ff vraagie..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moon30, 25 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ff vraagie tussendoor..

ik heb nu al zoveel meiden gehoord die met ongeveer 8 weken een echo kregen.. hoe kan dat? ik mag pas met een week of 12..
    en 10 jaar geleden met mijn eerste kindje was dat ook pas met 12 weken.
    ik zou ook heeeeeeeeeeeeel graag eerder een echo willen. al is t alleen maar om echt te geloven dat ik zwanger ben, zodat ik me niet meer zo druk maak..

hoe zit dat??????????????

2. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    o denk dak m bij de verkeerde onderwerpen geplaatst heb sorry maar ik kijk ook altijd alleen maar hier..
    misschien kan iemand m plaatsen waar ie wel hoord??

3. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Volgens mij is dat bij iedere verloskundige anders. Ik kreeg ook een 12 weken echo. Wij dachten al 12 weken te zijn, maar dat bleken er 9 te zijn. Dus kregen we er 3 weken later weer eentje.

Mijn collega kreeg na 8 weken een echo.

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik kreeg het pas met 11 weken. maar dat kan ook komen omdat ik pas met 8 weken de v.kundige had gebeld, 2 weken nadat ik wist dat ik zwanger was

5. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Ik kreeg er zelfs 1 met 6 weken, 1 met 8 weken (omdat ik dacht dat het mis was en me helemaal gek maakte dus dat heb ik zelfs buiten mijn eigen vk gedaan), met 9 weken, met 12 weken en 20 weken, 26 weken en de laatste 34 weken :D hihihihi heerlijk zoveel echo's, waarschijnlijk is het bij mij zoveel omdat mijn vk ook een eigen echopraktijk in 1 heeft.

Ik zou het gewoon vragen hoor, ik vind dat als je dat wilt je er gewoon recht op hebt! Succes!

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je krijgt alleen een vroege echo als er een medische reden is, denk aan een eerdere miskraam of diabetes ofzo. Je krijgt het niet zomaar eerder hoor. Ik kreeg mijn eerste echo ook pas bij de 12 weken echo omdat er geen aanwijzing was om een eerdere te krijgen.

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Meestal doen ze een termijnecho rond de 10-12 weken,maar als je vk eigen apparatuur heeft, dan kan het al eerder! Of bij medische indicatie....

8. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ik heb met 9 weken de eerste echo gehad omdat ik vorig jaar mei een MA heb gehad, vruchtje was al dood met +/- 7 wkn. en kwam er pas achter met 12 wkn. dit zou dus een reden kunnen zijn voor een vroege echo! Bij ons doen ze de eerste echo "normaal gesproken" tussen de 10 en 12 weken, ligt er een beetje aan bij welke vk je bent!!!

Liefs Nelleke

9. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Hi meiden,

Niet stom bedoelt hoor, maar wilde jullie zelf met 10-12 weken je eerste echo of kon dat bij jullie vk alleen dan pas?

Mijn vk wilde namelijk ook zelf graag met 6 weken al, ookal was het een korte echo en vrij weinig te zien, ze keken al of het hartje klopte, of het om 1 of meer gaat en of het dus goed in de baarmoeder zit. Bij mij zei ze ook meteen dat het bij mij om een goede intacte zwangerschap ging, ik vond het echt heel erg prettig hoe dat is gegaan en ik vind eigenlijk dat het normaal moet zijn met 6 weken, ookal is de kans er nog op een mk die is er ook nog na 10 weken ookal is die dan veel kleiner, maar ik heb toch meer van mijn eerste weken kunnen genieten omdat ik zoveel echo's heb gehad.

10. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hier vanwege medische indicatie met 6 en 8 weken (beide keren), en uiteraard later in de zw ook meerdere maken

11. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    ik kreeg mijn eerste echo met 6 weken maar omdat ik niet inwendig wil hebbe we het met 8 weken over gdaan daarna met 10 14 20 ...en heb net zelf een pret echo laten maken en krijg er iig nog 2

12. hanna26

hanna26 Actief lid

16 jun 2008
    128
    0
    0
    ik heb met 8 weken een echo gehad. Dit kwam omdat ik volgens mijn cyclus 10 weken zou zijn. Zelf dacht ik al dat het niet zo was omdat ik een lange cyclus heb. Het betekende wel dat ik na 3 weken nog eens mocht.
    Dus ook als je een lange cyclus hebt of onregelmatig bent zou het kunnen dat je eerder kan om te kijken hoe ver je bent.

13. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Mijn eerste echo kreeg ik nu met 11 weken
    de vorige zwangerschap ook met 11 weken

14. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik heb mijn eerste echo met 8 weken gehad omdat mijn cyclus nogal apart was en het daardoor niet zeker was of ik op dat moment 8 of 12 weken zwanger was.

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Het maakt uit als je niet weet hoe je cyclus was, wat de normale gang van zaken bij die specifieke vk praktijk is, en of je een medische indicatie hebt. Dat laatste kan zijn als je bv. bloed verliest of al eerder een ma/mk/bbz hebt gehad, of als je met medische hulp zwanger bent.

Bij mijn vk is het normaal dat je met 9 wk voor het eerst je echo krijgt. Bij ons topic van de feb-mama's gaan er al een heleboel al een week of twee eerder, maar een groot aantal daarvan heeft daar dus ook een extra reden voor.

Ik weet hoe je je voelt hoor. Ik zit pas tegen de 7wk aan, en zou zo graag een geruststelling van de vk willen, en weten dat alles goed zit met de kleine kriel. Vertrouwen en afwachten.

16. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    Hey meid

ik kreeg mijn 1e echo in het ziekenhuis omdat werd gevreesd voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap was met 7 weken en met 9 weken weer echo bij vk maar die werd eerder gedaan omdat ik dat had gevraagd om zeker van te zijn dat miss prinses het goed maakten want wou naar 9maanden beurs met goed gevoel en dat snapten ze.
    Ik denk dat je het wel kan vragen maar hangt net van je VK wat voor iemand hij/zij is en wat je reden is voor eerdere echo.

liefs

17. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Hi,
    Ik kreeg mijn eerste echo met 9 weken, dit was omdat we niet zeker wisten of ik nou 9 weken zwanger zou zijn of langer. Bij 12 weken kreeg ik er nog een en toen bij 20 weken. Maar wat al eerder gezegd is dit is echt verschillend per vk, ik zou als je graag eerder een echo wilt vragen of dit mogelijk is.
    Trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap!!

18. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik had de echo ook vrij laat, tegen 12 weken aan.. Dat kwam doordat de vk een afspraak voor me had geregeld waar ik niets van wist ( en ook niet kon op die dag+tijd..) Ik zat toen in de kerstvakantie en ze hebben me er tussen moeten zetten omdat t anders al te laat werd voor de termijn echo..

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik kreeg mijn eerste met 8 weken omdat ik bloedverlies had en 4 maanden daarvoor een MA. Was dus goed in paniek. Met 10 weken kreeg ik er nog eentje om de termijn officieel te bepalen. was beide keren in het ziekenhuis en op medische indicatie.

Ik ben het trouwens niet eens met degene(n) die zegt dat iedereen recht heeft op veel echo's. Echo's maken kost heel veel geld, het is niet vooor niks dat ze er niet heel scheutig mee zijn. Bovendien zijn er veel mogelijkheden om bij echobureaus op eigen initiatief pretecho's te laten maken.

20. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Bij de eerste liep ik bij de VK en daar had ik met 11+5 mijn eerste echo.
    Nu lop ik bij de gyn en had ik mijn eerste afspraak met 9 weken en toen heb ik de echo gehad.

Als je zegt dat je niet weet hoe ver je bent doen ze vaak eerder een echo om te kijken hoe ver je bent.
    Mn schoonzus (loopt ook bij de gyn) heeft duss gezegd dat ze niet weet hoe ver ze was (terwijl ze dat wel wist) en had met 5 weken een echo, deze was zo onduidelijk dat ze een week later terug moest komen, maar ze zat dus wel een week in de stress omdat de echo niet een levend embryootje had gegeven...
    Het zat wel goed overigens. Zij krijgt wegens medische redenen (slikt anti depresiva) bijna elke controle een echo...

Deel Deze Pagina