eerste paar prille weken door! en hoe meer je je er mee bezig houd, hoe onzekerder je zelf wordt.
    ga er makkelijker en nuchterder mee om, dan zal ook je zwangerschap vlotter en zorgenloos verlopen. (dat is mijn ervaring namelijk)

succes meid! en veel sterkte!
    en ik wens je een fijne zwangerschap toe.

kus
    Wendy

6. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

Apr 11, 2009
    2,803
    0
    0
    Hoi,
    '
    Bedankt voor jullie lieve berichtjes.
    Ik heb mijzelf voorgenomen dat ik nog mag zenuwen tot de eerste echo a.s. donderdag en als die goed is ik er voor de volle 100 procent van ga genieten :)

Ik ben voor de eerste zwangerschap bijna 6 jaar bezig geweest en na de 6e IUI behandeling was het raak.
    Toen had ik heel erg het gevoel van oke ik wordt moeilijk zwanger maar als het zit dan zit het. en ik kreeg de echo met 7 weken en 4 dagen en ging probleemloos de zwangerschap door.

Na de bevalling van Renée gaf ik borstvoeding en ben ik niet ongesteld geworden, op een gegeven moment was ik zo ontzettend moe dat mijn man zei doe eens een test.
    Wat denk je..... positief!
    Ik gelijk een echo gekregen en toen was ik al ruim negen weken zwanger en was Nikki blij aan het springen in mijn buik. daarna geen echte angst meer gehad.

Dus nu ook het voornemen na een goede echo volop genieten :D
    Mijn lijf kent het truukje dus laat ik daar maar op vertrouwen.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vraagje: en nu weer spontaan zwanger dan?
    Jeetje!
    Zo duurt het 6 jaar en zo heb je er straks 3!
    Gefeliciteerd hoor!
    Elmo

8. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

Apr 11, 2009
    2,803
    0
    0
    We wilden het eigenlijk in eerste instantie bij twee houden, maar ik dacht dat ik zwanger was door de pil heen.
    Dus een test gedaan en die was negatief.
    Dit vonden we eigenlijk heel jammer dus toen dachten we van wie houden we voor de gek?
    We gaan gewoon lekker voor het grote gezin wat we vroeger altijd wilde.
    De drukke periode van het eerste jaar gaat altijd weer voorbij.
    Dus ik ben gestopt met de pil en ging met ovulatietesten aan de gang.
    De tweede maand was het raak! ongelofelijk toch?
    Dus ik ben echt super blij.
    Voor sommige mensen in onze omgeving kwam het erg rauw op hun dak omdat ze echt dachten dat we het bij twee wilden houden.
    Maar ja niets zo veranderlijk als de mens.
    En tenslotte was ons eerste idee een groot gezin. alleen toen we twee kleintjes hadden die erg veel aandacht vragen gingen we twijfelen.
    Maar ik ben blij dat we weer om zijn naar onze eerste keus.

Groetjes

9. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Hai,

Ook ik herken het heel erg en ik word af en toe helemaal gek van mezelf. Ik heb ook veel te veel gelezen over wat er in het begin allemaal mis kan gaan. Mn collega heeft in korte tijd ook 2 mk gehad in de 8e week.

5 mei heb ik de kleine spruit gezien en het hartje klopte goed. Ik ben wel iets meer gerust, maar het blijft spannend. Maar is het echt zo dat je minder kans hebt op een mk als het hartje goed klopt????

Hopelijk zijn we met zn allen snel minder bang!

Liefs

10. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

May 9, 2008
    201
    0
    0
    ik denk dat dit gevoel altijd wel een beetje blijft, ik dacht nou dit is alleen de eerste 12 weken maar ik vind het nog steeds wel een beetje eng..het ligt er eigenlijk alleen aan laat je het je leven beinvloeden...of ga je er ook van genieten...
    maar ik snap dit gevoel heel goed..de eerste 12 weken blijven het spannends..

heel veel succes iedereen!

groetjes vivian

11. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

Apr 11, 2009
    2,803
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben zo blij.
    Van de personen om mij heen die een miskraam hebben gehad kwam vandaag een vriendin vertellen dat ze weer zwanger is.
    Ze is dan ongeveer een maand na mij uitgeteld!!!
    Ik ben zo ongelovelijk blij voor hun!!!!!!!!!!!!

Ik heb helemaal happy!

Om de een of andere reden ben ik nu ook minder bang voor de echo.
    Misschien had ik me anders een beetje schuldig gevoeld als de echo goed was ofzo (weet ik veel een mens zit raar in elkaar)

Sorry voor dit bericht ineens tussendoor maar ik moest het even kwijt.
    Jippie!!!!

12. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Hoi!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Volgens mij is het best normaal om je zorgen te maken over je (ongeboren) kindje.
    En ook ik had de zenuwen ondanks dat ik het gevoel had dat het wel goed zat.
    Ik had de zenuwen voor de 20 weken echo omdat een collega van mij haar kindje heeft verloren. Ze kwamen er bij de 20 weken echo achter dat het kindje niet levensvatbaar was.
    Je word dan even met je neus op de feiten gedrukt en dat kan hard aankomen. Ik had tegenover haar ook best een schuldgevoel. Waarom zij niet en ik wel?
    Daar kun je niks aan doen.

Wel fijn dat die vriendin nu toch zwanger is!
    Geniet van je zwangerschap!

13. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

Apr 11, 2009
    2,803
    0
    0
    Woehoe!!!!!

Een lekker springend kindje gezien op de echo.
    8 weken en drie dagen.
    Zat er dus maar 1 dag naast.

Heerlijk.
    Ik krijg wel met de 30 weken en 36 weken extra groeiecho's.
    Omdat mijn jongste dochter zo'n reusje was.
    Ik ben zoooooo blij!!!!!

Morgen lekker op vakantie.
    Jippie! vieren dat alles goed zit.

Groetjes!!!

14. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    GEFELICITEERD!!!

Fijn zeg dat alles goed is!
    Geniet ervan.

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik kan alleen maar zeggen......succes meiden met het aftellen naar de 12 weken.
    Die eerste 12 weken gaan zo onwijs langzaam voorbij maar neem van mij aan, als die eenmaal over zijn en je gaat genieten vliegen de weken om.
    Ik zit nu af te tellen tot mijn verlof in gaat en dan nog tot de bevalling.

16. spacey

spacey Lid

Jan 29, 2008
    81
    0
    0
    account-manager
    geldrop
    Oef ik heb jullie gevonden!! Ik ben wel al wat verder als de meeste hier maar ik word ineens overbeladen met een onzeker gevoel door enge verhalen. Ik ben nu zo aan het wachten totdat ie er is en dan pas kan ik mezelf weer kan gerust stellen. Tja en waarom ze het net nu tegen mij vertellen......... heeft iemand hier nog meer last van??

Share This Page