Ik lees bij het topic vroeg/laat indalen vroeg /laat bevallen? dat er best veel zijn waarbij de kleine niet was ingedaald voor de bevalling. Nu heb ik wat vraagjes. Bij mij ligt de kleine al weken met zijn koppie naar beneden, maar is nog niet ingedaald. Nu krijg ik maandag een echo om te kijken of daar een reden voor is, of de placenta ervoor ligt bv. De vlos gaf aan dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar mochten vliezen breken ik wel meteen moet gaan liggen om te voorkomen dat de navelstreng ervoor zakt. Hebben jullie ook een echo gehad en was er een reden voor het niet indalen? Zijn jullie vliezen als eerste gebroken waardoor je snel moest liggen? En hoe gaat een bevalling met een niet ingedaalde baby duurt dat veel langer? Alvast bedankt voor de reacties!
Ik ben morgen 37 weken en hier is ie ook nog niet (helemaal) ingedaald...de vk zei dat ik me er geen zorgen om moest maken maar dat ik wel moet bellen als nu mn vliezen zouden breken... Dus ga ik maar op haar woord af...haha! Nou moet ik zeggen dat ie wel een een beetje is ingedaald hoor...maar nog niet volledig!
Bij mijn vorige bevalling is Roos 2 dagen van tevoren ingedaald, ik hoefde dus niet te gaan liggen als mijn vliesen zouden breken, maar de bevalling begon met weeen. Ik heb geen echo gehad in de weken ervoor
nr 1 was helemaal niet ingedaald voor bevalling.. ze dachten toen dat mijn bekken te nauw zou zijn en ik had afspraak in zh voor keizersnede. dag erna braken mijn vliezen.. ik moest naar ziekenhuis toen.. en tijdens de weeen is mijn zoon alsnog ingedaald en ik kon gewoon bevallen. vanaf moment van vliezen breken tot bevalling was net een uur of 7
Ik heb met 39 weken ook een echo gehad. De kleine lag al weken met zijn hoofd de goede kant op, alleen niet in mijn bekken. De mevrouw die de echo deed zei al dat ze lang niet alles kunnen zien. Dat ze eigenlijk alleen kunnen oordelen of er niks voor zit, of dat het hoofdje te groot is. Het bekken kunnen ze niet goed meten, daarvoor moet je een MRI of CT. En dat is wel erg veel werk. In ons geval was het hoofdje groot, maar binnen de lijntjes. En verder geen bijzonderheden. Bij 41 weken was hij nog niet ingedaald, en op 41+1 bevallen. Het hoofdje was wel flink, maar inderdaad net binnen de lijntjes van normaal. Er is wel een vacuumpomp gebruikt om hem eruit te krijgen. Hij had het moeilijk binnenin, en moest dus snel geboren worden. Ik had dus geen tijd om rustig te persen. Het heeft mij een totaalruptuur bezorgd. Maar of de hoofdomtrek nou echt de enige oorzaak is, is maar de vraag. Het heeft waarschijnlijk net zoveel te maken met de snelle vacuumbevalling, en het was ook nog eens de eerste.
mijn dochter was ingedaald rond week 34 en met week 36 weer niet en heb in week 39 weëen gekregen (heb er trouwens 49 en n half uur over gedaan) en toen ik 30 uur bezug was had ik 7 cm ontsluiting en 2 uur later had ik ineens 5 cm ontsluiting dus madame was terug gekropen terwijl ik aan de weëen versterkers lag en midden in n weëenstorm zat! ja dan zakt je de moed wil in je schoenen hoor!