Zelf baarmoeder voelen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lynd, Jul 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lynd

Lynd Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    1,119
    0
    0
    #1 Lynd, Jul 10, 2009
    Last edited: Jul 10, 2009
    Hallo!
    Ik heb een vraagje over het zelf voelen van de baarmoeder. Ik heb op dit forum al gelezen dat je liggend boven je schaambeen moet voelen naar een hardere rand of 'rubberen bal'. Dit is mij nog nooit gelukt (ben nu 13,5 weken en moet al zwangerschapskleren aan, dus heb al een flink buikje).
    Echter, als ik 's ochtends in bed lig, voor ik naar de WC ben gegaan, voel ik vanaf mijn navel naar beneden een harde grote bobbel, die echter niet in het midden ligt, maar flink naar de rechterkant hangt. Ik ben er zeker van dat ik dit nog nooit gevoeld heb, en elke ochtend voel ik het weer. Na het plassen is het weg. Het is niet de blaas, want als ik erop druk voel ik geen extra aandrang, maar wel als ik boven het schaambeen druk (op wat dus waarschijnlijk mijn blaas is). Ik heb gelezen dat je blaas de baarmoeder omhoog drukt, maar kan de baarmoeder wel scheef in je buik liggen? Heb nog nooit een vrouw met een scheve buik gezien? Of corrigeert dit zich later?
    't Is niet zo'n urgente vraag, maar vind het toch leuk om te weten!

Bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het is inderdaad lastig om bij jezelf de baarmoder te voelen, als je ruim 13 weken bent komt ie wel boven je schaambotje uit. Het kan inderdaad dat ie wat scheef ligt, zeker in het begin en zeker na een nacht met volle blaas. Dat corrigeert zich vanzelf.

Mirjam

Share This Page